Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úřady práce jako poskytovatelé dávek pro osoby se zdravotním postižením v teorii a praxi
Mareš, Sandra ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá dávkami pro osoby se zdravotním postižením, jež jsou přiznávány a vypláceny Úřady práce České republiky. Cílem diplomové práce je podrobné zmapování právní úpravy a možnosti poskytování dávek pro osoby se zdravotním postižením na území České republiky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá právní úpravou dávek pro osoby se zdravotním postižením s celostátní působností. Praktická část práce se zaměřuje na organizační strukturu úřadu práce a statistická data popisující četnost a výši vyplácených dávek v České republice. Další část praktické práce je tvořena kazuistikami, které poukazují na schopnosti osob se zdravotním postižením obstarat si základní životní dovednosti. Poslední část praktické práce je tvořena pomocí dotazníkového šetření, které poukazuje na vysokou participaci úřadu práce na životě osob se zdravotním postižením. Kazuistiky a dotazníkové šetření byly zaměřeny na náhodně vybrané klienty Úřadu práce České republiky, Krajské pobočky České Budějovice, Kontaktního pracoviště Tábor.
Přestupkové řízení v podmínkách města Tábora
Kupková, Zuzana ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce podává komplexní pohled na přestupkové řízení vykonávané správními orgány příslušnými k projednávání přestupků. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to teoretickou a praktickou. Úvodem teoretické části je vymezení základních pojmů včetně přehledu platné právní úpravy přestupkového řízení. Stěžejní částí je pak ucelený popis řízení o přestupku před jeho zahájením, průběhu a jeho skončením v 1. stupni. Praktická část diplomové práce se pak zaměřuje na činnost přestupkového oddělení Městského úřadu v Táboře, konkrétně za období let 2011 až 2015. S ohledem na zkoumané období je nejprve provedena analýza změn v legislativě majících zásadní vliv na přestupkové oddělení za posledních pět let. Praktická část se dále zabývá zhodnocením statistiky přestupkové agendy v Táboře. Jako doplnění tohoto rozboru přestupků je provedený rozhovor s vedoucím pracovníkem přestupkového oddělení. Vzhledem k získaným poznatkům jsou v závěru práce předloženy návrhy opatření vedoucí ke zlepšení chodu přestupkového oddělení Městského úřadu v Táboře.
Samospráva vysokých škol v ČR
Braunerová, Jana ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se věnuje samosprávě vysokých škol, jako jednomu z typů zájmové samosprávy v České republice. Cílem teoretické části diplomové práce je vytvořit ucelený přehled charakteristiky samosprávy vysokých škol v ČR. Práce se zabývá zejména základními otázkami samosprávy vysokých škol z pohledu právní úpravy, personálním a ekonomickým základem. Praktická část má za cíl vyhodnocení činnosti vybraného subjektu a to Západomoravské vysoké školy, o.p.s. z hlediska financování, personálního zajištění a případných nedostatků ve vztahu k platné právní úpravě. Zpracováno z pohledu vnitřního hospodaření a rozšířeno o pohled studenta na školu.
