Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dobrá praxe rozpočtové transparentnosti podle OECD
Kučerová, Petra ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Haas, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá transparentností státního rozpočtu. V práci jsou popsány jednotlivé fáze rozpočtového procesu s aplikací na rozpočtový proces v České republice. Dále je objasněn pojem transparentnost v kontextu veřejných financí. Cílem práce je zjistit, do jaké míry Česká republika splňuje podmínky rozpočtové transparentnosti tak, jak jsou stanoveny v dokumentu "OECD Best Practices for Budget Transparency". Na základě tohoto dokumentu je v práci vymezeno 18 kritérií, která by měla být do rozpočtového procesu implementována. Jako podklad pro vyhodnocení plnění jednotlivých kritérií slouží údaje z databáze OECD "Budget Practices and Procedures Database". Práce rovněž obsahuje srovnání výsledků hodnocení transparentnosti státního rozpočtu České republiky s ostatními členskými státy OECD. Bylo zjištěno, že do rozpočtového procesu je v České republice implementováno 14 z 18 testovaných kritérií. Ve srovnání s ostatními členskými státy OECD lze rozpočtový proces v České republice hodnotit jako nadprůměrně transparentní.
Fiskální pravidla a jejich efektivita ? anglofonní země a EMU
Haas, Jakub ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání fiskálních pravidel - omezení fiskální politiky, která byla přijata v průběhu devadesátých let 20. století. Zkoumané země se dělí na dvě skupiny. Zaprvé se jedná o anglofonní země (Spojené království, Austrálie, Nový Zéland) s odlišným právním a politickým systémem než země druhé skupiny - Evropské měnové unie, které musely akceptovat tzv. Maastrichtská kritéria a Pakt stability a růstu. Analýza efektivnosti fiskální pravidel, která zahrnují pravidla numerická, procesní i transparentnostní, se zaměří na rizikovou prémii u úrokových sazeb finančního trhu jednotlivých zemí, na tzv. sovereign rating hodnotící kreditní riziko a samozřejmě také na konkrétní výsledky působení pravidel na fiskální agregáty jednotlivých zemí. Ačkoliv byla klíčová pravidla přijata až v devadesátých letech, reflektovala určitý vývoj veřejných financí v minulosti, proto se práce zaměří také na historické aspekty vzniku těchto pravidel, které hrály důležitou roli při jejich konstrukci. Výsledkem analýzy pak bude mezinárodní komparace efektivity fiskálních pravidel, která pomůže formulovat obecnější hospodářsko-politická doporučení pro země s rizikovým vývojem veřejných financí.

Viz též: podobná jména autorů
7 HAAS, Jaroslav
2 Haas, Jan
7 Haas, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.