Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazykový režim EU v praxi: srovnání dostupnosti dokumentů v českém, francouzském a anglickém jazyce zveřejňovaných prostřednictvím online knihkupectví EU
MACHOVÁ, Alena
Tématem bakalářské práce je Jazykový režim EU v praxi: srovnání dostupnosti dokumentů v českém, francouzském a anglickém jazyce zveřejňovaných prostřednictvím Online knihkupectví EU. Teoretická část této práce představuje institucionální rámec Evropské unie a umísťuje Úřad pro publikace Evropské unie, který spravuje stránky Online knihkupectví EU, do tohoto systému. Dále se zabývá problematikou mnohojazyčnosti EU a její aplikací na stránkách internetového knihkupectví EU. Praktická část práce se věnuje struktuře webových stránek a jejich vzhledu, následně analyzuje dostupnost dokumentů v češtině, ve francouzštině a v angličtině na již zmíněných stránkách. Práce je završena vyhodnocením analýzy po kvantitativní stránce.
Úloha sestry ve výživě klientů po vybraných operacích střev
MÁCHOVÁ, Alena
Tato práce popisuje dnešní způsob stravování, vliv výživy organismu na zdraví jedince, přípravu na operační zákrok na zažívacím traktu a s ní spojené kolísání hmotnosti klienta. Součástí práce je i úloha sestry v péči o klienta v předoperačním i pooperačním období, spolupráce sestry s nutričním terapeutem a edukace klienta a jeho rodiny v oblasti výživy. Také se zabývá doplněním chybějící energie organismu klienta pomocí nutričních výrobků. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou částech. V kvalitativní části byl stanoven cíl 1 : Zjistit stravovací návyky klientů před operací, cíl 2 : Zjistit průměrný hmotnostní úbytek při přípravě na operaci střev, cíl 3 : Zjistit informovanost klientů o nutriční výživě a cíl 4 : Zmapovat přístup klientů k nutričním produktům. K těmto cílům byly stanoveny tyto výzkumné otázky : 1 - Jaká jídla klienti konzumují?, 2 - Jaký je hmotnostní úbytek při přípravě na operaci střev?, 3 - Jaké mají klienti informace o nutriční výživě? a 4 - Jaký je přístup klientů k nutriční výživě? Pro zjištění odpovědí na výzkumné otázky byl použit hloubkový rozhovor s klienty nemocnice Tábor. Cíl 1 byl splněn, výsledkem výzkumného šetření bylo zjištění, že stravovací návyky klientů nebyly v souladu se zdravou a pravidelnou stravou. Cíl 2 byl také splněn, hmotnostní úbytek při přípravě na operaci střev, jak potvrdil výzkum, závisí na délce trvání obtíží klienta před nástupem hospitalizace. Cíl 3 byl splněn, klienti znají obsah pojmu nutriční výživa na základě vlastní zkušenosti. Cíl 4 byl splněn, nutriční produkty berou klienti jako přídavek k běžné stravě, který urychluje uzdravovací proces a slouží ke zlepšení výživy organismu. Kvantitativní část výzkumného šetření měla za cíl : Zjistit informovanost ošetřovatelského personálu o možnostech nutriční výživy. K tomuto cíli byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza 1 : Sestry pracující na lůžkové části chirurgického oddělení jsou informované o nutriční výživě. Hypotéza 2 : Sestry pracující na lůžkové části chirurgického oddělení monitorují vliv výživy na zdravotní stav klienta. Pro potvrzení hypotéz byl použit dotazník pro sestry lůžkových chirurgických oddělení nemocnice Tábor, Písek a České Budějovice. Stanovené hypotézy 1 a 2 byly potvrzeny. Výsledkem výzkumného šetření bylo zjištěno, že sestry pracující na lůžkové části chirurgického oddělení jsou informované o nutriční výživě a že při příjmu klienta na oddělení provádí nutriční screening, o čemž svědčí 98,7 % kladných odpovědí v dotazníkovém šetření a že monitorují vliv výživy na zdravotní stav klienta, jak dokládá 90,91 % kladných odpovědí respondentů dotazníkového šetření. Výzkum ukázal, že výživa je nedílnou součástí léčby. Na základě výsledků výzkumného šetření byla vytvořena brožura o nutriční výživě pro klienty a ošetřovatelský personál chirurgického oddělení, která bude používána v praxi jako pomocný průvodce v možnostech využití výrobků nutriční výživy.
Hra v hodinách českého jazyka na 2.stupni ZŠ
MACHOVÁ, Alena
Práce se ve své teoretické části bude zabývat pojmem ?hra? a místem hry v některých koncepcích alternativní pedagogiky, povahou různých druhů her a možným využitím těchto her při výuce na běžných základních školách, i v tzv. školách alternativních. Praktickou část práce bude tvořit výzkum prováděný na několika základních školách. Praktická část uvede několik typů vlastních (nových) her, některé z nich prověřené i během autorčiny vyučovací praxe.

Viz též: podobná jména autorů
4 MACHOVÁ, Adéla
11 MACHOVÁ, Alena
2 MACHOVÁ, Aneta
4 Machová, Adéla
11 Machová, Alena
3 Machová, Alexandra
2 Machová, Alice
1 Machová, Alžběta
1 Machová, Andrea
2 Machová, Aneta
19 Machová, Anna
4 Máchová, Adéla
11 Máchová, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.