Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorská prostředí pro tvorbu multimediálních výukových objektů v rámci přípravy učitele
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimediálních výukových objektů a autorských systémů pro jejich tvorbu. Formou kvalitativního výzkumného šetření zjišťuje nejčastější požadavky na tyto objekty a systémy kladené ze strany učitelů z praxe. Následně práce realizuje teoretickou analýzu běžně dostupných autorských systémů určených pro tvorbu multimediálních výukových objektů a provádí jejich zhodnocení z hlediska zjištěných požadavků. Práce poté konstatuje, že se takový autorský systém, který by dostatečným způsobem vyhovoval zjištěným požadavků, na trhu nevyskytuje, a proto se přistupuje v rámci práce k jeho navržení a zrealizování. Realizovaný systém je poté nasazen v reálném edukačním prostředí a jeho přínos pro učitelovu práci je ověřen provedeným akčním výzkumem.
Využití prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Jeřábek, Tomáš ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Štípek, Jiří (oponent)
Předmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky
Vyhnánková, Iva ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky AUTOR: Iva Vyhnánková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Tomáš Jeřábek ABSTRAKT: Digitální malba přináší do oboru umělecké tvorby nové možnosti nejen v podobě obecných výhod softwarů, jako je krok zpět a jednoduché opravy, ale i mnoho nových nástrojů, které mohou do určité míry simulovat některá tradiční média. Práce se postupně zabývá digitální malbou z pohledu jejích charakteristických vlastností, výhod a nevýhod oproti tradiční malbě a využití, následně řeší problematiku hardwarového a softwarového vybavení. V praktické části práce jsou představeny některé postupy nejen k napodobení tradičních technik, ale i k využití softwarových nástrojů k malbě technikami, které tradiční malba nenabízí. KLÍČOVÁ SLOVA: digitální malba, počítačové umění, grafický software, malba, kresba
Webové nástroje pro podporu procvičování a testování jazyků
Matějková, Petra ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Webové nástroje pro podporu procvičování a testování jazyků ABSTRAKT: Cílem této práce bylo zmapování dostupných nástrojů pro jazykové procvičování a testování na internetu. Ke zpracování práce byla použita analýza dostupných aplikací. Následně byly charakterizovány vybrané nástroje pro jazykové testování a procvičování a na základě sestavení modelových testů zhodnoceny podle předem daných kriterií. Získaná data byla pak příslušně zpracována a zároveň byla stanovena doporučení pro praxi. KLÍCOVÁ SLOVA: Didaktický test, testová úloha, webové rozhraní
Modulární autorské prostředí pro tvorbu digitálních výukových objektů
Kasálek, Jindřich ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce zpracovává problematiku využívání digitálních výukových objektů (dále jen DVO) a přidružených aplikací v kontextu s využitím v praxi samotnými učiteli. Těžiště práce spočívá ve vytvoření vhodných DVO, které budou vyhovovat, jak pedagogickým nárokům, tak požadavkům učitelů z hlediska náročnosti na jejich ICT kompetence. První část práce se zabývá teoretickými předpoklady, potřebnými ke stanovení správných cílů a postupů k jejich dosažení. Ve druhé části se práce věnuje hledání problematických aspektů, návrhu protiopatření a jejich realizaci.
Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí
Jeřábek, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Název: Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí Těžiště předkládané diplomové práce leží v popisu relevantní legislativy, judikatury a v rozboru druhů právních odpovědností. Legislativa je popsána od úrovně mezinárodních smluv, včetně dohody TRIPS a Internetových smluv WIPO, přes evropské směrnice až po české vnitrostátní právo, zejména autorský zákon a další vybrané normy občanskoprávní i trestní. Práce se zabývá také předpisy Francie a Spojených státu amerických, známých tvrdou linií ochrany autorských práv. Krátce je pojednáno o metodickém návodu Nejvyššího státního zastupitelství. Naváže rozbor civilních, správních a trestních odpovědností. Judikatura zahrnuje rozhodnutí Ústavního soudu, Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, dále rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Scarlett a několik zahraničních rozhodnutí, zejména nizozemských rozsudků ve věcech profesní asociace BREIN a amerického případu Betamax.
Nové trendy v oblasti webových technologií
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Procházka, Josef (oponent)
Práce se zabývá novými trendy v oblasti webových technologií úzce souvisejících s (X)HTML. Teoretická část práce seznamuje se základními pojmy webových technologií, charakterizuje historický vývoj technologie (X)HTML v souvislosti s nejbližšími přidruženými technologiemi, a představuje nové možnosti technologie HTML5 a CSS3. Praktická část popisuje návrh, funkcionalitu a technické řešení konkrétních příkladů, které demonstrují vybrané přínosy technologií HTML5 a CSS3 v oblasti vývoje výukových webových aplikací.
Závislost na médiích -příčiny, projevy a možnosti nápravy
Ostřížek, Kristian ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
3 Název: Závislost na médiích - příčiny, projevy a možnosti nápravy Abstrakt: Tato práce pojednává o vlivu moderních informačních a komunikačních technologií na ko- munikaci a změny v jejich formách. Cílem práce je zmapovat pozitivní a negativní efekty využívání těchto technologií, porovnat výsledky s již existujícími daty, pojmenovat možné příčiny vedoucí k závislosti na nových formách komunikace a navrhnout možná opatření. Práce prezentuje dostupné teoretické poznatky týkající se společenské komunikace, role ko- munikace a moderních informačních a komunikačních technologií a výsledky empirického výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou formulovány příčiny změn v komunikačním chování. Klíčová slova: Komunikační technologie, média, vývoj forem komunikace, závislost, změny v komunikač- ním chování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 JEŘÁBEK, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.