Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání scénografického přístupu v autorské inscenaci a inscenaci s klasickou literární předlohou
Krištofovičová, Daša ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Diplomová práca rieši porovnanie scénografického prístupu pri práci na autorskej a interpretačnej inscenácii. Zaoberá sa porovnaním autorského a interpretačného divadla a prácou scénografa pri oboch druhoch inscenovania. Analyzuje postupy použité pri rôznych inscenáciách oboch žánrov, ktoré autorka použila. Práca je sprevádzaná vlastnými úvahami o práci na konkrétnych popisovaných inscenáciách. Jej súčasťou je autorkina reflexia vlastného umeleckého výkonu a jednotlivých momentov praktickej realizácie, prostredníctvom ktorých autorka overuje teoretické prístupy. Fotografická príloha je súčasťou textu práce. Na konci práce sa nachádzajú textové prílohy. Súčasťou práce je aj DVD, kde sa nachádzajú záznamy niektorých v texte spomínaných inscenácií, prípadne iné súbory, ktoré nie je možné reprodukovať v tlačenej podobe diplomovej práce.
Výtvarné zpracování novodobého kroje Vysočiny a jeho divadelní prezentace v místě.
Mazáčová, Zuzana ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Výstupem mé diplomové práce je průvod tvořený šesti loutkami - manekýny v životní velikosti, které jsem opatřila stylizovanými moderními kroji, tzv. novodobým krojem Vysočiny. Teoretická část mé práce pojednává ve zkratce o charakteristice, významu, funkci, historii a vývoji lidového kroje napříč dějinnými epochami. Dotýká se také aspektů, které měly vliv na jeho vlastní utváření. Tato část práce také přibližuje a vysvětluje situaci v lokalitě, pro níž je novodobý kroj určen, a ozřejmuje mé inspirační zdroje a podněty, které daly vzniknout konkrétní představě a záměru a pomohly určit jasné cíle mé výtvarné realizace. V praktické části této práce se zabývám okolnostmi vzniku loutek reprezentujících novodobý kroj Vysočiny, dále pak přibližuji přípravy a samotnou realizaci průvodu.
I lidé se mohou použít
Kamanová, Pavla ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V první části diplomové práce popisuji průběh scénografické realizace několika divadelních inscenací, ze kterých chci vycházet v rámci třetí části tohoto textu. Na základě subjektivních kritérií se pokouším pojmenovat prvky a momenty, které by mohly být důležité a jejichž vzájemné srovnání by mi mohlo poskytnout relevantní informace o společných jmenovatelích mé tvorby. Ve druhé části se snažím najít souvislosti v širším kontextu a věnuji se historii a myšlenkám hnutí DADA. Ve třetí, závěrečné části práce, hledám průsečíky mezi jednotlivými inscenacemi, uvažuji o možném vlivu dadaismu na moji práci a pokouším se v tom všem nalézt vlastní identitu.
Chudoba v divadle.
Krtičková, Anna ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Předmětem diplomové práce Chudoba v divadle je zamyšlení nad motivacemi, důsledky a významem dobrovolně zvolené chudoby - skromnosti v kontextu současného divadla. V první části práce je toto téma představeno v obecné rovině a ve vztahu k osobnosti svatého Františka z Assisi, který není jen zásadní postavou středověké spirituality, ale je také zdrojem inspirace pro mnohé současné tendence, hnutí i jednotlivce žijící v dobrovolné skromnosti. V následující části se zaměříme na chudobu v oblasti umění a zejména divadla. V poslední části práce je zdokumentován vznik autorského představení Pouť, které je inspirováno právě životem svatého Františka a pěším putováním Itálií, které celému projektu předcházelo.
Realita na jevišti
Černá, Adriana ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce se sestává ze dvou částí. První teoretická část se zabývá inscenačním procesem a aplikovanými divadelními formami při vzniku inscenace bez dramatického textu během kontinuální spolupráce. Jednotlivé kapitoly představují body, kterými se scénograf během spolupráce zabývá. Slouží jako rejstřík, k němuž se vztahuje druhá část práce. Ta představuje reflexi vlastních přístupů k vybraným projektům realizovaných v rámci magisterského studia.
