Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přijímací zkoušky na vysoké školy a nová maturita z chemie
Belháčová, Zuzana ; Vasileská, Marie (vedoucí práce) ; Kratochvílová, Věra (oponent)
V návaznosti na probíhající legislativní změny vyplývající ze schválení tzv. školského zákona a v souladu s požadavky Evropské unie vznikla v našem školství potřeba zajistit průhledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Od 1. ledna 2006 bylo vytvořeno Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) jako samostatná státní instituce, která bude mít tuto oblast ve své kompetenci.1 CERMAT má jako základ pro splnění své nové funkce dispozici výsledky všech šetření, která proběhla vletech 2001-2006 na celostátním vzorku žáků v rámci cyklu programů Krok za krokem k nové maturitě.1 Diplomová práce se zabývá problematikou testování v oblasti přírodních věd s důrazem na chemii, možností využití výsledků získaných CERMATem pro přijímací řízení na VŠ v letech 2007 a 2008, interpretací statistických dat ve vztahu testům i jednotlivým úlohám. Základní principy didaktického testování využívá při tvorbě testových úloh a sestavení testu z učiva chemie středních škol. Za pomoci těchto materiálů si studenti mohou ověřit znalosti s porozuměním, aplikace poznatků a řešení problémů a práci s informacemi, které potřebují studiu na VŠ.
Přijímací zkoušky na vysoké školy a nová maturita z chemie
Belháčová, Zuzana ; Kratochvílová, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
V návaznosti na probíhající legislativní změny vyplývající ze schválení tzv. školského zákona a v souladu s požadavky Evropské unie vznikla v našem školství potřeba zajistit průhledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Od 1. ledna 2006 bylo vytvořeno Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) jako samostatná státní instituce, která bude mít tuto oblast ve své kompetenci.1 CERMAT má jako základ pro splnění své nové funkce dispozici výsledky všech šetření, která proběhla vletech 2001-2006 na celostátním vzorku žáků v rámci cyklu programů Krok za krokem k nové maturitě.1 Diplomová práce se zabývá problematikou testování v oblasti přírodních věd s důrazem na chemii, možností využití výsledků získaných CERMATem pro přijímací řízení na VŠ v letech 2007 a 2008, interpretací statistických dat ve vztahu testům i jednotlivým úlohám. Základní principy didaktického testování využívá při tvorbě testových úloh a sestavení testu z učiva chemie středních škol. Za pomoci těchto materiálů si studenti mohou ověřit znalosti s porozuměním, aplikace poznatků a řešení problémů a práci s informacemi, které potřebují studiu na VŠ.
Evaluace výuky chemie na ZŠ a SŠ
Kindl, Lukáš ; Kratochvílová, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním...

Viz též: podobná jména autorů
3 KRATOCHVÍLOVÁ, Vendula
2 KRATOCHVÍLOVÁ, Viola
10 Kratochvilová, Veronika
3 Kratochvílová, Vendula
10 Kratochvílová, Veronika
2 Kratochvílová, Viola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.