Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Wexford Opera Festival
Mátlová, Markéta ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Tato magisterská práce navazuje na moji bakalářskou práci, která pojednávala o založení a počátcích Wexford Opera Festivalu. Magisterská práce je o dalším vývoji v letech 1961 - 1968. Naleznete zde nosné myšlenky WOF, hlavní fakta, která provázela tento festival ve druhém desetiletí své existence a seznámíte se s přístupem vedení k výběru repertoáru a umělců. Toto je zatím jediný ucelený faktografický materiál v českém jazyce. V předmluvě se můžete dočíst více o základech WOF 1961 - 1968 v českém a anglickém jazyce.
Život a dílo Manuela Patricia Garcíy
Vejmelková, Pavla ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Ve své práci se chci věnovat především životu a dílu pěvce, hudebního vydavatele hlasového pedagoga Manuela Patricia Garcíy. Zaměřuji se na jeho anatomické a fyziologické předsravy o hlasovém aparátu, které byly díky využívání laryngoskopického zrcátka velmi přesné. Dochované popisy a obrázky dějů odehrávajících se v lidském těle během zpívání jsou jednoznačným důkazem toho, že García II. výrazně předběhl svou dobu a s pomocí jednoduchého laryngoskopického zrcátka byl schopen již v 19.století učinit správné závěry o hlasovém aparátu, které je dnes třeba dokazovat pomocí speciálních a složitých vyšetřovacích metod. Součásrí této práce je i úvodní pojednání o členech Garcíovy rodiny.
Giacomo Puccini - Opera Edgar- studie interpretačních problémů role Tigramy
Krejčí, Václava ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se rozhodla zabývat první celovečení operou Giacoma Pucciniho Edgar, s podrobným zaměřením na jednu z hlavních rolí - Tigranu. V první části mé práce popisuji vznik verismu a jeho vrcholné představitele včetně jejich stěžejní tvorby. Dále se zaměřím na dětství a hudební začátky Giacoma Pucciniho. V následující kapitole se věnuji první opeře Giacoma Pucciniho Le Villi , uvádím zde okolnosti vzniku, děj a interpretační problematiku opery. Po této části je již prostor v mé práci věnován pouze opeře Edgar. Po pečlivém vylíčení děje opery zachycuji okolnosti jejího vzniku. Následuje srovnání opery Edgar s jinými veristickými operami. V závěru práce vykresluji mou profesní zkušenost s rolí Tigrany a přibližuji nastudování opery v Divadle F.X.Šaldy v Liberci.
W.A.Mozart, La clemenza di Tito - Vitellie
Petirová, Gabriela ; Kaupová, Helena (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Práce se zabývá životem W.A.Mozarta, s důrazem na čas strávený v Praze, a jeho operou La clemenza di Tito. Opera je rozebrána z pohledu historických souvislostí, frekvence nastudování i obsahu díla. Blíže se pak bakalářská práce zaměřuje na postavu Vitellie a její nelehkou árii " Non piú di fiori".
Postava hraběnky ( Belaumarchais, Diapolite, Mozart)
Janů, Karolína ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
Cílem celé práce je zmapovat vývoj postavy hraběnky, od jejího vzniku v předloze Pierra Augustina Caron de Beamarchais, přes vývoj představovaný transformací do operního libret Lorenza da Ponte, po výsledné hudební ztvárnění v opeře W.A.Mozarta.
Vokálně - symfonické dílo Gustava Mahlera pohledem interpreta
Zedník, Josef ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Tato práce podává přehled vokálně- symfonických děl Gustava Mahlera a je základem pro budoucí magisterskou práci. Pro pochopení hloubky mistrovy hudby, proniknutí do jeho díla a jeho adekvátní uchopení je potřeba, aby bylo zpracované téma pojato z širší perspektivy. Takového požadavku je možné dosáhnout pouze v případě, že se zohlední nejen Mahlerovo dílo samotné, avšak dozvíme-li se šířeji o skladatelově životě, rodinné situaci a dovbových reálií, které společně působily na jeho hudební řeč. Pouze díky takovému přehledu je možné podtrhnout mohutnost Mahlerova hudebního odkazu. Úkolem této práce je seznámit čtenáře s životem tohoto slavného génia, zpřehlednit provádění jeho děl Pražským filharmonickým sborem, uvést díla s důrazem na Píseň o zemi a pojednat o mé vlastní ,nejen sólové, zkušenosti s hudbbou Gustava Mahlera.
