Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy s 5-7letými dětmi
Krajíčková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s literárním textem metodami dramatické výchovy. Cílem práce je zjistit možnosti a specifika využití těchto metod při práci s 5-7letými dětmi a nabídnout lekce dramatické výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá vývojovými zvláštnostmi a potřebami 5-7letých dětí, důležitostí hry a rolí literatury v životě dítěte, dramatickou výchovou, výběrem literárního textu a jeho využitím v dramatické výchově. Praktická část nabízí šest lekcí dramatické výchovy. Tyto lekce jsou zrealizované v mateřské škole a v 1. a 2. ročníku základní školy. Součástí praktické části jsou reflexe lekcí s jednotlivými skupinami dětí a jejich vzájemné porovnání. Praktická část také obsahuje návrhy dalších tří lekcí. Lekce jsou inspirované různými žánry dětské literatury. Z výsledků vyplývá, že u takto starých dětí jsou nejúčinnější především tyto techniky: jednoduchá pantomima, asociační kruh, alej, škála postojů, živé obrazy. Zadávané činnosti musí mít jasně stanovená srozumitelná pravidla. Vhodné je konkrétně přidělovat role a poskytnout nebo navrhnout dětem popisy znázorňovaných situací.
THE PROBLEM OF THE FIXITY OF TABLES: VIRGINIA WOOLF AS A NON-DUALIST AND PROCESS-ORIENTED THINKER
Krajíčková, Veronika ; Nagy, Ladislav (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent) ; Kaplický, Martin (oponent)
Tato disertační práce zkoumá analogie mezi "osobní filozofií" Virginie Woolfové a procesuální filosofií Alfreda North Whiteheada, který sám o svém metafyzickém systému mluvil jako o "organické filosofii." Práce nemá za cíl dokázat přímý vliv Whiteheadova myšlení na dílo V. Woolfové, ale spíše poukázat na to, že tito současníci byli součástí stejného vědecko-společenského diskurzu a vymezovali se proti dlouho zakořeněným dualismům. Mezi tyto patří hlavně karteziánský dualismus těla a mysli, subjektu a objektu, živého a neživého, lidského a nelidského, a v neposlední řadě individuální a kolektivní identity. Woolfová se zajímala o filosofické poznání reality a hmotného světa a podobně jako procesuální filosofie odmítá pojem "věc", který nově definuje spíše jako shluk neustále se proměňujících procesů. Tyto procesy jsou navíc velmi úzce spojeny se subjekty, tedy vědomými pozorovateli, ve svém okolí. Woolfová dále odmítá představu neživé hmoty a ve svém díle naznačuje, že i zdánlivé inertní molekuly hmotného světa mohou mít nějakou elementární schopnost cítit či vnímat své okolí, což platí i o Whiteheadových "aktuálních událostech/entitách." Druhá část této disertace se věnuje odklonu od individuální identity ve prospěch kolektivní identity a komunity v pozdní tvorbě Woolfové. Toto pojetí kolektivní...
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy s 5-7letými dětmi
Krajíčková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s literárním textem metodami dramatické výchovy. Cílem práce je zjistit možnosti a specifika využití těchto metod při práci s 5-7letými dětmi a nabídnout lekce dramatické výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá vývojovými zvláštnostmi a potřebami 5-7letých dětí, důležitostí hry a rolí literatury v životě dítěte, dramatickou výchovou, výběrem literárního textu a jeho využitím v dramatické výchově. Praktická část nabízí šest lekcí dramatické výchovy. Tyto lekce jsou zrealizované v mateřské škole a v 1. a 2. ročníku základní školy. Součástí praktické části jsou reflexe lekcí s jednotlivými skupinami dětí a jejich vzájemné porovnání. Praktická část také obsahuje návrhy dalších tří lekcí. Lekce jsou inspirované různými žánry dětské literatury. Z výsledků vyplývá, že u takto starých dětí jsou nejúčinnější především tyto techniky: jednoduchá pantomima, asociační kruh, alej, škála postojů, živé obrazy. Zadávané činnosti musí mít jasně stanovená srozumitelná pravidla. Vhodné je konkrétně přidělovat role a poskytnout nebo navrhnout dětem popisy znázorňovaných situací.

Viz též: podobná jména autorů
2 Krajíčková, Vladimíra
1 Krajíčková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.