Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza konstrukce na účinky zemetřesení
Švejcar, Martin ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vybrané konstrukce zatížené seismicitou. V programu Dlubal RFEM byl vytvořen základní model, na němž byla provedena spektrální analýza s využitím spekter odezvy a časová analýza s využitím akcelerogramů z databáze programu. Výstupy získané z těchto analýz byly vzájemně porovnány. Následně byly tytéž výpočty provedeny na upravených modelech a výsledky vnitřních sil a deformací konstrukce byly srovnány s výstupy získanými na původním základním modelu.
Static Analysis of chosen Structure
Jankovičová, Soňa ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
The bachelor thesis focuses on static analysis of the steel footbridge, inspired by real footbridge over the Morava river. Bridge was designed as a solid ribbed arch, so it consists of a pair truss beams, reinforced by two steel arches with suspenders. A similar model is created the SCIA Engineer program. The total length of the footbridge is 137,5 m in projection and the highest point of bridge is 9,13 m. This bachelor thesis is processed according to valid standards. The structural load is calculated manually. Furthermore, some known methods are used to calculate statically indeterminate structures to find internal forces. For these calculations, is used a simplified bar model standing on four point supports. Afterwards, the results are compared.
Statická a dynamická analýza mostní konstrukce
Čáslavová, Sandra ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si za hlavní náplň stanovuje provedení statických a dynamických výpočtů zvolené mostní konstrukce umístěné do Olomouckého regionu. Výpočty budou provedeny pomocí zvoleného programu a ověřeny ručním výpočtem. Konstrukce je vedena nad místní řekou a funkčně má sloužit pouze pro pěší účely.
Statická analýza ocelové konstrukce
Hrubá Šintálová, Klára ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá statickou analýzou ocelové konstrukce rozhledny ve tvaru dvou sedmiček, které vzájemně spolupůsobí. Trojrozměrný model konstrukce je vytvořen v programu RFEM od společnosti Dlubal, která využívá k výpočtu metodu konečných prvků. K výpočtu byl také využit program RWIND Simulation pracující s analýzou konstrukce pomocí větrného tunelu. Konstrukce je posuzována dle platných norem. Vybrané prvky konstrukce jsou ručně posouzeny a porovnány s částmi výpočtového modelu.
Statická analýza krovu
Hořínek, Josef ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickou analýzou dřevěného krovu. Tento krov je součástí sedlové střechy na rodinném domě. Zatížení na konstrukci je spočítáno ručně dle platných norem. Zatížení je rozděleno do celkem 11 zatěžovacích stavů. Výpočtový model konstrukce je vytvořen v programu RFEM. Výsledky vnitřních sil a deformací jsou zkontrolovány ručním výpočtem metodami pro staticky neurčité konstrukce. Tyto hodnoty jsou na závěr porovnány.
Statická analýza protihlukového krytu
Hándlová, Barbora ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je statická analýza samonosného protihlukového krytu, který je umístěn nad výrobním zařízením. Kryt je sestaven z jednotlivých segmentů s ocelovou nosnou kostrou a je možné jej po částech demontovat. K vytvoření prostorového výpočtového modelu byl použit program RFEM. Cílem práce je posouzení mezních stavů únosnosti a použitelnosti vybraných prvků konstrukce. Vybrané výsledky jsou ověřeny ručním výpočtem.
Numerické modelování působení větru na fotovoltaické panely
Zajac, Zbyněk ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice působení větru na fotovoltaické panely umístěné na ploché střeše. Numerický výpočet byl proveden na fiktivní budově s použitím zásad pro reálné rozmístění panelů. Toto rozmístění bylo namáháno klimatickým zatížením pod různými úhly za účelem zjištění maximálních hodnot reakcí. Pro výpočet a interpretaci výsledků byl použit výpočetní software ANSYS. Výsledky z výpočtového programu byly porovnány s holandskou normou NEN 7250:2014 nl, která není součástí evropských technických norem.
Statická analýza železničního mostu
Bureš, Vojtěch ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickou analýzou železničního mostu. Pomocí softwaru AxisVM X6 jsem vytvořil 4 různé modely a porovnal je nejen mezi sebou, ale také s jednoduchými ručními výpočty. Dva modely jsou prutové, třetí je deskostěnový, čtvrtý je také deskostěnový ale s krajní římsou, která ztužuje celou konstrukci. Konstrukce jsou zatíženy ručně spočítaným zatížením dle normy.
Statická analýza konstrukce rozhledny
Šoupalová, Kristýna ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickou analýzou stávající ocelové konstrukce rozhledny ve tvaru šroubovice. Dva trojrozměrné modely konstrukce, lišící se způsobem vymodelování sloupů, byly vytvořeny pomocí softwaru RFEM 5.25 od společnosti Dlubal. Modely jsou zatíženy vypočteným zatížením a následně jsou výsledky obou modelů porovnány. Byl vytvořen i třetí trojrozměrný model, který je doplněn o plošné prvky. Tento model je umístěn do větrného tunelu pomocí softwaru Dlubal RWIND. Je provedeno porovnání normově spočítaných účinků větru a výsledků RWIND.
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.