Financování sociálních služeb v Libereckém kraji
Bernardová, Tamara ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
V souvislosti s ust. § 95 písm. g) a h) zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. a principem subsidiarity přechází od 1.1 2015 odpovědnost za realizaci dotačního řízení sociálních služeb na jednotlivé kraje. K plnění této povinnosti uvedené v ust. § 95 písm. g) a h) ) zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb se poskytuje krajům účelově určená dotace ze státního rozpočtu na financování výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb. Dotace krajům poskytuje Ministerstvo práce a sociálních věcí . Na kraje tak přechází veškerá správní agenda, která sebou nese nárůst nároků na součinnost při plánování sociálních služeb na jeho území . Hlavním dopadem přechodu financování je ve vyšší míře odpovědnost za realizaci dotačního řízení. Kraj zpracovává střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve spolupráci s obcemi na území kraje a se zástupci poskytovatelů sociálních služeb. Vyhodnocuje plnění plánů rozvoje sociálních služeb a určuje síť sociálních služeb na území kraje. O poskytnutí finančních prostředků z dotace poskytovatelům sociálních služeb se rozhoduje podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a předpisů Evropské unie o veřejné podpoře o poskytnutí finančních prostředků. O jejich výši rozhoduje zastupitelstvo kraje v souladu stanovených podmín
Kontrolní činnost obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi
Hlaváčová, Martina ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením kontrolní činnosti obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi. V teoretické části diplomové práce je proveden rozbor právní úpravy související s kontrolní činností platné ke dni 30.6.2015. Empirická část diplomové práce přiblíží proces kontroly a komparaci postupů jednotlivých fází kontroly dle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád). Dále popisuje praktické zkušenosti i problémy, se kterými se museli kontrolní pracovníci obecního živnostenského úřadu vypořádat při správních činnostech v souvislosti s novelou kontrolního řádu. Součástí této práce je i dotazníkové šetření, jehož vyhodnocením jsou získány odpovědi, jak vnímají podnikatelské subjekty kontrolní šetření vedená v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Z důvodu komplexnosti je zdokumentován vývoj počtu podnikatelů ve správním obvodu správního úřadu, počtu vykonaných kontrolních šetření, jejich zaměření a případné sankce, sledované v časové ose 10 let zpětně. Závěr práce přinese shrnutí kontrolní činnost jak z pohledu obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi, tak z pohledu podnikatelských subjektů.
Opatření obecné povahy
Jagošová, Barbora ; Korcová, Renata (vedoucí práce) ; Borská, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá opatřením obecné povahy. Ve své teoretické části rozebírá vymezení institutu pomocí odborné literatury a zaměřuje se na jeho specifika. Na základě smíšené povahy institutu jsou v práci definovány konkrétní a abstraktní správní akty a stanoveny hlavní rozdíly mezi nimi. Práce vymezuje příklady opatření obecné povahy, tak jak jsou stanoveny podle zvláštních zákonů. Následně se teoretická část zaměřuje na proces vydávání opatření obecné povahy, tak jak je stanoven ve správním řádu. Praktická část práce se věnuje, na základě využití poznatků z teoretické části práce, oboru územního plánování. S opatřením obecné povahy se právě v této oblasti lze setkat v případech, kdy obce pomocí opatření obecné povahy vydávají územní plány pro své katastrální území. Pro vypracování praktické části práce je využita metoda ústního dotazování se dvěma respondenty, kteří se soustřeďují právě na činnost související s vydáním územních plánů, od kterých je zjišťován postup tohoto vydávání. V návaznosti na zjištěné informace jsou v návrhové části stanovena doporučení, jak zjištěné nedostatky v procesu odstranit.
Aktivní politika zaměstnanosti v Jihočeském kraji
Vítů, Karolína ; Borská, Jana (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zaměření se na informovanost evidujících se občanů na Úřadu práce, zaměstnavatelů, poptávajících se po potenciálních zaměstnancích a na statistiku využívanosti služeb poskytovaných Úřadem práce. Službami jsou myšleny nástroje aktivní politiky zaměstnanosti, za něž považujeme takzvaná společensky účelná pracovní místa, veřejně prospěšné práce, rekvalifikace, investiční pobídky, překlenovací příspěvek, příspěvek na zapracoání a příspěvek při přechodu na nový podnikatelský program. První část neboli teoretická část, diplomové práce se zprvu zabývá obecným pojednáním o Úřadu práce, kde je zmíněn i jeho samotný historický vývoj od samého počátku až doposud. Dále je tato část zaměřena na informace a pravidla aktivní politiky zaměsnanosti a jejich nástrojů. V neposlední řadě je zde věnována pozornost Evropskému sociálnímu fondu, ze kterého jsou také čerpány finanční prostředky pro aktivní politiku zaměstnanosti. Praktická část práce je orientována na konkrétní kontaktní pracoviště Úřadu práce v Táboře. Veškeré podporované projekty a přímá použití všech nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti na určeném kontaktním pracovišti Úřadu práce, jsou zde analyzována a statisticky vyhodnocena.
