Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí34 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bohemika v libretech
Babická, Tereza ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent)
Abstrakt Bakalářskou práci Bohemika v libretech autorka koncipuje do dvou velkých kapitol s podkapitolami. Nejprve se zabývá tématem husitských válek v kapitole nazvané Choreodrama s námětem husitských spanilých jízd, poté přistupuje k motivu dívčí války v kapitole Balet inspirovaný legendou dívčí války z českých kronik. Balet Husité před Naumburkem byl dáván Salvatorem Viganó v divadle La Scala v Miláně roku 1815. Salvatora Viganó ke složení tohoto baletu nejspíše inspirovala hra se zpěvy Augusta von Kotzebue. Velká pozornost je věnovaná srovnání naumburské legendy, čili primárnímu zdroji motivu, s baletem. Následně je obsah baletu konfrontován s již zmíněným melodramatem. Téměř v závěru se dozvídáme, jak hluboce se historie zajímá o husitské obléhání Naumburku. Jules Perrot v roce 1852 v Petrohradě představil svůj balet Vojna ženštin čili Amazonky IX. století. Balet byl podle údaje na libretu údajně postaven na příběhu dívčí války z českých kronik, ovšem šlo jen o vzdálenou inspiraci tímto tématem. Možných inspiračních zdrojů pro tento balet se našlo vícero a zatím není jasné, který je ten výchozí. K tomuto baletu se dochovala dvě libreta, se kterými se v bakalářské práci nakládá, překlad ruské verze libreta z pozůstalosti Jana Reimosera a francouzské libreto. Libreta nejsou zcela totožná, objevují se v nich rozdíly. Autorka ještě shrnuje krátkým přehledem inscenace na toto téma převážně z českého území a dále zaměřuje svou pozornost na vývoj tématu dívčí války v českých kronikách.
Pohybová práce s herecem
Slezáková, Kristýna ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent) ; Pacek, Martin (oponent)
Má diplomová práce pokračuje ve studiu hereckého tanečního pohybu, které jsem započala v bakalářské práci. Tentokrát se zabývám tvorbou konkrétní choreografie pro herce v rámci činohry a pohybového divadla. Jelikož existují jisté rozdíly mezi prací s profesionálním tanečníkem a prací s hercem, snažím se tyto rozdíly definovat, pojmenovat a nacházet možnosti, jak pohybovou spolupráci s hercem zkvalitnit. V první části diplomové teze se věnuji upřesnění užívaných pojmů, v další krátkému pojednání o improvizaci a v poslední uvádím konkrétní improvizační cvičení, která podporují spolupráci s hercem. Všechna cvičení a rady vycházejí z mých osobních zkušeností a jejich soupis je zamýšlen jako příručka, s jejíž pomocí si lze usnadnit choreografický pracovní proces.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí34 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.