Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slovní úlohy s více řešeními a jejich místo na 1. stupni ZŠ
Švihnosová, Kristýna ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku slovních úloh s více řešeními, kterým není v odborné literatuře věnována systematická pozornost. Těžištěm práce je pozorování, jak se slovní úlohou s více řešeními pracují žáci a učitelé 1. stupně ZŠ. Teoretická část se soustředí na typologii slovních úloh, fáze jejich řešení a řešitelské strategie. Dále je navržena klasifikace slovních úloh dle počtu řešení a typologie slovních úloh s více řešeními. Významnou část tvoří cíle, s jakými tento typ úlohy může být ve vyučování matematice zadáván a které se mění v závislosti na učiteli a jeho přístupu k výuce. Práce se také věnuje základní charakteristice vyučovacích stylů. Zvolený kvalitativní výzkum metodou pozorování a dotazníku umožňuje popsat práci učitelů se slovní úlohou s více řešeními a identifikovat prvky vyučovacích stylů, konkrétně transmisivního a konstruktivistického, které se v jednání učitelů projevují. Doplňkovou metodou je zvolena analýza vybraných učebnic z hlediska přítomnosti slovních úloh s více řešeními, která odhaluje, zda se takové úlohy v učebnicích vyskytují a s jakými úlohami učitelé a žáci mohou mít zkušenost. Výzkum ukázal, že vyučovací styl učitele se při práci se slovní úlohou s více řešeními projevuje v jeho instrukcích, ve formulaci otázek, kterými žáky usměrňuje, a v jeho...
Vybrané role fotografie v matematice v malotřídní školy 1. stupně ZŠ
Urbánková, Šárka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tato práce je věnovaná možnostem využití fotografie ve výuce matematiky. V teoretické části jsem shromáždila dostatek podkladů k podmínkám užívání fotografie. V dalším kroku jsem analyzovala vybrané učebnice matematiky z hlediska užívání fotografie v jejích šesti rolích. Analýza učebnic ukázala, že nejčastěji se v učebnicích užívají fotografie v motivační roli, které nenesou relevantní informace k řešení úlohy. Testem jsem porovnala vliv obrázku a fotografie na správnost řešení úloh žáky 2. ročníku ZŠ. Test prokázal že, fotografie má podobný účinek jako obrázek, dále poukázal na potřebu hledat správný formát, motiv a kvalitu fotografie. Další část práce je věnovaná tvorbě úloh s fotografií v různých rolích pro žáky 2. ročníku ZŠ. Úlohy zahrnují řadu různých činností od manipulativních po kreativní. Činnosti s fotografiemi se mohou používat při různých organizacích výuky a jejich užití ve výuce může být velmi rychlé a snadné. Důležitým prvkem je důraz na vlastní tvorbu žáků, prostor pro jejich reprezentaci jevů a společná evaluace vytvořených fotografií. Úlohy mohou zlepšit úroveň vyjadřování žáků, přispět k rozvoji jejich zrakového vnímání. Výuka s užíváním fotografií vyučujícího učitele a žáků činí výuku osobní a tím může výrazně zlepšit vtah žáků k předmětu a pozitivně ovlivnit klima třídy....
Vybrané role fotografie v matematice ve 2. ročníku 1. stupně ZŠ
Urbánková, Šárka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tato práce je věnovaná možnostem využití fotografie ve výuce matematiky. V teoretické části jsem shromáždila dostatek podkladů k podmínkám užívání fotografie. V dalším kroku jsem sledovala cíle: provedení analýzy vybraných učebnic matematiky z hlediska užívání fotografie v jejích šesti rolích; zdokumentování vlivu fotografie ve slovních úlohách na jejich řešení, vytvoření úlohy s fotografiemi, které by doplnily mezery jejich užívání v didaktických materiálech. Analýza učebnic ukázala, že nejčastěji užívají fotografie v motivační roli, které nenesou relevantní informace k řešení úlohy. Účinnost užití fotografie je ověřená na několika slovních úlohách, které prokázaly vyšší početnost správných odpovědí a poukázaly na potřebu hledat správný formát, motiv a kvalitu fotografie. Tyto úlohy potvrdily také uchopení desítkové soustavy žáky prostřednictvím modelu peněz. Další část práce je věnovaná tvorbě úloh s fotografií v různých rolích, které se v učebních materiálech vyskytují méně často než role motivační. Úlohy zahrnují řadu různých činností od manipulativních po kreativní. Činnosti s fotografiemi se mohou používat při různých organizacích výuky a jejich užití ve výuce může být velmi rychlé a snadné. Důležitým prvkem je důraz na vlastní tvorbu žáků, prostor pro jejich reprezentaci jevů a společná...
Didaktika statistiky
Kvaszová, Milena ; Zvára, Karel (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Fabian, František (oponent)
Předkládaná práce Didaktika statistiky se věnuje problémům v porozumění pravdě-podobnostním a statistickým pojmům. Provedla jsem výzkum, ve kterém jsem zkoumala znalosti základních statistických pojmů jako je průměr, náhoda, pravděpodobnost, proměnlivost a vzorek u studentů vysoké školy. Ve druhé části testu jsem zjišťovala, jak studenti ovládají práci se statistickým souborem, odečítání hodnoty z grafu, určování a interpretaci pojmu aritmetický průměr. Získaný materiál jsem zpracovávala v souladu s modelem francouzského psychologa Jeana Piageta, podle kterého je možné ve vývoji určité teorie rozlišit tři stádia, která pojmenoval INTRA, INTER a TRANS. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že představy studentů o základních statistických pojmech se často značně liší od představ učitelů. Dochází k interferenci mezi odbornými pojmy a pojmy z běžného jazyka. Je důležité, aby si to učitel při výuce uvědomoval a vhodnými úlohami osvětloval tyto rozdíly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.