Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vnímání výšek v závislosti na spektru
Slávik, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem výšky zvuku. Jako součást práce vznikl dotazník na webové stránce www.analyzavyšek.9e.cz, kde jednotlivý respondenti vyplňovali poslechový test celkem z 46 vzorků. Experiment vychází z metody sémantického diferenciálu. Jednotlivé vzorky jsou složené ze sinusovky – tónu a zkoumaného zvuku, který respondent hodnotí na třech bipolárních škálách. Vzorky byly vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo byly použity upravené samplované zvuky nástrojů. Jednotlivé vzorky byly rozděleny do čtyř hlavních kategorií a následně pro přehlednost do různých podkategorií. Cílem bylo zjistit jaké části, kombinace, jednotlivé harmonické složky zvuku a tónu dokážou ovlivnit vjem výšky tónu.
Electroacoustic Hardware Musical Instrument - Sampler with Unusual Controlers
Dudáš, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
This bachelor thesis describes the design and implementation of an electroacoustic hardware instrument with unusual controls. The experimentalism of the instrument consist of, for example, parameter control based on surrounding light or parameter control by hand movement. The main part of the instrument is the Arduino development board, which controls the Sunvox modular synthesizer on the Raspberry Pi microcomputer. Communication between the Arduino and the synthesizer takes place via MIDI messages. The software part is programmed in the Arduino IDE development environment in C++.
Program simulující dusítka žesťových nástrojů
Košař, Vojtěch ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou programu simulujícího účinek dusítek na barvu zvuku trubky a trombonu. Simulace v prostředí Reaktor 6 je založená na analýze tohoto vlivu pomocí srovnání spekter a formantových oblastí získaného z prostředí MATLAB. Při analýze je také přihlíženo k ovlivnění vyšších harmonických složek tónů. V práci se dále zaměříme na teorii o trubce a trombonu, jejich stručnou historii, stavbu těla a princip vzniku tónu. V prostředí Reaktor 6 bude dále vytvořen sampler fungující jako virtuální nástroj pro trubku a trombon. V poslední části práce se budeme zabývat vytvářením simulačního programu, jeho strukturou a hodnocením.
Experimental Software Musical Instrument Based on Granular Synthesis and its Spatial Distribution
Bateško, Tomáš ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create experimental software instrument based on granular synthesis and convolution, capable of spatial distribution of individual grains and ability to control them in real-time over network by multiple users simultaneously. Sound source is created in Pure Data and graphical interface was built using web technologies such as Node.js and p5.js
Program na generování dvourozměrného Erlichova ladění
Dvořáková, Anna ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci práce byl vytvořen program na generování dvourozměrného Erlichova ladění. Podle parametrů zadaných uživatelem je vypočítána frekvence jednotlivých stupňů v tónovém terénu. Temperament je možno ihned použít ke hře. Aplikace funguje samostatně i v rámci DAW.
Experimentální softwarový syntezátor zaměřený na tvorbu ambientních mikrointervalových ploch
Pavlov, Mykhailo ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se věnuje experimentálnímu softwarovému nástroji, hlavní jednotkou kterého je sekvencer s možností mikrotónálního ladění a volby stupnic. Hlavním cílem této práce je návrh a implementace takového syntezátoru v prostředí Reaktor na základě znalostí a návrhů získaných v rámci semestrální prace. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Úkolem teoretické části je shrnutí teoretických znalostí potřebných k návrhu a následné implementaci nástroje. Tyto poznatky zahrnují krátkou historii, druhy syntézy, typické konstrukční zásady a zásady interakce s prostředím pro vývoj. Praktická část popisuje proces navrhu a implementace jednotlivých částí nástroje, jeho designu a následně se věnuje použití syntezátoru v praxí, jeho unikátním vlastnostem a teoretickému dalšímu vývoji.
Experimentální mechanicko-elektrický hudební nástroj - sampler na magnetofonickém principu, jehož zvuk je frekvenčně modulován
Hofr, Šimon ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout a realizovat experimentální mechanickoelektrický hudební nástroj blíže specifikovaný jako sampler na magnetofonickém principu jehož zvuk je frekvenčně modulován. V teoretickém úvodu popíšu základní rozdělení hudebních nástrojů a představím příklady z vybraných skupin, které se blíží navrženému sampleru. Druhá kapitola se věnuje druhům syntéz, z čehož stěžejní je frekvenční modulace. Ve třetí kapitole je popsán návrh podoby sampleru a jeho obvody. Čtvrtá kapitola pojednává o realizaci a poznatcích z konstrukce.
Analýza spekter viol vzhledem k jejich různým rezonančním skříním
Smola, Ondřej ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na analýzu zvukového spektra tří rozdílných viol, moderní violy, renesanční violy a violy da gamba. Dále se zaměřuje na formantové oblasti viol, rezonanční módy jejich rezonančních skříní a vliv rezonančních módů na barvu nástrojů. Teoretická část práce pojednává o historii viol a o akusticko-mechanických vlastnostech, které ovlivňují rezonanci dřeva. Praktická část se zabývá vytvořením grafické podoby údajů potřebných k analýze zvukového spektra a určení rezonančních módů nástrojů. V celé praktické části jsou zvuková spektra všech nástrojů porovnávána. Praktická část obsahuje spektrogramy, grafy LPC analýzy, grafy směrového vyzařování a tabulky frekvencí formantů obou nástrojů.
Experimentální software pro distribuci granulární syntézy do prostorového zvuku
Pospíšil, Tomáš ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací experimentálního softwaru, jehož úkolem je distribuce granulární syntézy do prostorového zvuku, konkrétně do oktofonního zvukového systému. Software je navržen jako VST3 zásuvný modul vytvořený pomocí frameworku JUCE. Mimo zmíněnou problematiku práce obsahuje také teoretické a technické poznatky spojené především s granulární syntézou, prostorovým zvukem a způsobem realizace výsledného softwaru. Konec této práce je věnován testovací fázi a přiblížení nedostatků výsledného softwaru.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Indrák, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.