Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání znalostí laické a odborné veřejnosti o ochraně obyvatelstva ve vybraném regionu
JEŘÁBKOVÁ, Iva
Srovnání znalostí laické a odborné veřejnosti o ochraně obyvatelstva ve vybraném regionu. Dostatečné znalosti obyvatel, jak už laické, tak i odborné veřejnosti v problematice ochrany obyvatelstva, jsou nezbytné pro udržení bezpečného prostředí pro život. Ke zpracování této diplomové práce bylo nejprve nutné stanovit cíle, na základě kterých byla práce vytvářena. Cíle práce jsou následující: Vymezení pojmů souvisejících s ochranou obyvatelstva v rámci České republiky. Vyjmenování stavů, před kterými je potřeba obyvatele chránit. Činnosti k ochraně obyvatelstva a osoby k nim určené. Zjištění odlišnosti ve znalostech laické a odborné veřejnosti v této problematice. Srovnání úrovní znalostí odborníků v ochraně obyvatelstva a běžného obyvatelstva na základě potvrzení či vyvrácení hypotéz o úrovni znalostí. Ke splnění zásadního cíle diplomové práce bylo nejdříve zapotřebí vytvořit strukturovaný přehled mimořádných událostí, které ohrožují životy zdraví a majetek obyvatelstva. Následně byla definována organizační a technická opatření, která mají za úkol zamezit ztrátám na životech, zmírnit následky, které negativně ovlivňují zdraví obyvatel, a minimalizovat škody na majetku. Na základě definování všech důležitých bodů v problematice ochrany obyvatelstva byl za dohledu odborníka z ochrany obyvatelstva vytvořen strukturovaný dotazník, který byl následně aplikován u laické a odborné veřejnosti. U laické veřejnosti byla pak ověřována existence normálního rozdělení znalostí, zatímco u odborné veřejnosti existence Poissonova rozdělení. Zároveň byl také měřen rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. K dosažení vymezeného základního cíle, byly vytyčeny 3 hypotézy, jejichž ověřování probíhalo na základě použití metod deskriptivní a matematické statistiky. Formulované hypotézy byly následující: H1. Odborná veřejnost v oblasti ochrany obyvatelstva má rozdělení znalostí blízké Poissonovu rozdělení. H2. Laická veřejnost v oblasti ochrany obyvatelstva má rozdělení znalostí blízké normálnímu rozdělení. H3. Odborná veřejnost v oblasti ochrany obyvatelstva má vyšší úroveň znalostí než veřejnost laická Byla stanovena metodika statistického vyhodnocení získaných odpovědí a jednotlivé hypotézy byly podrobeny ověření. První hypotéza byla ověřována pomocí ^2 testu a na základě jeho výsledků se podařilo hypotézu H1 ověřit jen částečně. Rozdělení znalostí u odborníků nebylo dle statistických výpočtů blízké Poissonovu, ale rozdělení jejich znalostí je teoreticky blíže Poissonovu rozdělení než Gaussovu rozdělení. U druhé hypotézy bylo rozdělení výsledků statistického šetření porovnáváno s Gaussovským rozdělením a pomocí ^2 testu, se podařilo hypotézu H2 potvrdit. Rozdělení znalostí laické veřejnosti je blízké normálnímu rozdělení. Třetí hypotéza byla ověřována pomocí metody dvojvýběrového t-testu a na základě jeho výsledků bylo zjištěno, že existuje významný statistický rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Hypotéza H3 byla tímto potvrzena. Odpovědi respondentů byly znázorněny grafy porovnání správných odpovědí laické a odborné veřejnosti, hodnoceny v diskuzi a u otázek s výrazným rozdílem odpovědí laiků a odborníků byly popsány možné příčiny a navržena opatření pro rozšíření těchto znalostí. V tomto smyslu byla uskutečněna zpětná vazba, odeslaná účastníkům statistického šetření. Součástí této zpětné vazby je také předložená diplomová práce.
Znalost laické první pomoci u pedagogických pracovníků základních škol.
JEŘÁBKOVÁ, Iva
V první části bakalářské práce je popsána laická první pomoc u nejčastěji se vyskytujících případů poruch zdraví. Dále je v této části popsáno, podle jakých zákonů jsou pedagogové povinni se v problematice první pomoci vzdělávat. Součástí druhé části bakalářské práce je výzkum, který byl prováděn na několika náhodně vybraných základních školách v Plzeňské a Jihočeském kraji. Cílem práce bylo zjistit úroveň znalosti laické první pomoci u pedagogických pracovníků na základních školách a zmapovat četnost a charakteristiku poskytované první pomoci na základní škole. Sběr dat byl proveden kvantitativní formou, metodou dotazování, technikou dotazníku. Dotazníky byly rozdány pedagogickým pracovníkům na základních školách. Výsledkem výzkumu je nedostatečná orientace pedagogů v oblasti nových poznatků (resuscitace, hadí uštknutí a epilepsie). Jednání pedagogů by bylo v těchto případech zastaralé. V ostatních otázkách převládly správné odpovědi nad těmi špatnými. Zajímavým výsledkem je zjištění, že téměř všichni z dotazovaných pedagogů mají zájem o kurz první pomoci.

Viz též: podobná jména autorů
4 JEŘÁBKOVÁ, Ivana
3 Jeřábková, Irena
4 Jeřábková, Ivana
4 Jeřábková, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.