Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta
FALTUSOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce nese název ? Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické je podrobně popsána definice a osobnost zdravotnického záchranáře, jeho kompetence vývoj oboru, možnosti studia oboru, dále pak i samotné studium oboru Zdravotnický záchranář. Kapitola studium je ještě rozdělena na teoretickou výuku, kde jsou popsány detailněji předměty, které musí studenti absolvovat a na praktickou výuku, kde jsou zmíněny školní odborné praxe a praxe individuální, které studující plní též. V praktické části je zmínka i o kurzech, které studenti navštěvují. Následující kapitola pojednává o možnostech uplatnění absolventů oboru Zdravotnický záchranář. Absolventi mohou pracovat v rámci zdravotnické záchranné služby na pozici operátor/dispečer, ve výjezdových posádkách, nebo v nemocničním prostředí na akutních lůžkách. V kapitole s názvem ? Zdravotnický záchranář v pracovním procesu, jsou zahrnuty podkapitoly - přijetí do zaměstnání, nástupní praxe absolventa, náplň práce a platové ohodnocení. Dále je zde rozebrán - student, střední škola, vysoká škola a motivace ke studiu. Věnuji se také veletrhům vysokých škol a informacím, které studentům mohou poskytnout. A poslední část teoretické části pojednává o celkové informovanosti středoškolských studentů o zdravotnickém záchranáři. Druhá část práce, je část praktická. Pro praktickou část této bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumu, která byla provedena formou dotazníkového šetření. Dotazník byl anonymní a byl určen studentům končících ročníků střední zdravotnické školy a vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumné otázky byly zaměřeny na znalosti studentů ohledně Zdravotnického záchranáře, jeho studia a následné pracovní náplně. Celkem bylo rozdáno 130 dotazníků, jejich návratnost činila 82%. Pro konečné zpracování bylo použito 106 dotazníků (100%). Z toho 55 dotazníků ze zdravotnické školy a 51 dotazníků z gymnázia. Výsledky byly zpracovány do grafické podoby, ve které byly porovnány znalosti o zdravotnickém záchranáři, zdravotnickými a nezdravotnickými obory. Cíl práce byl, zmapovat pohled a představy potencionálních studentů oboru Zdravotnický záchranář na studium a vlastní práci zdravotnického záchranáře. A hypotéza zněla: studenti středních zdravotnických škol mají lepší představu o studiu a práci zdravotnického záchranáře, než studenti jiných středních škol. V dotazníku se objevily například tyto otázky: Myslíte si, že je v rámci studia oboru Zdravotnický záchranář povinná i praxe v době letních prázdnin?, Musí ZZ ovládat i ošetřovatelské činnosti všeobecných sester?, Jaká je náplň práce ZZ kromě přímé práce s pacientem?, Myslíte si, že práce ZZ prezentovaná v TV?, Kdo může tvořit výjezdové posádky vozů zdravotnické záchranné služby? Hypotéza může být z procentuálního hlediska výsledků potvrzena. Můžeme však konstatovat, že správnost výsledných odpovědí zdravotnických oborů, byly pravdivější jen o bezvýznamné procento. Z toho lze vyvodit závěr, že celková informovanost studentů o studiu a práci zdravotnického záchranáře je stále malá a mohla by být rozhodně vyšší. Domnívám se proto, že tato bakalářská páce, může být zajímavým zdrojem informací jak pro studenty zajímající se o studijní obor Zdravotnický záchranář, tak i pro středoškolské pedagogy, kteří zastávají funkci poradce v oblasti dalšího vzdělávání. Dále by tato práce mohla posloužit i jako impuls vysokým školám, které obor Zdravotnický záchranář nabízejí, aby ho prezentovali kvalitněji, hlavně na internetových stránkách, které studenti navštěvují nejvíce. Na základě výzkumného šetření, které je součástí této práce, byl vypracován podrobnější informační leták, pro validní zvýšení informovanosti. Ten je určen hlavně pro zájemce o studijní obor Zdravotnický záchranář.

Viz též: podobná jména autorů
4 Faltusová, Marie
1 Faltusová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.