Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Determinanty herecké práce? relaxace a reflexe
Frösslová, Markéta ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; HLAVÁČOVÁ, Jana (oponent)
Práce pojednává o determinujících faktorech herecké práce, se kterými jsem se setkala během studia na DAMU i mimo ni. Především se zde věnuji osobě režiséra jako jednomu z klíčových činitelů, který působí na hercův vývoj a obzvlášť se zabývám komunikačním determinantem ovlivňujícím spolupráci mezi hercem a režisérem. Nechybí ani potřebná sebereflexe.
Herecká technika Michaila Čechova
Vavroch, Jaromír ; VINAŘ, Josef (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá hereckou technikou Michaila Čechova. Vyzdvihuje svobodnou tvorbu umělce založenou na rozvíjení představivosti, cítění atmosféry a práci s osobním nevědomím.Tvorba je zde postavena proti analýze a rozumu. Inspirován Jungem a Nietzschem docházím k závěru, že teritoriem tvorby je oblast mytologie.
Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f Edmonton
Barriere, Alexandre ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu
Different sources of actor´s inspiration
Krmíčková, Ivana ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
In my work I try to look for sources of inspiration, with whom I met, or might have met in graduate productions in the school theatre Disk. In the introduction I justify the reason for selecting my topic and I point out the interconnections between life in the theatre and life itself. The thesis is subsequently divided by graduate theatre productions. Each chapter is devoted to a few sources of inspiration, which were crucial for me in the upcoming production. The issue of most sources of inspiration is supported with literature quotations, which helped me in thinking about given facts. In the first chapter I designate inspiration that organically emerged from rehearsing. In the second chapter I try to name those sources of inspiration that have been or could have been connected with particular rehearsing. In the third chapter I focus on conditions and obstructions in the process of rehearsing as a possible source of inspiration. In the chapter called Inspiration by alternation I mention the experience with alternation in the graduation performance of former graduating class. At the end of my work I put together all the experience I have picked up and I sum up the topic of inspiration.
Dokument jako literární předloha i jevištní tvar
Hýča, Martin ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Text hodnotí rok a půl školní práce v rámci výuky dramaturgie a režie, jejímž předmětem bylo zpracovávání rozhovorů s bezdomovci. Text chronologicky zachycuje vývoj úkolu a vztahu k práci. Tato práce se v prvním roce odherávala formou dramaturgických cvičení s cílem naučit se zacházet s textem. Ve druhém ročníku práce pokračovala v součinnosti s hereckým ročníkem v hodinách scénické tvorby. Završením této spolupráce byly klauzurní práce. Autor kriticky hodnotí dílčí výsledky práce a na konkrétních příkladech se snaží pojemnovat získané zkušenosti. Činnost zasazuje do kontextu souvisejících děl. Konečně se krátce se zamýšlí nad specifičností divadelní dokumentární tvorby.
Vzájemný vztah osobnosti herce a jeho profese
Vojtková, Klára ; Šiktancová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Moje diplomová práce by mohla mít podtitul: Kdy a co se má učit jeviště od života, kdy a co a proč život od jeviště. Zabývám se v ní vlivem studia herectví a poměrně krátké divadelní praxe na mou osobnost, vztahy i postoje. Ptám se na výhody a komplikace, které vnášejí mé charakterové rysy a mé vychování do herecké práce. Jak se v mém přístupu k divadlu a herecké práci odráží víra v Boha, kdy se má touha po zdokonalení proměňuje v paralyzující sebekontrolu, a proč se mé pohybové nadání někdy obrací proti mně. Zamýšlím se nad tématy ?herecký partner?, ?oční a fyzický kontakt s ním?, nad tím, jak slepě jsem zpočátku hleděla do partnerových očí a jak jsem se naučila čerpat energii z neznámých očí nových kolegů. Ve třetí kapitole podrobně popisuji, jak jsem odbourávala svůj ostych ve fyzickém kontaktu, od prostého obětí po vášnivou milostnou scénu na jevišti. Píši o tom, že silné režijní vedení nemusí znamenat pro herce nesvobodu a o tom, že napojení na partnera je způsob jak vnášet život do repríz. O tom, co pro mne znamenala absolventská role Vévodkyně a vůbec celá DISKová sezona a jak atmosféra při zkoušení silně ovlivnila výsledek. O poznávání nového žánru ? muzikálu jako stylizace a poznání na ?nedivadelním divadle? Elfriede Jelinek, co pro mě znamená divák a komunikace s ním. V této písemné práci vyslovuji některé myšlenky, které doposud nezazněly nahlas, a proto doufám, že naplním svůj záměr otevřené a upřímné sebereflexe.
Afterlife
Özsel, Kadriye Töre ; Dušek, Jan (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
The subject of this thesis is the visual interpretation for Michael Frayn?s latest play ?Afterlife?. The aim is to find an effective visual language and a different but striking creative perspective for the play.
