| |
| |
|
Řízení znalostí v podmínkách globálně outsourcovaných služeb Service Desku
Halamíček, Jan ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Svatá, Vlasta (oponent)
Cílem této práce je interpretovat teoretické koncepty znalostního řízení v kontextu poskytování podpory uživatelům podnikové informatiky prostřednictvím service desku. Klade si také za úkol definovat specifika vyplývající z globalizovaného a outsourcovaného řešení této služby. Rozšiřuje tradiční pojetí znalostního managementu v této oblasti o vyvážený pohled na explicitní i tacitní znalosti a zabývá se i vhodnými metodami a nástroji pro jejich efektivní tvorbu, správu a distribuci. Závěrečnou částí práce je případová studie, demonstrující tyto aplikované koncepty v praxi konkrétního podniku, a celá práce je uzavřena souborem obecně použitelných doporučení pro efektivnější řízení znalostí uživatelské podpory.
|
|
Potenciál a omezení vybraných českých veřejných inf. systémů z hlediska lidského faktoru
Halamíček, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Práce se zabývá tím, jaké jsou rozdíly v přístupu k člověku jakožto uživateli u elektronických informačních systémů a přirozených systémů, fungujících na mezilidské interakci a výměně informací. Stanovená hypotéza o těchto rozdílech je ověřována na skupině kvalitativně různých veřejných webových informačních systémů pomocí hodnocení lidské interakce s nimi na příkladu uspokojování běžné informační potřeby. Výsledky této interakce jsou zdrojem zkušeností a poznatků k designu informačních systémů obecně.
|