|
Možnosti využití a trávení času klientů v domovech pro seniory
Jindrová, Michaela ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Cílem mé práce je popsat aktivizační programy probíhající v domovech pro seniory a pokusit se na základě rozhovorů s klienty ve vybraných domovech pro seniory o jejich zhodnocení. S využitím informací od klientů navrhnout případné změny v probíhajících programech a pokusit se formulovat náměty využitelné při konstrukci programů nových. Dílčím cílem práce je pokusit se vypozorovat zda existují výraznější rozdíly v aktivizaci klientů u státních, církevních a soukromých DS a případně popsat v čem tyto rozdíly spočívají. Praktickou část mé práce tvoří výzkum, uskutečněný formou strukturovaných rozhovorů s klienty ve třech různých domovech pro seniory. Hovořila jsem s klienty, kteří se aktivizačních programů v domově pravidelně účastní, s klienty, kteří se těchto aktivit obvykle neúčastní i s klienty, kteří jsou v případné účasti omezeni v důsledku svého zdravotního stavu.
|
|
Možnosti využití a trávení času klientů v domovech pro seniory
Jindrová, Michaela ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Cílem mé práce je popsat aktivizační programy probíhající v domovech pro seniory a pokusit se na základě rozhovorů s klienty ve vybraných domovech pro seniory o jejich zhodnocení. S využitím informací od klientů navrhnout případné změny v probíhajících programech a pokusit se formulovat náměty využitelné při konstrukci programů nových. Dílčím cílem práce je pokusit se vypozorovat zda existují výraznější rozdíly v aktivizaci klientů u státních, církevních a soukromých DS a případně popsat v čem tyto rozdíly spočívají. Praktickou část mé práce tvoří výzkum, uskutečněný formou strukturovaných rozhovorů s klienty ve třech různých domovech pro seniory. Hovořila jsem s klienty, kteří se aktivizačních programů v domově pravidelně účastní, s klienty, kteří se těchto aktivit obvykle neúčastní i s klienty, kteří jsou v případné účasti omezeni v důsledku svého zdravotního stavu.
|
| |
|
Preference barev u dětí předškolního věku
JINDROVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá tím, jaké barvy předškolní děti spontánně volí pro svůj výtvarný projev. V teoretické části je charakterizován rozvoj výtvarných dovedností v průběhu předškolního věku a základní významy barev (zejména z pohledu psychologického, ale též v jiných kontextech). Výzkumná studie popisuje, jaké barvy děti spontánně nejčastěji volí ve věku cca 3 až 4 let pro své výtvarné projevy. Cílem práce je mimo jiné postihnout, zda lze vysledovat u dětí tohoto věku inklinaci k volbě určité barvě (či barev).
|