| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Vladimír Michálek: Vývoj režiséra
Soukupová, Petra ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Vladimír Michálek je jeden z nejosobitějších českých režisérů v porevoluční generaci. Na FAMU vystudoval Katedru dokumentární tvorby. Hned po škole ovšem začal točit hrané filmy. Jeho tvorba se vymyká českému kontextu zejména proto, že Michálek je jeden z mála režisérů, kteří se nebojí experimentovat. Sám sebe sice považuje pouze za řemeslníka, který naplňuje vize jiných, nicméně jeho precizní příprava a osobitý přístup ke každému projektu mluví o opaku. Michálek natočil šest celovečerních filmů. Zvláštností v jeho filmografii jsou adaptace velmi složitých a těžko uchopitelných knih. Jeho uměleckým vrcholem je prozatím třetí film Je třeba zabít Sekala. Cílem této práce je zanalyzovat Michálkovy celovečerní filmy a vysledovat, jak v nich režisér pojímal jednotlivá témata a v návaznosti na ně sledovat proměny jeho stylu.
|
|
Bela Tarr and his Werckmeister's Harmonies
Micenková, Jana ; Karásek, Bohdan (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
V tejto práci sa pokúšam interpretovať film jedného z najvýznamnejších režisérov súčasnosti - Werckmeisterove harmónie od Bélu Tarra. Autor pracuje s veľmi osobitou, originálnou poetikou, ktorá je náročne dešifrovateľná, a dokonca aj on sám odmieta hovoriť, o čom jeho filmy sú. Prechádzam jednotlivé scény krok za krokom, aby som sa dostala k poskladaniu, vydešifrovaniu náročného posolstva tohto unikátneho, transcendentálneho diela.
|