Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Representation of the House in British Fiction /1906-2009)
Hanzlová, Tereza ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na různorodá ztvárnění domu ve vybraných britských románech od roku 1906. Romány byly vybrány na základě důležitosti připisované domům v rámci jejich "architektury" - v kontextu děje, postav a prostředí, každý nabízí jedinečný obraz domu. Dům je vnímán jako domov, jako majetek, či jako umělecké dílo. Romány E.M. Forstera, Johna Galsworthyho a Simon Mawera jsou nahlíženy optikou Fenomenologie, jmenovitě skrze eseje Martina Heideggera, Jana Patočky a Anny Hogenové. Takové zkoumání přináší vhled do motivace jednotlivých postav, ale také hlubší porozumění funkcí a rolí domu ve fikci stejně jako v realitě. Všechna díla jsou tudíž studována v kontextu širšího sociálního, kulturního a estetického pozadí. Klíčová slova: Britský román, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké dílo
Blend of Historiography and Fiction in Pat Barker's Trilogy Regeneration
Duarte, Barbora ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Grmelová, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá, jakým způsobem Pat Barker ve své trilogii Regeneration kombinuje fiktivní prvky s prvky historicky podloženými. Trilogie obsahuje romány Regeneration (1991), The Eye in the Door (1993) a The Ghost Road (1995). Cílem práce je najít různá historická fakta, jež Barker v trilogii využívá, a analyzovat jakým způsobem je autorka začleňuje do své fikce. V hledání faktického obsahu díla se práce soustředí na určité historické události, záležitosti a problematiky, které stojí na pozadí trilogie. Práce analyzuje některé z hlavních postav trilogie a jejich skutečné vzory. Práce se pokouší popsat trilogii jako protiválečné literární dílo tím, že poukazuje na dopad války na vojáky a ty, kteří s nimi přijdou do styku.
Theme of the Big City and Child Hero in Selected Novels of Dickens and Dostoyevsky; Oliver Twist, and Crime and Punishment
Hodinová, Barbora ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Práce se zaměřuje na porovnání ztvárnění velkoměsta a dětského hrdiny v románu Oliver Twist (1838) Charlese Dickense a v románu Zločin a trest (1866) F. M. Dostojevského v kontextu dobové sociální a společenské situace Anglie a Ruska. Přes řadu společných rysů v zobrazení chudoby hlavních dětských postav jsou závěry románů a potenciální budoucnost postav podstatně rozdílné jak to vyplývá z odlišných filosofií a morálních hodnot spisovatelů.
Modernist Narrative Techniques and Strategies in Selected Works of Virginia Woolf
Šavrdová, Iveta ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Grmelová, Anna (oponent)
Tato práce pojednává o modernistických strategiích a narativních technikách se zaměřením na vybraná díla Virginie Woolfové. Teoretická část stručně pojednává o Modernismu jako takovém. Také se věnuje skupině Bloomsbury, jež výrazně ovlivnila tvorbu Virginie Woolfové. Praktická část je zaměřena na analýzu dvou románů této autorky. Jedná se o romány Paní Dallowayová a K majáku. Tato část se zabývá přístupem autorky k vnitřnímu životu postav, gendrovým rozdílům, k tehdejší společnosti a k jejímu užití obrazných pojmenování.
Theme of Catholicism in David Lodge's novels
Piskačová, Anna ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Grmelová, Anna (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je popsat a vyložit téma katolictví ve třech románech Davida Lodge. Jde o romány: Den zkázy v britském muzeu (1965), Kam až se může? (1980) a Zprávy z ráje (1991). Práce se zaměřuje na zobrazení katolíků v těchto románech, kteří jsou zde zdrojem komiky, a zároveň popisuje způsob, jakým Lodge o těchto lidech píše. Současně tato práce objasňuje vývoj pojetí katolictví, kterým Lodge prošel, a zdůrazňuje několik mezníků ve vývoji katolické církve v druhé polovině dvacátého století, na které Lodge reaguje.
Intertextuality in the works of John Fowles and Peter Ackroyd ; French Lieutenant's Woman and Dan Leno and the Limehouse Golem
Hrdličková, Radka ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Grmelová, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zaměřit se na užití intertextuality ve vybrané postmoderní próze, konkrétně porovnat způsoby, jakými je intertextualita užita ve dvou románech britských autorů druhé poloviny 20. století; Johna Fowlese a Petera Ackroyda. Jejich historické romány Milenka francouzského poručíka (1969) a Golem z londýnských doků (1994) se odehrávají v době Viktoriánské éry Velké Británie a mohou být vnímány jako vhodné příklady literární historiografické metafikce, ve které se jako výpravná a podpůrná strategie vyskytuje intertextualita.
Human relationships in Virginia Woolf's Mrs. Dalloway
Leššová, Barbora ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá novelou Mrs. Dalloway od Virginie Woolf, ktorá sa odohráva v priebehu jedného dňa. Hlavným cieľom je poukázať na to ako sa Woolfovej osobný pohľad na život a to čo je v ňom významné, spolu s jej výnimočým pozorovacím zmyslom ľudskej duše, odrážajú v jej zobrazení ľudských vzťahov v diele. Práca poukazuje na prepojenie postáv na sociálnej úrovni, ale aj na hlbšej úrovni, akejsi "vízie." Použitá metóda literárnej interpretácie vychádza z originálneho textu novely a názorov kritikov. Tie sú kombinované s vlastnými postojmi Virginie Woolfovej, ktoré sú vyjadrené v jej osobnom denníku a tým práca poskytuje čitateľovi lepší náhľad do autorovej mysle.
Representation of the House in British Fiction (1906-2009). (E.M. Forster, John Galsworthy, Simon Mawer)
Hanzlová, Tereza ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na různorodá ztvárnění domu ve vybraných britských románech od roku 1906. Romány byly vybrány na základě důležitosti připisované domům v rámci jejich "architektury" - v kontextu děje, postav a prostředí, každý nabízí jedinečný obraz domu. Dům je vnímán jako domov, jako majetek, či jako umělecké dílo. Romány E.M. Forstera, Johna Galsworthyho a Simon Mawera jsou nahlíženy optikou Fenomenologie, jmenovitě skrze eseje Martina Heideggera, Jana Patočky a Anny Hogenové. Takové zkoumání přináší vhled do motivace jednotlivých postav, ale také hlubší porozumění funkcí a rolí domu ve fikci stejně jako v realitě. Všechna díla jsou tudíž studována v kontextu širšího sociálního, kulturního a estetického pozadí. Klíčová slova: Britská fikce, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké dílo

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.