Vztah a právní postavení příspěvkových organizací a obcí ve školství
Šternerová, Alena ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá zmapováním komplexní právní úpravy problematiky školských příspěvkových organizací, jejichž zřizovateli jsou obce, a to jak z pohledu zřizovatelů škol a školských zařízení, tak z hlediska samostatné příspěvkové organizace. Přibližuje proces zřízení škol, podává ucelený přehled o jejich majetkovém a finančním hospodaření, účetnictví, shrnuje kompetence rady a zastupitelstva obce ke zřizovaným školám. V praktické části je proveden rozbor hospodaření ve dvou školských příspěvkových organizacích, které zřídilo město Rokycany. Rozbor je prováděn za období let 2013 - 2015 a vychází z poznatků získaných v teoretické části práce. Na základě provedeného rozboru hospodaření a z analýzy počtu žáků v jednotlivých školách, a to s ohledem na demografický vývoj, je vyhodnoceno, jaký efekt by přineslo případné sloučení sledovaných škol.
Úloha a postavení neziskového sektoru podle nové právní úpravy
Šponiarová, Nikola ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na nestátní neziskový sektor v České republice, který je velmi často diskutovaným tématem nejen v médiích, ale také na společenské rovině, ať už laické či odborné veřejnosti. Cílem diplomové práce je zpracování právní úpravy problematiky postavení neziskového sektorů v České republice se zaměřením na ucelený přehled o postavení a právním zakotvení neziskového sektoru, o jeho charakteristice, vývoji a podílu na chodu rozvoji české společnosti. Výzkumná otázka zní: Jaké dopady měl zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který vstoupil v platnost 1.1.2014, na neziskový sektor? Je ucelen teoretický přehled o charakteristice neziskového sektoru a dále jsou vysvětleny změny, které nový občanský zákoník přinesl. Na základě shromážděných dat je proveden rozbor činnosti jednotlivých forem neziskového sektoru v teoretické části práce. Jsou rozebrány jednotlivé pravomoci a povinnosti vycházející z NOZ a zjištěny okolnosti k výzkumné otázce. Ze získaných informaci je zjištěno, že nově stanovená právní úprava v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je postačující. Nestátní neziskové organizace jsou se svými povinnostmi, včetně možné transformace, seznámeny a nikterak není ohrožena jejich funkčnost. Jednotlivým institucím, které nejsou plně seznámeny s NOZ je doporučeno tak učinit. Vyvarují se budoucím nejasnostem jak v administrativních úkonech, tak v jejich funkčnosti. Dále je doporučeno všem institucím zkontrolovat všechny informace ve veřejných rejstřících, ve kterých jsou v současnosti evidovány. Komplexnější úprava zákona není doporučena.
Exekuce provedená prodejem movitých věcí
Rybáček, Milan ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Úkolem této práce je seznámit se s provedením exekuce zabavením movitých věcí a jejich případným zpeněžením. Nejprve je zde zběžně nastíněno exekuční řízení jako celek a představeny zákony, které je nutno znát a dodržovat při exekučním řízení. Dále jsou zde vyjmenovány a popsány veškeré možné způsoby vedení exekuce, které je exekutor při své činnosti oprávněn využít. Po tomto tématu již následuje hlavní část této práce, tj. podrobný postup a činnost zaměstnance exekutorského úřadu, při mobiliární exekuci. Zde je kladen důraz na popis a vysvětlení činnosti vykonavatele exekutorského úřadu při jeho úkonech spojených s prací v terénu, tj. místní šetření, komunikace, pořizování multimediálního záznamu, úhrada dlužné částky na místě, soupis movitých věcí, odvoz movitých věcí nebo dražba na místě. Jak již bylo řečeno je zde probrána problematika exekučního řízení, zejména samotný výkon zaměstnanců exekutora na místě, zákonné možnostmi exekutora při mobiliární exekuci, ale také práva a povinnosti postižených osob a zejména jejich možnost procesní obrany.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 BORSKÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.