Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavy s mentálním hendikepem v české kinematografii 1993 - 2007
Mištová, Jaroslava ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V této bakalářské práci nejprve popisuji změny pohledu společnosti na osoby s mentálním hendikepem v posledních stoletích, následně přibližuji významy slov „mentální hendikep“ a stručně vysvětluji různé druhy klasifikace těchto hendikepů. Dále se zabývám přímo problematikou pojetí postav s mentálním hendikepem v české kinematografii v letech 1993 - 2007. Pro odhalení negativních stereotypů v českých filmech využívám rozboru konkrétních filmů z daného časového období a v závěru nejčastější negativní stereotypy objevující se v těchto filmech stručně shrnuji. Jedním z nejčastějších negativních stereotypů je například prezentace smrti – nebo nějaké formy zneškodnění, umlčení, či uvěznění - postavy s mentálním hendikepem jako jediné možné řešení pro takovou postavu i pro společnost.
Dostojevského Dvojník a jeho filmová varianta
Bohuslav, Vojtěch ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RYŠAVÝ, Martin (oponent)
Práce se primárně zabývá Dostojevského ranou prózou Dvojník a její filmovou adaptací z dílny Richarda Ayoadeho. Nejprve se zevrubně věnuje literárnímu kontextu, z něhož novela vyrůstá. V samotné analýze novely se soustřeďuje jednak na hlavní postavu pana Goljadkina a její vývoj, jednak se snaží pojmenovat úskalí potenciální filmové adaptace. Pokouší se dále vystihnout, k jakému posunu z hlediska konstruování postavy i prostředí došlo v samotné Ayodeho adaptaci. Poslední část práce obsahuje námět pro originální adaptaci Dvojníka.
Dvojí cesta Královny
Bobreková, Anna ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu narativní skladby filmu dvojí cesty Královna podle tří struktur vyprávění - klasické tříaktové, sekvenční a cesty hrdiny. Každá z těchto analytických metod zkoumá příběh filmu s důrazem na to, že jde o film se dvěma protagonisty. Zaměřuje se rovněž na to, jakým způsobem je možné upravit vybrané modely tak, aby seděly právě tomuto konkrétnímu příběhu. Ve výsledku dokazuje, že každá z těchto metod je svým způsobem přínosná, použije-li se ve službách vybraného tématu.
Zlatá Praha
Litschová, Karolína ; KLIMEŠ, Ivan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vlasteneckými symboly, které byly zpracovány v hraném filmu v období okupace 1939- 1945, s důrazem na symbol Prahy. Praha byla někde použita jen jako kulisa, ale například ve filmu Pantáta Bezoušek se stává samotným tématem filmu. Chtěla jsem poukázat na filmy, které nám dnes připadají spíše jen sentimentální, měly ve své době důležitou roli a dodávaly naději. Oproti těmto filmům stavím do kontrastu německý film Zlaté město, který zobrazuje Prahu jako město plné zkažených lidí a nástrah.
V hlavní roli divadlo
Hlásková, Vendula ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato práce se snaží analyzovat existenci divadla jako tématu a principu v celovečerním hraném filmu. Na základě rozborů několika vybraných filmů se snaží sledovat, jaké postupy tyto filmy sdílejí. Rozbory se zaměřují na zkoumání divadelního prostoru a prostoru filmu, na komunikaci významových rovin a vztah autora k rodícímu se divadelnímu artefaktu.
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Honzková, Aneta ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V teoretické práci se budu věnovat proměnám a práci se žánrem road movie, které se zabývají tématem rodiny. Road movie je sice mnohotvárný žánr, ale s přesně vymezeným pravidlem - z bodu A do bodu Z. Co se stane na cestě, to je otevřené. Na příkladu road movie, hlavně té současné, se dá demonstrovat, jak se vytrácejí naše závěry, sny a cíle. Co vlastně chceme, kdy to chceme, proč to chceme? Co hledáme. Naše generace se učí dosáhnout všeho a pokud možno hned. Co nejvíc a co nejrychleji. Ale to vede jen ke vzniků rebelů, antihrdinů, které známe z road movie. Stejně jako oni se vydáváme na cesty a pátráme po tom něčem "onom," co dá našemu životu smysl.
V žáru královské lásky
Bokšteflová, Lucie ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Předmětem této práce je projekt filmového režiséra Jana Němce (nar. 1936), jenž vycházel ze záměru vytvořit filmovou adaptaci novely Utrpení knížete Sternenhocha, kterou napsal na ve 20. letech 20. století filosof a spisovatel Ladislav Klíma (1878-1928). V práci jsou představeny jednotlivé segmenty tohoto projektu - od knižní předlohy, přes scénář a režijní koncepci z 60. let, skrze jednotlivé fáze vývoje a výroby filmu v 90. letech, až po ohlasy na výsledný film uvedený v roce 1991. Důraz je kladen na reflexe a postoje samotného Jana Němce. Práce čerpá především z archivních fondů Barrandov Studio, a.s. a z publikovaných i nepublikovaných rozhovorů s Janem Němcem. Cílem práce je zprostředkovat informace o projektu jako celku a umožnit tak hlubší vhled do tohoto tvůrčího počinu Jana Němce.
Možnosti adaptace - Ladislav Fuks
Peroutka, Jan ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V naší práci se zabýváme rozborem románu Pasáček z doliny a jeho filmové adaptace. Snažíme se postihnout způsob, jakým byl tento román převeden na filmové plátno. Zjišťujeme, nakolik se filmoví tvůrci drželi předlohy a nakolik využili její možnosti. K tomuto rozboru využíváme vybrané aspekty díla a metodu komparace filmu s knižní předlohou. Snažíme se však překročit limity filmové a literární vědy a poskytnout také náhled z pozice filmového tvůrce, který zkoumá využití nebo nevyužití potenciálu knižní předlohy. Mimo jiné bereme v potaz i kontext doby v níž vznikl román Ladislava Fukse a adaptace Františka Vláčila a rovněž se snažíme o pochopení těchto děl v kontextu tvorby obou autorů.
Česká Road Movie
Hašek, Václav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato teoretická práce se zaměřuje na žánr road movie. Konkrétně na jeho zpracování v české kinematografii. Pracuje s předpokladem, že české prostředí není pro tento žánr, vycházející ze specifického geografického i kulturního prostředí Ameriky, příliš vhodné. Analýzou několika vybraných českých road movie zkoumá, jak tyto filmy s žánrem, jeho znaky a postupy pracují a zároveň se snaží původní předpoklad potvrdit, nebo vyvrátit.
Dvacet jedna gramů. Modulární vyprávění
Úšela, Jan ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou Iňárritova filmu Dvacet jedna gramů z hlediska stavby. Speciální narativní metoda je zkoumána formou hloubkového čtení motivů, rozboru fragmentů vyprávění, jejich chronologického a tematického řazení. Postupováno je podle pětice částí dramatického oblouku. Každý dramatický akt je pojat a vysvětlen zvlášť. Následuje srovnání s dvojicí jiných Iňárritových snímků vyznačujících se experimentální skladbou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Mravcová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.