Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Gender a dívky na základní škole
HRONKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice genderu. Je dělena na dvě části, a to část teoretickou neboli rešeršní a část praktickou neboli výzkumnou. Teoretická/rešeršní část se zabývá vymezení pojmu gender jako sociálního konstruktu. Konkrétně se zaměřuje na projevy genderových stereotypů v různých oblastech života žen a dívek. První kapitola definuje nejdůležitější pojmy (gender, pohlaví, socializace, identita), na ni navazuje kapitola zabývající se genderovým stereotypům spojeným se sociálním konstruktem ženství a mužství. Další část popisuje projevy genderu v rodině. Následující kapitola ukazuje obraz ženy předávaný médii (ženské časopisy, reklama, publikace určené dětem) a poslední kapitola popisuje projevy genderu ve školním prostředí. Praktická/výzkumná část prezentuje výsledky uskutečněného kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření. Kvalitativní výzkum byl prováděn prostřednictvím rozhovorů s návodem. Oba typy výzkumů byly zaměřené na gender a na to, zda si jeho působení dívky účastnící se výzkumu uvědomují a jak na něj nahlížejí. Výsledek výzkumů je takový, že si dívky tlak genderu uvědomují a nějak jej hodnotí. Uvědomují si rozpor mezi svým přáním a skutečností, ale plně respektují tradiční genderové rozdělení světa na svět mužský a ženský a řídí svůj život více méně dle tradičních genderových stereotypů.

Viz též: podobná jména autorů
2 HRONKOVÁ, Marcela
2 Hronková, Marie
1 Hronková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.