Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Julian Bream a jeho vliv na kytarovou tvorbu 2. pol 20. století
Moravec, Filip ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit život a hudební vývoj jednoho z nejvýznamnějších kytaristů 20. století - Juliana Breama ? a vyzdvihnout jeho přínos v oblasti vzniku nových skladeb pro klasickou kytaru. Nejvíce prostoru je věnováno důležitým momentům v umělcově životě od nejútlejšího věku. Znát tato fakta je nezbytné pro hlubší porozumění jeho hudebnímu vyjadřování a uměleckým záměrům. V druhé části moje práce popisuje způsoby, jakými se Julian Bream snažil podnítit u významných skladatelů inspiraci k tvorbě skladeb pro něho. Poslední velká kapitola blíže nahlíží na několik nejvýznamnějších děl, která byla napsána z Breamova popudu a stala se kmenovým repertoárem kytaristů. Text také obsahuje kompletní chronologicky uspořádaný seznam skladeb věnovaných Julianu Breamovi a mnoho citací a fotografií, které práci doplňují o detailnější informace.
Kytara 20.století v latinskoamerické hudbě
Moučková, Michaela ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Jak sám název napovídá, cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit celistvý obraz kytarové hudby 20. století na území Latinské Ameriky. Z mého pohledu je právě tento kontinent se svou hudební kulturou v ?oceánu? hudby jeden z nejpozoruhodnějších. Tuto atraktivitu potvrzuje právě novodobá latinskoamerická kytarová hudba, jež je svým významem a literaturou rovna například i klasicko-romantické hudbě pro kytaru. První kapitola vykresluje celosvětový vývoj a růst novodobé kytary, jejichž počátky zaznamenáváme již v polovině 19. století. Taktéž zde zmiňuji slavná jména kytarových interpretů, stavitelů a skladatelů z různých koutů světa, žijících na přelomu 19. a 20. století i v současnosti. V podkapitole pak shrnuji podobu kytary 20. století, což považuji za nezbytné k dokreslení celkové pozice moderní kytary v latinskoamerické hudbě. V druhé kapitole se zaměřuji na nejcharakterističtější druhy lidové hudby Latinské Ameriky, jež jsou popsány v 6-ti podkapitolách. V každé z podkapitol tedy přibližuji daný druh prostřednictvím jeho historie, kořenů, hudebně-konstrukční stavby, popřípadě i významných slavných osobností, jež jej zformovaly nebo proslavily. Všechny podkapitoly obsahují drobné notové ukázky, které svou názorností doplňují kompletní povahu jednotlivých druhů. Ve třetí, závěrečné kapitole, se na větší ploše zabývám nejdůležitějšími moderními kytarovými skladateli Latinské Ameriky. Pod stručným životopisem a význačnými mezníky v životě každé z osobností, uvádím vybraná díla pro kytaru. Podkapitola poté upozorňuje na nejvýznamnější a doposud velmi aktuální latinskoamerické kytarové školy, podle nichž stále probíhá výuka kytarové hry v hudebních institutech mnoha zemí světa. Závěr poté v několika větách upozorňuje na důležitost a zvukovou originalitu kytary v hudebním světě nejenom Latinské Ameriky.
Instrumentační problematika strunných drnkacích nástrojů se zvláštním zřetelem k harfě a kytaře
Sommer, Lukáš ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Bartoň, Hanuš (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá instrumentační problematikou kytary a harfy se zvláštním zřetelem k maximální fixaci témbrových parametrů obou nástrojů. Zvláštní důraz je kladen na přesnost notografických údajů, která je ve vyšší stylizační rovině nepostradatelná.
Pedagogika hry na harfu u dětí předškolního a školního věku
Dohnalová, Ivana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku hry na harfu u dětí předškolního a školního věku. Snažila jsem se podrobně vysvětlit tvoření tónu, pozici hráče u nástroje a základní technické problémy harfové hry, jako jsou stupnice a akordy. Vycházela jsem z tradic české harfové školy, jejíž vývoj stručně popisuji v úvodu. Text je proložen názornými fotografiemi. Čerpala jsem zejména z konzultací se svou pedagožkou, renomovanou harfistkou Mgr. Janou Bouškovou, také s její matkou Libuší Váchalovou a ze svých zkušeností. Mohla by sloužit jako metodická příručka učitelům, kteří během své pedagogické praxe nenabyli dostatečných zkušeností, ale také samoukům.