Vznik opery buffa a přínos G.B.Pergolesiho
Kubištová, Anna ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Cílem této bakalářské diplomové práce je zpracování tématu " Vznik opery buffa a přínos G.B.Pergolesiho". V prvních kapitolách se snažím v krátkosti přiblížit čtenáři neapolskou školu a její zakladatele Francesca Provenzale, Alessandra Scarlattiho a jiné. Dále se podrobněji věnuji problematice kastrátů, kteří byli školeni v neapolských konzervatořích, jejich způsobu zpěvu a jejich významu v barokní opeře. v další kapitole se dotknu neapolských operních scén a divadelního provozu, který byl ovlivňován dobovými zvaklostmi a vkusem. Začalo se zde v opeře používat nářečí a tím i plynule formovala podoba opery buffa. V následující části práce se již podrobněji věnuji rozdílu mezi operou seria a operou buffa a stručnému obsahu některých komických oper autorů jako jsou např. Leonardo leo, Leonardo Vinci, Baldassare Galuppi a Niccolo Piccini. V závěru práce se zmiňuji o Giovannim Battistovi Pergolesim, jeho díle a přínosu pro operu. Snažím se podrobněji rozebrat charakter postav v jeho intermezzu ! La Serva padrona".
Giuseppe Verdi: La Traviata
Myřátská, Libuše ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Hlavní kapitolou této práce je podrobnější rozbor role Violetty z opery La Traviata Giuseppe Verdiho. Důraz je kladen na pěvecký part, technická úskalí a vlastní pohled. Hlavní téma doplňuje kapitola popisující důležité životní momenty skladatele s výčtem jeho operních děl a záležitostí kolem jejich vzniku. Velký prostor je věnován srovnání různých interpretací titulní role. Je zde obsažen široký výběr slavných sopranistek od začátku 20.století až po současnost.
Bohuslav Martinů: Hlas lesa
Jelínková, Olga ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
V roce 2009 si připomínáme výročí řady významných hudebních skladatelů, např. G.F.Hăndela, Henryho Purcella, J.Haydna a felixe Mendelssohna-Bartholdyho. V tomto množství oslav však bychom neměli přehlédnout ani 50. výročí úmrtí Bohuslav Martinů. Český skladatel B. Martinů ( 1890 - 1959) patří mezi nejaktivnější autory 20.století.Narodil se v Poličce, kde taktéž strávil své dětství. V roce 1923 odešl studovat do Paříže k Albertu Rousselovi. Zůstal zde následujících 17 let. V roce 1941 emigroval do Spojených států, kde jako uznávaný skladatel dostal možnost komoponovat pro nejslavnější americké orchestry. Přestože se mu stýskalo po domově, nikdy se už do Čech nevrátil. Poslední léta svého života strávil ve Švýcarsku. Zemřel v Liestalu ve věku 69 let.Napsal téměř 400 skladeb ( symfonie, opery, balety a množství skladeb orchestrálních , komorních, vokálních a vokálně-instrumentálních). Mezi jeho nejznámnější díla patří Epos o Gilgamešovi, Polní mše, Otvírání studánek a opery Julietta a Řecké pašije. V tvorbě Bohuslav Martinů se odrazila řada vlivů ( např. expresionismus, konstruktivismus a jazz). Často se nechával inspirovat českou lidovou poezií. Jeho hudební rukopis je charakteristický osobitou melodikou, rytmem a přehlednou strukturou. Tato diplomová práce pojednává o Martinů málo známé rozhlasové jednoaktovce Hlas lesa, jejíž libreto vytvořil český básník Vítězslav Nezval. Toto krátké dílko autor ukomponoval roku 1935. Bylo určeno pro rozhlasové vysílání, což s sebou přinášelo určitá specifika, a to především požadavek na naprostou srozumitelnosta na jiné uchopení dramatického času. Martinů v kontrastu ke kousavé ironii extravagantního libreta vytvořil hudbu citlivou, lyrickou a působící svým nekonečným optimismem.
Diagnostika hlasu
Hamerníková, Pavla ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jonášová, Jiřina
3 Jonášová, Júlia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.