Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané etické problémy v situaci geneticky poškozeného plodu
BLAŽKOVÁ, Petra
Vybrané etické problémy v situaci geneticky poškozeného plodu jsou dnes často diskutovaným tématem. Souvisí to s rozvojem moderních technologií, především s prenatální diagnostikou. Často se hovoří o tom, zda je eticky přípustné umělé přerušení těhotenství, pokud je plod geneticky poškozen. Diplomová práce se snaží o zmapování postojů rodičů dětí s genetickým poškozením a zmapování postojů studentů ZSF JCU. Hlavním cílem práce bylo provedení výzkumu u těchto vybraných skupin respondentů, který se týkal etické problematiky geneticky poškozeného plodu. Teoretická část je zaměřena na nastínění problematiky počátku lidského života a dále základní informace o genetickém poškození. Jsou zde zmíněny vybrané etické problémy týkající se geneticky poškozeného plodu, jako je prenatální diagnostika, umělé přerušení těhotenství a integrace jedinců s postižením do společnosti. Tyto problémy jsou zmíněny jak z odborných tak i z náboženských hledisek. Dále jsou v práci uvedeny základní právní a etické dokumenty týkající se dané problematiky. V praktické části práce je zmapován postoj rodičů geneticky poškozených dětí a studentů ZSF k tématu práce. K získání dat pro svoji diplomovou práci jsem použila metodu kvantitativního analytického výzkumu, pomocí dotazníkových šetření a jejich vyhodnocení. Jako výzkumný soubor byli zvoleni rodiče dětí s genetickým poškozením, protože mají k této problematice nejblíže. Dalším výzkumným souborem byli studenti ZSF, protože se s touto problematikou mohou setkat během svého povolání. V diskuzi a závěru byly rozebrány postoje respondentů k vybraným etickým problémům v situaci geneticky poškozeného plodu. Názory obou skupin respondentů byly vzájemně porovnány.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na SŠ
BLAŽKOVÁ, Petra
Hlavním tématem této diplomové práce je videosekvence, její tvorba a využití ve výuce fyziky na základních i středních školách. Výuka obohacená o krátká videa je dynamická a názorná. Žáci před sebou vidí situaci, o které jinak mohou jen číst ve strohém zadání příkladu v učebnici. Základem je předpoklad, že názorná ukázka, jako doplnění výuky, je vhodným prostředkem pro získání i ověření teoretických znalostí. Pokud ji navíc vytvoří samy děti bude i vhodnou metodou k rozvíjení jejich schopností a tvořivosti, která je při učení stejně důležitá jako znalosti samotné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 BLAŽKOVÁ, Pavla
14 BLAŽKOVÁ, Petra
4 Blažková, Pavla
3 Blažková, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.