Herec a postava-pokus o ztotožnění ( Aljoša, Bratři Karamazovi )
Příkazký, Lukáš ; Ullrichová, Daria (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
V této práci popisuji svou nesnadnou hereckou cestu při hledání postavy Aljoši Karamazova během zkoušení inscenace Bratři (Karamazovi) divadla DISK v sezóně 2007/2008. Snažím se o objektivní pohled na zkoušení během studia na DAMU s odstupem dvou let praxe v oboru. Poukazuji na vlastní chyby během práce a zároveň vyzdvihuji momenty ze kterých jsem se poučil a byly mi přínosem do života herce.
Základní předpoklady organického bytí na jevišti.
Kryl, Pavel ; Hlavica, Lukáš (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Účelem této práce je nalézt a popsat některé základní předpoklady, díky kterým lze přirozeně (organicky) existovat na jevišti. Považuji za ně zejména fyzickou existenci, tělesné i duševní uvolnění, zaměření pozornosti na cíl a bytí v přítomnosti. Na základě těchto předpokladů se dále snažím krátce rozebrat výhody i nebezpečí některých přístupů k herecké práci. Zaměřil jsem se na související spor mezi snahou o tzv. ?hraní? či pouhé existování, prožívání či odstup a na závěr této části i popsal rozdíl mezi opravdovým a předstíraným jednáním bez snahy jedno či druhé odsuzovat. V poslední části pak rozebírám hrstku prostředků, jež mohou organickou existenci na jevišti posilovat. Konkrétně se jedná o výhody partnerské spolupráce, vyostřování situací a vyhledávání okolností, v nichž se situace odehrává. Na závěr jsem se rozhodl zařadit kapitolu o trpělivosti, která je podle mého názoru jedním z nejpodstatnějších předpokladů hereckého vývoje. Zdrojem mi byla zejména vlastní herecká zkušenost a poznámky, které jsem si v průběhu let zaznamenával. Tyto jsem se pak místy pokoušel porovnat s několika již existujícími systémy. Je mezi nimi zejména systém D. Donellana zaměřený na herecký cíl, rozpracovaný systém K. S. Stanislavského či některé prvky přístupu M. Čechova, jehož ovšem považuji spíše za geniálního herce než systematika. Některé aspekty jsem pak konfrontoval i s poznatky z psychologie.
Režisér jako iniciátor kolektivní tvořivosti při tvorbě inscenace a zodpovědnosti za společné dílo
Ludvíková, Tereza ; Korčák, Jakub (vedoucí práce) ; Šiktancová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou režiséra při práci v tvůrčím kolektivu. Režisérova práce se odehrává v neustálém dialogu. Schopnost vést dialog je proto u tohoto povolání zásadní. Stejně jako umění hledání a udržování rovnováhy mezi chtěním ovlivňovat a odvahou být ovlivňován. Práce se okrajově věnuje přípravné práci režiséra před zkušebním procesem, kdy je stěžejní jeho kontakt s autorem, dramaturgem, výtvarníky či skladatelem. Dochází však k závěru, že pro výslednou podobu a zdar inscenace má ústřední význam až režisérův kontakt s herci. Herec je zde vnímán jako středobod celé divadelní události, jejíž nejvlastnější kouzlo je právě v setkání živých lidí v hledišti s živými lidmi na jevišti. Práce se proto soustřeďuje především na podobu vztahu režiséra a herce, na vzájemnou závislost jejich tvůrčích procesů. Ve snaze prozkoumat různé cesty režisérova přístupu k herci se ohlíží i do historie, kde nachází dvě protikladné tendence. První tendence nahlíží na herce jako na nástroj režisérovy tvořivosti, druhá jej vnímá jako její zdroj. Režisér, který počítá s hercovým přínosem dílu je zodpovědný za iniciaci a vedení jeho tvořivosti. I zde se vynořují dvě protikladné cesty. Jde o provokaci tzv. otcovské režie a motivaci režie tzv. mateřské. Volba mezi těmito cestami je dána povětšinou osobnostním typem režiséra. Zkušební proces, který je založen na důvěře v hereckou tvořivost, vyžaduje zvláštní etický postoj zúčastněných. Práce zkoumá souvislost mezi zodpovědností a tvořivostí. Dochází k přesvědčení, že tato souvislost je, vzhledem ke specifické povaze hercovy i režisérovy tvorby, k níž patří časová ohraničenost, kolektivnost, veřejnost a intimita, velká, ba zásadní. Proto se dále zabývá podmínkami, které vzniku zodpovědnosti svědčí. Ty jsou totiž těsně spjaty s podmínkami, které svědčí vzniku tvořivosti. Dochází k závěru, že ideálním prostorem pro rozvoj těchto ctností je stálý soubor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Korčák, Jan
2 Korčák, Jaroslav
1 Korčák, Jiří
8 Korčák, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.