Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna kostýmu od konvence k experimentu
Nguyenová, Ha Thanh ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Ve své magisterské diplomové práci se zabývám tématem odklonu kostýmu od základní funkce habitus. Zmiňuji historické epochy a zlomy, které posunuly hranice kostýmního výtvarnictví dál a předurčily tak vývoj směrů, kterými se kostým může dále odebírat. Poukazuji na jeho úlohu v akční scénografii. Ke všem kategoriím uvádím příklady tvorby výtvarníků, kteří v tomto oboru pracovali. Dále velkou pozornost věnuji kapitole o inovativních materiálech a technologiích, které mohou být pro kostýmní tvorbu přínosné. V praktické části se odkazuji na magisterský projekt, hru Pěnu dní (Boris Vian) a její realizaci. V neposlední řadě uvádím některé vlastní projekty v rámci tanečních představení a v nich použité zajímavé principy technologického řešení kostýmů.
Tradičné bábkové divadlo na Slovensku
Gontková, Ivana ; HAMAR, Juraj (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá tradičným bábkovým divadlom na území Slovenska, jeho históriou a pretrvávaním tradície v dnešnej dobe. Práca postupne mapuje vývoj bábkového divadla, po jeho výtvarnej i repertoárovej stránke. Približuje vnímanie a postavenie bábkarov v minulosti, a zároveň predstavuje najvýznamnejšie bábkarské rody a ich nasledovníkov. Oboznamuje so základnými charakterovými typmi postáv marionetového i maňuškového divadla. V prípade maňuškového divadla práca poukazuje na vývojové súvislosti vzniku komických postáv v jednotlivých krajinách s rozšírenou tradíciou maňuškového divadla ako Veľká Británia, Taliansko, Francúzsko, Holandsko, Rusko, Česká a Slovenská republika. Cieľom práce bolo zhrnutie poznatkov o tradičnom divadle a jeho súčasnej podobe na Slovensku a nadviazať na pokusy o oživenie tradície. Práca je rozdelená do dvoch častí, teoretickej a praktickej. Teoretická časť sa skladá z troch kapitol a praktická časť zo štvrtej kapitoly. Prvá kapitola skúma vznik bábky a jej vývoj, druhá kapitola sa zaoberá tradičným marionetovým divadlom a jeho predstaviteľmi, repertoárom a tradičnými postavami. Tretia kapitola je venovaná tradičnému maňuškovému divadlu a podrobnejšie sa zaoberá vývojom v jednotlivých krajinách. Štvrtá kapitola oboznamuje s praktickou časťou, ktorá je výsledkom skúmania tradičného divadla. Uvádza inšpiračné zdroje, textovú predlohu, postup pri vzniku projektu a fotografickú dokumentáciu.
Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.
Grňáková, Aneta ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tématem diplomové práce je srovnávání procesu vytváření filmového a divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. V teoretické části se věnuji vymezení pojmů film, divadlo, fotografie a dále pak rozvádím okolnosti tvarování dramatické postavy. Jako inspirační zdroje zmiňuji autory Adrienu Šimotovou, Ester Krumbachovou a Ivana Pinkavu. V praktické části popisuji realizační postupy projektů Kostým jako paměť místa, tělo jako jeho otisk; Maria Stock; Skoky ? Vrstvy; Já, Olga Hepnarová a rozebírám faktory, jež mou tvorbu ovlivňovaly a formovaly.
Pracovní deník
Svobodová, Veronika ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Koncepčně se text dělí do čtyř částí. V úvodní části nejprve odhaluji ideová východiska, tj. prvotní myšlenky, podněty a inspirační zdroje práce. V autorských východiscích představuji prostor volných asociací, kde splétám pavučinu dokumentů i dokladů vlastního myšlenkového přístupu. Další část prezentuje teoretická východiska a otevírám zde obecné téma percepční zkušenosti a dominance vizuálnosti dnešní technologické a konzumní kultury. Kapitola stručně popisuje moţnosti zobrazování viděného, včetně krátkého historického exkursu do vývoje perspektivního zobrazení. V závěrečné části práce předkládám vlastní praktické výstupy, konkrétně instalaci BU realizovanou pro festival Artijuli 2015 v Norsku a senzorické představení Močeradek gre čez cesto na motivy poezie Srečka Kosovela pro Lutkovno gledališče Ljubljana 2013. V těchto projektech jsem se zabývala otázkou, jak vytvořit platformu pro moţnost setkání diváka s uměleckým artefaktem nebo jak akcentovat prostor i čas, aby se divák v tomto setkání nepoddával pasivní roli. Obě realizace uvádím záměrně společně s popisem poměrně nového fenoménu imerzivního divadla. Nejprve charakterizuji některé jeho zákonitosti, zejména nezbytnost ponoru diváka do situace či fiktivního světa/prostředí, zprostředkovaného specifickým médiem působícím na jeho smysly. Prostřednictvím této diplomové práce jsem chtěla dospět k získání praktického komentáře, vztahujícího se k problematice autorských postupů na poli imerzivního divadla. Proto se v závěru práce pokouším pojmenovat jakási pravidla hry a základní návod pro diváka i tvůrce.