Brazílie, Česká republika setkání loutek Benedito a Pimprle, studie na kulturní setkání dvou stylů loutkového divadla
Conti Padao, Gilberto ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Práce zamýšlí ukázat střet brazilské a české kultury prostřednictvím analýzy a srovnání forem loutkového divadla "mamulengo" z Brazílie (Recife, Pernambuco) a české tradiční lidové loutky. kad ý ze směrů byl ovlivněn jinými podněty a má svou vlastní historii, oba se vyznačují velmi specifickými rysy a výraznými osobnostmi. Střet těchto kultur lze nalézt i v mé práci s loutkami, kteou jsem začal v Brazílii a nyní v ní pokračuji v České republice. Jak výroba, tak i můj způsob přemýšlení o divadle, se během posledních tří let změnily na základě mého magisterského studia na DAMU pod veedním Petra Matáska. Mé zkušenosti z různých festivalů, workshopů a spolupráce se skupinami jako Bread and Puppets jsou popsány v práci. Dále se zaměřím na celkový výsledek této práce a podrobnosti ohledně projektů. Tato práce, stejně jako čas, který jsem věnoval výzkumu, je z velké části zaměřena na hledání mon ostí a zkoušení s marionetami, přípravu a zdokonalení mého uměleckého jazyka. Vzhledem k tomu, e nadále iji a tvořím projekty v Evropě, v mé práci lze najít třetí směr, ani brazilský, ani český - jde o střet dvou škol a způsobů přemýšlení.
Illusion in Puppet Theatre
Lovrič, Sara ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
The theme of this work is the study of illusion in puppet theatre. In the first part I will try to explain the notion of illusion in art in general. The main assumption is that art and illusion are two inseparable concepts. Illusion in a surreal way it helps the experience of the real and surreal world. A viewer, together with an artists, participates in that experience : the effect of that very illusion depends on the ability of the viewer to perceive the artist´s illusion. In theatrical art, illusion happens in one moment and in space, before the eyes of the audience. The miracle of illusion is created before us and we forget it is here. In theatrical art, illusion happens in one moment and in space, before the eyes of the audience. The miracle of illusion is created before us and we forget it is here.In puppetry, a puppet, as an artificially created stage figure, in its essence has an illusory character. A puppet owes its origin to a man?s need to create and its attempt to change the reality. Even in the pre ? historic period, a puppet was a means to make contacts with God. In Romanticism artists developed this metaphorical relationship and raised a puppet theatre as an artistically valuable form. The period of Modernism brought new thinking about the puppet theory. The modernists started to recognize new, symbolic possibilities in a puppet. This contributed to the development of a puppet theatre which requests its own language of illusion. A puppet doesn?t imitate reality any more, it creates a new reality. A further development of a puppet theatre takes the direction of experimenting with various possibilities of expression in puppetry. A partition screen has been rejected. Illusion is questioned because of the presentation of reality of creation. In search of poetic language of expression in a puppet theatre, the parts of a body, materials and objects start to be animated? Real objects assume a surreal meaning, and the illusion of metamorphosis happens before our eyes. At the end of this work I?ll pay attention to a puppet theatre in Croatia. In that short review I will try to give a summary of the development of puppetry and its illusion and to explain the influences which have contributed to that development.
