Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasové aktivity u dětí s ADHD
NOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá tématem "Volnočasové aktivity u dětí s ADHD". Teoretická část práce vysvětluje pojem ADHD. Zaměřuje se na obecnou charakteristiku ADHD, příčiny vzniku, typy, projevy v chování, diagnostiku syndromu ADHD a možnou léčbu. Také zmiňuje i další možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na pojem volný čas. Dále je uvedeno několik definic volného času. Také se zabývá historickým vývojem a pedagogikou volného času. Následně se věnuje institucím, které se zaměřují na volný čas, a konkrétním organizacím, které volnočasové aktivity nabízejí. Hlouběji se zabývá organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity. Dále popisuje jejich strukturu a pestrost jejich nabídek. Představuje nejznámější organizace, do kterých může dítě vstoupit. Je to například: Junák, Sokol, Pionýr nebo Dům dětí a mládeže. Cílem praktické části bylo zjistit volnočasové aktivity a další specifika náplně volného času dětí s ADHD a porovnat je s dětmi bez ADHD. Výzkum proběhl na vybraných základních školách v Jihočeském kraji. Respondenti byli ve věku od 6 let do 15 let, což odpovídá 1. až 9. třídě základní školy. Informace jsou získané pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval 40 otázek. Odpovědělo na něj celkem 25 dětí s ADHD a 25 dětí bez ADHD. Otázky byly rozděleny do pěti okruhů: základní informace o respondentovi, volnočasové aktivity sourozence a respondenta, další trávení volného času, rodina a povinnosti v domácnosti. Z výsledků lze vyvodit, které aktivity děti nejčastěji dělají, jejich spokojenost a začlenění rodiny do společných činností. Volba aktivit je u obou skupin dětí různorodá a hlavně se vzájemně podobají. Proto u dětí s ADHD není nijak omezující porucha pozornosti, nebo deficit v motorice. Děti s ADHD jsou v některých činnostech aktivnější a naopak v některých pasivnější, než děti bez ADHD. Toto vše lze porovnat mezi skupinami dětí s ADHD a bez ADHD a získat tím ucelenější představu. Získané poznatky mohou inspirovat rodiče i děti při výběru instituce, která nabízí volnočasové aktivity.

Viz též: podobná jména autorů
2 NOVÁ, Dana
3 Nová, Daniela
3 Nová, Daniela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.