Scénografie při hranici
Syrůčková, Klára ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tématem práce je realizace několika projektů přímo v krajině, která se stává rovnocennou inscenační složkou. Autorka se zabývá krajinou českého pohraničí. Od teoretické úvahy o krajině a scéně a jejich vzájemném vztahu a přes pojednání o vývoji termínu Sudety a historii této oblasti se dostává k vlastním projektům. Nejdůležitější je divadelní projekt v Königsmühle. V této zaniklé sudetské vesnici v Krušných horách se realizovalo několik divadelních představení, na jejichž přípravě se autorka podílela nejen výtvarně. Další projekty realizovala v Mariánských Skocích, v dole Mayrau a v Podbořánkách. Ve všech se objevuje historie místa, která je oživována, pamětníci obohacují program svými vzpomínkami. Autorka zmiňuje i vybrané menší projekty z jiného prostředí, včetně své zkušenosti ze studijního pobytu v Turecku.
Okrajové hudební subkultury a s nimi spojená estetika jako výchozí bod pro tvorbu autorského představení
Burdová, Barbora ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Práce se pokouší nahlédnout na okrajové hudební subkultury, jako na zdroj inspirace potřebné při tvorbě autorské inscenace. Jedním z hlavních zdrojů je metalová subkultura, která se štěpí na další subžánry. Autor staví do centra pozornosti blackmetalovou subkulturu a snaží se podkrýt její možné teatrální prvky. Zabývá se hledáním společných hodnot mezi divadlem a metalovou hudbou a zajímá ho samotné využití hudby, která slouží jako pouhá zvuková kulisa. Při autorské tvorbě se zajímá o výrazové prostředky, které nahradí text. Do popředí je také stavěna metalová estetika, jako východisko pro scénografické uvažování a tvorbu. dále se zabývá interpretací sámské kultury a jejího převedení do divadelního tvaru.
Ideály krásy
Rozsnyóová, Lenka ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať problematiku vnímania ideálov ženskej krásy z hľadiska histórie aj súčasnosti a skúmať, nakoľko je možné zaoberať sa touto témou v divadelnom kontexte, predovšetkým z hľadiska scénografie. Bakalárska práca je členená na dva väčšie textové celky a obrazovú prílohu. Prvá textová časť sa venuje hlavne vysvetleniu pojmu krása, celkovému vnímaniu ženskej krásy podmienenej ideálmi doby a s tým súvisiacej problematike individuality. Práca sa nesnaží o detailný popis všetkých historických období, naopak, v skratke popisuje zaujímavosti z vývoja ženskej starostlivosti o zovňajšok. Druhá časť je zameraná na subjektívnejší pohľad autorky na tému ženskej krásy, a na vlastnej scénografickej práci popisuje realizáciu autorského projektu na túto tému. Na záver práce je priložená obrazová príloha, ktorá ilustruje proces vzniku autorského predstavenia Krása.
Marketingová strategie vybrané firmy
Králová, Andrea ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybrané firmy. Touto firmou je gastronomické zařízení s názvem Labyrint CBR (restaurace, kavárna a bar zároveň), které se nacházelo na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. První z nich se zabývá pojmem strategický marketing a jednotlivými fázemi procesu tvorby marketingové strategie. Druhá kapitola je věnovaná specifickým vlastnostem služeb a sektoru stravování a pohostinství, které ovlivňují tvorbu marketingové strategie, a dále se zabývá specifiky marketingu v tomto odvětví. Praktická část se zabývá analýzou příčin neúspěchu podniku Labyrint CBR a návrhem vhodné marketingové strategie a marketingového mixu, které - v případě jejich včasné implementace - měly tento podnik zachránit.
Maska ve výtvarném divadle
Brejcha, Jan ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat využitím masek v autorském výtvarném divadle. Po krátkém úvodu, ve kterém se zaměřím na definicí masky, její vývoj a dělení, budu rozebírat celkem tři vlastní projekty (jeden zrealizovaný, jeden nezrealizovaný a jeden čekající na uvedení v tomto roce). Ve všech těchto projektech budu sledovat zvolený fenomén, použití masky a pokaždé se pokusím aplikovat některé koncepty masky na vlastní tvorbu.
Vývoj masopustního a karnevalového kostýmu
Nečas, Jan ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Práce zaznamenává vývoj masopustního kostýmu v Českých zemích a karnevalových kostýmů v Benátkách. V úvodní části Jan Nečas popisuje počátky masopustních slavností a jejich vývoj v kostýmech a maskách. V další části se zabývá vývojem masek a kostýmů v Benátském karnevalu. Ve čtvrté kapitole představuje a reflektuje svou vlastní práci v rámci výroby lidového masopustního a měšťanského karnevalového kostýmu určených pro masopustní průvod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KRÁLOVÁ, Adéla
7 KRÁLOVÁ, Alena
1 KRÁLOVÁ, Alexandra
13 KRÁLOVÁ, Andrea
2 KRÁLOVÁ, Aneta
6 KRÁLOVÁ, Anežka
1 Králová, Adriana
9 Králová, Adéla
7 Králová, Alena
1 Králová, Alice
1 Králová, Alžběta
6 Králová, Anežka
15 Králová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.