Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Uživatelská zkušenost s programem ROPRATEM
DLOUHÁ, Kristína
Tato diplomová práce se věnuje programu ROPRATEM (programu pro rozvoj pracovního tempa) a zkušenosti jeho uživatelů, konkrétně speciálních pedagogů. Jejím cílem bylo objasnit, k jakým pokrokům po ukončení programu ROPRATEM u žáků dochází. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Část teoretická obsahuje tři kapitoly - první se věnuje dílčím funkcím, jejich deficitům a jejich možným dopadům na výkon člověka. V druhé kapitole je popsána problematika exekutivních funkcí a pomalého pracovního tempa. Ve třetí kapitole je pak představen program ROPRATEM a další programy cílené na rozvoj obdobného spektra funkcí. V empirické části je vymezen výzkumný cíl práce a výzkumné otázky. Dále je popsána zvolená výzkumná metoda (polostrukturované rozhovory) a postup výzkumného šetření. V jednotlivých podkapitolách jsou pak analyzovány zjištěné údaje - ty jsou tematicky rozděleny dle oblastí, na něž byly prováděné rozhovory zaměřeny. Na závěr empirické části jsou výsledky výzkumného šetření zhodnoceny v rámci stanoveného výzkumného cíle a výzkumných otázek. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že po ukončení programu ROPRATEM dochází u žáků ke zrychlení pracovního tempa, zlepšení schopnosti sebekontroly a ochoty kontrolu provádět. Zlepší se také čtenářské kompetence dětí, zrakové vnímání, zrakové rozlišování a zraková paměť. Žáci se též lépe orientují ve svých povinnostech, lépe se soustředí, jsou disciplinovanější a více samostatní. Dále je možné zaznamenat pečlivější a bezchybné vypracování zadávaných úkolů, zlepšení v prostorové orientaci, intermodálních schopnostech a serialitě. Sledována je též lepší plynulost a rovnoměrnost při promýšlení a vypracovávání úkolů. Dalším z pozitivních dopadů je prohloubení vztahu mezi rodiči a jejich dítětem.
Sebeobhajovací skupiny v ČR: Analýza vybrané skupiny sebeobhájců
DLOUHÁ, Kristína
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeobhajování. Jejím cílem bylo objasnit podstatu fungování vybrané sebeobhajovací skupiny v České republice a ozřejmit, jaké dopady má účast v sebeobhajovacích skupinách na život sebeobhájce. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a empirickou. Teoretická část se ve své první kapitole zaměřuje na oblast mentálního postižení, definuje základní pojmy a popisuje psychické odlišnosti u osob s mentálním postižením. Druhá kapitola obsahuje základní termíny a poznatky z oblasti sebeobhajování. Třetí a poslední kapitola teoretické části se zabývá sociální interakcí, a to z pohledu sociální psychologie. V empirické části je vymezen stanovený cíl této práce a výzkumné otázky. Dále je popsán zvolený postup výzkumného šetření. Při sběru dat byly využity následující metody: analýza dokumentů, pozorování a polostrukturované rozhovory. Zjištěné údaje jsou zpracovány v jednotlivých podkapitolách. První z nich obsahuje základní charakteristiku vybrané sebeobhajovací skupiny, která byla vytvořena na základě analýzy dokumentů. V druhé podkapitole je popsán průběh setkání vybrané sebeobhajovací skupiny, k jehož zpracování byly využity výsledky pozorování. Třetí podkapitola obsahuje analýzu provedených rozhovorů. V poslední podkapitole jsou veškeré výsledky shrnuty a též vzájemně konfrontovány. Z výzkumného šetření vyplývá, že se svou účastí v sebeobhajovací skupině jsou všichni dotazovaní sebeobhájci spokojeni. Všichni z dotazovaných popisovali vlastní zlepšení v oblasti sociální interakce, dále se též zmiňovali o zvýšené informovanosti, o zisku rozhodovacích kompetencích a o pozitivním vlivu na jejich osobnost. Účast v sebeobhajovací skupině má tedy na život dotazovaných sebeobhájců pozitivní dopad.

Viz též: podobná jména autorů
8 Dlouhá, Karolína
8 Dlouhá, Kateřina
5 Dlouhá, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.