| |
| |
| |
|
Norimberské hudební nástroje v Čechách
Freemanová, Michaela
Norimberk byl po staletí významným střediskem výroby hudebních nástrojů, které se vyvážely i do českých zemí. Nejvýznamnější soubor norimberských nástrojů ze 16. století, dochovaný v českých zemích, byl původně rožmberským majetkem; v roce 1862 se dostal do Národního muzea.
|
|
Strategie a metody socio-ekonomické animace na příkladu hudebního odkazu skladatele Anthonyho Philipa Heinricha
Farský, Pavel ; Patočka, Jiří (vedoucí práce) ; Freemanová, Michaela (oponent)
Animace hudebního odkazu je proces, který včleňuje částečně zapomenuté hudební dílo do kulturního života. Cílem je ekonomizace, která znamená jeho návrat také do kulturně-ekonomických struktur současné společnosti. Základem je vytvoření animační strategie, založené na znalostech vycházejících jak z muzikologických, tak ekonomických hledisek. Hudební odkaz Anthonyho Philipa Heinricha je velmi vhodným příkladem, na kterém lze demonstrovat koncepci, metody a postupy animační strategie. Tento tvůrce, pocházející z Čech na přelomu 18. a 19. století, se proslavil ve Spojených státech amerických jako hudebník, skladatel a organizátor hudebního života. Jeho život a dílo jsou sice součástí oficiálních amerických hudebních dějin, nicméně vinou historických událostí po 2. světové válce je povědomí o jeho životě a díle v České republice poměrně nízké, zredukované na okruh odborné veřejnosti. Skladatel nebyl zapomenut, jeho dílo si však zaslouží návrat do koncertního života. Tato práce si klade za cíl ukázat na příkladu hudebního odkazu A. P. Heinricha vytváření animační strategie, jejíž realizace by mohla přispět k prosazení tohoto autora i v českém hudebním světě jak z hlediska koncertní praxe, tak zejména v oblasti ekonomiky kultury.
|
|
Der Carrousel
Freemanová, Michaela
Ve prospěch dobročinných organizací a nemocnic se v Praze v 19. století konala řada koncertů a představení; k nejpozoruhodnějším patřily koňské karusely s hudbou, organizované šlechtou.
|
| |
| |
| |
| |