|
Návrh IS pro Zámeček Pozořice
Jedlička, Roman ; Musil, Libor (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za úkol vytvoření informačního systému, zajišťujícím efektivní komunikaci v podniku, zejména mezi vedením, personálem, klienty a dodavateli. Dále správu skladů, datových skladů a personalistiky. Systém by měl podporovat veškeré subjekty firmy v jejich pracovním úsilí. Pomocí datových kostek zpřehlednit informace a zviditelnit v nich důležitá spojení. Návštěvníkům externího informačního systému by měl dát pocit sounáležitosti s podnikem a udržet tak jejich přízeň.
|
|
Návrh IS pro Zámeček Pozořice
Jedlička, Roman ; Musil, Libor (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za úkol vytvoření informačního systému, zajišťujícím efektivní komunikaci v podniku, zejména mezi vedením, personálem, klienty a dodavateli. Dále správu skladů, datových skladů a personalistiky. Systém by měl podporovat veškeré subjekty firmy v jejich pracovním úsilí. Pomocí datových kostek zpřehlednit informace a zviditelnit v nich důležitá spojení. Návštěvníkům externího informačního systému by měl dát pocit sounáležitosti s podnikem a udržet tak jejich přízeň.
|
|
Impact of income inequality on quality of tertiary education: Should professors from Cambridge thank to Robin Hood?
Jedlička, Roman ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Kvalitu vysokých škol ovlivňuje mnoho faktorů. Současný výzkum nejčastěji pracuje s čistě ekonomickými veličinami jako HDP, výdaje na terciární vzdělání atd. Objevují se ovšem i práce, které zkoumají vliv sociálních aspektů na kvalitu terciárního vzdělání. V této práci jsem zkoumal, jaký vliv na kvalitu terciárního vzdělání má rozdělení příjmů ve společnosti. Pomocí analýzy socioekonomických dat z 76 zemí se mi podařilo dokázat, že neexistuje lineární vztah mezi rozdělením příjmů ve společnosti a kvalitou terciárního vzdělání. Dále se mi podařily identifikovat hlavní veličiny, které ovlivňují kvalitu terciárního vzdělání -- velikost populace, HDP na obyvatele a fakt, že v dané zemi je hlavním jazykem angličtina. Modifikovaná verze modelu ukázala také pozitivní vliv výdajů na vědu a výzkum na kvalitu terciárního vzdělání.
|
| |
|
Vliv zdrojů financování na kvalitu terciárního vzdělávání
Jedlička, Roman ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Pichaničová, Ludmila (oponent)
Cílem této práce je zkoumat vliv objemu a struktury výdajů na kvalitu terciárního vzdělání vyjádřenou počtem elitních vysokých škol. Práce také kriticky hodnotí akademické žebříčky a jejich metodologii. Pomocí ekonometrické analýzy dat zemí OECD a partnerských zemí se mi podařilo dokázat, že celkový objem výdajů pozitivně ovlivňuje kvalitu terciárního vzdělávání. V případě struktury výdajů se již výsledky lišily. Zatímco výdaje ze soukromých zdrojů pozitivně ovlivňují kvalitu terciárního vzdělávání, vliv výdajů z veřejných zdrojů na kvalitu terciárního vzdělání nebyl prokázán. Následně jsou zde diskutovány možné příčiny těchto výsledků.
|