Významný český harfista a pedagog dvacátého století, Karel Patras
Jouzová, Hedvika ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Karel Patras byl významným českým harfistou a pedagogem dvacátého století. Hru na harfu studoval na Státní konzervatoři a Akademii múzických umění . Již jako student konzervatoře byl angažován do našeho předního orchestru, České filharmonie, nejprve jako druhý harfista a po odchodu Bedřicha Dobrodinského se stal prvním harfistou. V ČF působil celých čtyřicet let. K.Patras byl pedagogicky činný na Státní konzervatoři a na Akademii múzických umění v Praze, kde vychoval mnoho výborných harfistů, kteří se uplatnili, jak na koncertních pódiích, tak jako hráči v orchestru.
THE MENTAL REPARATION BEFORE a CONCERT
Zelinková, Antónia ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Práca obsahuje pohľad na interpretačné umenie z rôznycg hladísk. Prevažne sa však zameriavam na praktickú, no najmä psychickú prípravu pred koncertom, ktorej sa v mnohých prípadoch nevenuje až taká pozornosť, aká by bola potrebná. V tejto práci rozoberám ako zmýšl´a študent hudobného interpretačného umenia pri študovaní hudobného diela, jeho najčastejšie chyby a chybné postoje jak pri samotnom študovaní,tak aj jeho interpretovaní.
Postavení harfy v hudbě do roku 1720
Šebesta, Pavel ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tématem této práce je postavení harfy v evropské hudbě do roku 1720. kdy se objevila první pedálová mechanika. Výraz "hearpe" použil v 6. století n.l. biskukp Venantius Fortunatus ve svých spisech. Středověké latinské názvosloví je nejednoznačné. Ma stejný typ nástroje byly používány názvy : lyra, harfa, cithara, kytharis, a podobně. V roce 1511 vydal Sebastian Virdung organologickou učebnici, jež se stala základem pro další vývoj nejen nástrojové teorie, ale i praxe. Hráči na harfu jsou raně novověkou ikonografií zobrazení v královských komorách, salónech, banketových scénách a průvodech, jako sólisté nebo jako součástí souborů. Harfa spoluúčinkovala při zpěvu balad, při přednesu poezie, ale i při náboženských obřadech. Zatímco starověké spisy informují, že na herfu hrály spíše ženy, středověká ikonografie vkládá tento nástroj více do rukou mužům, při biblických námětech pak andělům.
Teoreticko - praktické kytarové studie
Boreš, Ivan ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tato práce je souhrnem možností nácviku a následného využití různých tónových materiálů při improvizaci vycházejících z celkového hudebního vývoje.
Mezilidské vztahy mezi mladými lidmi a seniory v regionu České Budějovice
BOUŠKOVÁ, Jana
Tématem diplomové práce jsou mezilidské vztahy mezi mladými lidmi a seniory. Vzhledem k faktu, že současná společnost všeobecně stárne, je otázka mezilidských vztahů mezi těmito skupinami velmi aktuální. Každý z nás si po celý život utváří kolem sebe jisté sociální vztahy, které se v různých obdobích našeho života mění. Generace seniorů se v mnoha ohledech odlišuje od generací mladších, má rozdílné životní zkušenosti, svůj život prožila v jiných sociokulturních podmínkách a je ve všeobecném povědomí, že nahlíží na některá specifika soudobé společnosti odlišným způsobem než mladší generace. Na základě těchto odlišností se senioři setkávají s projevy mýtů o stáří, věkovou diskriminací a častokrát i s týráním a opovrhováním, ať už v rodině nebo v sociálních institucích. Cílem této práce je snaha odhalit, jaké jsou současné vztahy mezi mladými lidmi a seniory v regionu České Budějovice.
PROJEKTY ADOPCE NA DÁLKU V ČESKÉ REPUBLICE
BOUŠKOVÁ, Jana
Adopce na dálku se dostala do povědomí veřejnosti zejména v posledních letech. Postupně od roku 1991 i v České Republice vznikají nové projekty umožňující adopci dětí na dálku v nejchudších oblastech světa {--} Africe, Asii a Jižní Americe. Tyto projekty dávají adoptovaným dětem možnost navštěvovat plnohodnotně místní školy a tak zvyšovat vzdělanost jejich i celého národa. Zájem veřejnosti stále stoupá v důsledku působení médií a tím vzrůstající informovanosti, proto se také stále zvyšuje počet dětí adoptovaných na dálku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 BOUŠKOVÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.