Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimization of HIC criterion during head impactor hit into the car hood
Kysilko, Vít ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Due to still considerable number of death persons during car accidents, the car producers aim is to proper design of car to reduce severity consequence caused by accidents. During collision of head impactor with bonnet of car, the impactor is decelerated and to resultant deceleration curve is applied HIC criterion. HIC shows the rate of possible head injury during collision. Main aim of thesis is to look for most appropriate deceleration curve of child head impactor with collision of Škoda Superb II bonnet from HIC point of view, additionally to propose modification to bonnet structure and surrounding parts to approach of real decelera- tion curve to analytical physiologically admissible variant. The problem is solved, making use of computational modeling utilizing the explicit variant of Finite Element Method (FEM). In the first part of thesis, the data are analyzed from collision of child head impactor into the bonnet structure, especially data are analyzed of energy absorbed by bonnet. Mentioned data were provided by Škoda Auto a.s. Next part deals with design of analytical deceleration curves by using sinusoidal, rectangular and triangular functions. Further the 2 peak trian- gular function of deceleration is proposed and modifiable by parameters. Optimization of approximated geometry model of bonnet structure according to previously proposed 2 peak triangular function is done. In next part the original geometry model of bonnet is modified according to optimal deceleration curve.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Napjatostní a pevnostní analýza ramene kliky nekruhového průřezu u jízdního kola
Valenta, Tomáš ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o analytickém řešení krutu u tyče s obdélníkovým profilem. Řešení je podloženo Prandtlovým popisem krutu tyče obecného průřezu. V celkové napjatosti v klice se uvažuje smykové napětí od kroutícího momentu a od posouvajících sil, dále normálové napětí od ohybových momentů a tahové síly. Aplikací tohoto problému je analýza napjatosti v klice jízdního kola. Výpočet je prováděn pomocí programu MATLAB.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémového jízdního kola
Profota, Martin ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení bezpečnosti a poddajnosti konstrukce rámu tandemového kola využitím prosté pružnosti pomocí výpočtové deformační a napěťové analýzy. Po seznámení s materiálem a geometrií rámu dvojkola je úvodní část věnována teoretickému základu výpočtu, jako prutové předpoklady, definice prutu, mezní stavy, Castiglianova věta a Saint-Venantův princip. Před zahájením samotného analytického řešení se převedla daná prostorová úloha na rovinnou a provedlo se celkové zjednodušení výpočtového modelu. Výpočet se týkal dvou zátěžných stavů vzájemně se odlišujících způsobem namáhání tandemového rámu. U každého zátěžového módu bylo umožněno srovnání s numerickým přístupem MKP. Při analytickém výpočtu se využilo matematických softwarů Mathcad 14 a Maple 13. Kontrola numerickým řešením proběhla v programu ANSYS Workbench 14.5.
Pevnostní návrh rámové konstrukce lisu a stanovení poddajnosti v místě silového zatížení.
Dobeš, Martin ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na výpočet rovinného rámu používaného pro hydraulické lisy. Teoretický základ pro výpočet je uveden v první části této práce. V druhé části je proveden výpočet konkrétní úlohy formulované v zadání bakalářské práce. Jako výpočtový model rámu jsme použili rovinný rám se dvěma příčníky. Zatížení je interpretováno osamělými silami působícími na příčníky. Celý výpočet využívá Castiglianovy věty jako prostředku pro určení neznámých parametrů z deformačních podmínek. Výpočet uvažuje ohybovou energii napjatosti. V další části výpočtu uvažujeme pro srovnání i energii napjatosti od posouvajících a normálových sil. Souřadnici polohy zatížení lze měnit libovolně. Konečné výsledky práce tvoří návrh konkrétního rámu a posouzení poddajnosti tohoto rámu. Výpočet byl proveden v softwaru MAPLE 11.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Dobeš, Marek
6 Dobeš, Michal
2 Dobeš, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.