Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dramatická výchova a slovo. Jak vést (děti) k umění používat slova.
Klárová, Lucie ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Tématem této práce je slovo v procesu divadelně dramatické tvorby s dětmi a mladými lidmi. Zabývá se otázkou, jak vést děti k umění používat slovo na jevišti. Teoreticky se opírá o základní poznatky a pojetí slova z pohledu lingvistiky a psychologie, ale i uměleckých disciplín, které se slovem pracují, tedy literatury, dramatu a divadla. Dále se práce věnuje vztahu slova a improvizace jako klíčové metody vedoucí k pochopení hodnoty a postavení slova na jevišti. Z praktického hlediska je práce založena na zkušenostech s vedením studentů osmiletého gymnázia.
Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku puberty
Sittová, Gabriela ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.
Démonické bytosti Jizerských hor
Kousalová, Martina ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 MARTÍNKOVÁ, Nikola
5 Martinková, Natália
3 Martinková, Nicole
5 Martínková, Natália
3 Martínková, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.