Alternativy a nové cesty kostýmního výtvarnictví
Rybáková, Simona ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; PTÁČKOVÁ, Věra (oponent)
Tato práce se snaží ukázat kostýmní výtvarnictví jako zásadní umělecký obor současnosti, který ve své emancipační snaze překračuje hranici umění užitého, pouhé dekorace. Zachycuje některá jeho specifika a přesahy do jednotlivých oblastí umění a otevírá kapitoly, které jsem považovala ve vztahu k tématu za signifikantní. Linie práce prochází od profesního pohledu aktivního kostýmního výtvarníka přes zkušenost pedagogickou, až po kurátorsky organizační. Tedy na základě původního odborného vzdělání s akcentem především na výtvarný způsob vyjadřování s nadstavbou praxe a empirie, posiluje tento základ o teoreticko analitickou schopnost. Ta je dokumentována především rozsáhlou reflexí výstavy Extremní kostým na PQ 2011. Důležitá linie práce je slovník pojmů, který je velmi proměnlivý a v neustálém vývoji. Převažující tendence je nacházet takové termíny, které jsou sdělné obecně a mohou i laikům pomoci porozumět oboru, který je pro veřejnost velmi atraktivní, najde li se vhodná forma a způsob prezentace. Vedle pojmů, i nová témata reflektující kostým a jeho vývoj ve vzájemných vztazích jako např.: kostým jako performance, nahota jako (a) kostým, událost (event) a akt oblékání, instalace a kostým, světlo a kostým, technologie a kostým, doplňují tento pohled.Témat, které se během šesti let postupně otevřely je mnoho a někdy souvisí zdánlivě. Některé sahají do oblastí, které se navzájem propojují a ovlivňují. Proto jsou příklady vybraných postupů někdy používány opakovaně, v komparativní, nebo ilustrativní roli. Celou prací v hlavní linii prostupuje především hledání nových cest, postupů a materiálů v tvorbě kostýmu a jeho emancipace. Vedle toho neméně důležitá role kostýmu v etapě akční scénografie a její ozvuky stejně jako postmoderna 80.let, která je zásadním východiskem ve směřování mé vlastní tvorby. V kontrastu k určité přebujelosti a hypertrofovanosti této tvorby stojí koncepty neokázalého kostýmu, zachycující také malý výsek specifika tvorby filmové.Módní přehlídka jako show se všemi složkami dramatického díla ? performance se dotýká i témat konzumních a sociologických a s tím spojená remodelace a recyklace kostýmu, která má blízkou souvislost s ekonomickým a ekologickým aspektem.S emancipační snahou souvisí prezentace oboru směrem k veřejnosti, formou výstav, akcí a workshopů a jeho dokumentace pro budoucnost. Technologický boom v kostýmní tvorbě je zaznamenán především skrze světelný kostým a wearables a s tím související výzkum materiálů a práce realizátorů výtvarných ideí tvůrců.Nedílnou součástí je i slovník alternativních materiálů používaných v kostýmní tvorbě a rozsáhlá bibliografie
Mobilita a sociální aspekt divadla.
Hadravová, Kateřina ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi scénické mobility a jejím společenským významem především na skupinu realizátorů a místní komunitu. Text je shrnutím celkového výtvarného a technického řešení projektů Cantalon při festivalu Histeria a Kočovného divadla, jež vznikly během navazujícího magisterského studia KALD oboru scénografie v letech 2011-2012. Důraz je kladen na potřeby a možnosti při vzniku a realizaci mobilních autorských projektů.
Loutka na okraji figurální kinetické plastiky
Wildtová, Lucie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Bakalářská práce především pojednává o dvou projektech, které vznikly během studia na DAMU. V úvodní teoretické části se práce dotýká vymezení pojmů, které souvisí s loutkou a kinetikou. Dále je zde uvedeno několik základních zdrojů inspirace, které přímo, či nepřímo ovlivnily vznik obou projektů. Prvním projektem je performance studentů scénografie vzniklá v roce 2012 v obci Pustiny. Druhá část bakalářské práce popisuje představení Ostrovy ? Islands, které vznikalo v roce 2012/13 za spoluúčasti studentů z projektu Erasmus. Práce se především soustředí na loutky a objekty. V obrazové příloze je doložena dokumentace a přiloženo je i DVD se záznamem z představení Ostrovy- Islands.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.