Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadelní kritik Jan Neruda
Kášová, Michala ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou divadelní kritiky a fejetony Jana Nerudy věnované Prozatímnímu divadlu, které fungovalo v letech 1862 - 1883. V první části práce představuji Nerudovu žurnalistickou tvorbu, dále popisuji formu, styl a témata jeho kritických statí. Jeho kritické dílo jsem se pokusila zařadit do společenského, politického a kulturního kontextu za použití sekundární literatury a vybraných pasáží z jeho kritik. Představuji významné herecké osobnosti Prozatímního divadla, ale také důležité vůdčí osobnosti a milníky ve vývoji tohoto divadla. Neruda se důsledně zabýval praktickými aspekty inscenování a pozorně sledoval hereckou práci. Ve svých kritikách postihnul obecné principy herecké tvorby pozdního romantismu s občasnými realistickými tendencemi, vyjadřoval se ale také ke konkrétním jevům divadelním i mimodivadelním. Jeho význam spočívá v důsledném kritickém pozorování praktických divadelních aspektů, kterému se věnoval s neutuchající žurnalistickou pravidelností a pečlivostí. Svým teoretickým působením dopomohl k profesionalizaci prvního českého soustavně působícího divadla a detailně ho zobrazil pro další generace.
Divadelní kritik Jan Neruda
Kášová, Michala ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou divadelní kritiky a fejetony Jana Nerudy věnované Prozatímnímu divadlu, které fungovalo v letech 1862 - 1883. V první části práce představuji Nerudovu žurnalistickou tvorbu, dále popisuji formu, styl a témata jeho kritických statí. Jeho kritické dílo jsem se pokusila zařadit do společenského, politického a kulturního kontextu za použití sekundární literatury a vybraných pasáží z jeho kritik. Představuji významné herecké osobnosti Prozatímního divadla, ale také důležité vůdčí osobnosti a milníky ve vývoji tohoto divadla. Neruda se důsledně zabýval praktickými aspekty inscenování a pozorně sledoval hereckou práci. Ve svých kritikách postihnul obecné principy herecké tvorby pozdního romantismu s občasnými realistickými tendencemi, vyjadřoval se ale také ke konkrétním jevům divadelním i mimodivadelním. Jeho význam spočívá v důsledném kritickém pozorování praktických divadelních aspektů, kterému se věnoval s neutuchající žurnalistickou pravidelností a pečlivostí. Svým teoretickým působením dopomohl k profesionalizaci prvního českého soustavně působícího divadla a detailně ho zobrazil pro další generace.

Viz též: podobná jména autorů
7 Kašová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.