Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Soulad záměru autorů učebnice a realizace výuky ve třídě
Bartoňová, Blanka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice učebnic z pohledu souladu autorů učebnic a realizace výuky ve třídě. Na začátku teoretické části je krátká kapitola o historii školství z pohledu obsahu vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá učebnicí samotnou, jejím obsahem a vytvářením. Zamýšlí se nad náročností tvorby nových učebnic, a to z pohledu nejen učitelů, ale i autorů a nakladatelství. Neméně důležitá je kapitola zabývající se výzkumy učebnic. Ta je rozdělena na výzkumy před rokem 1989 a po roce 1989, a pomocí odborné literatury popisuje různé trendy výzkumů učebnic nejen v České republice, ale i v zahraničí. Dále se teoretická část zabývá vztahem učebnice a jejími uživateli, tedy učitele, žáka i rodiče. Pokouší se vysvětlit, jak velkou roli hraje učitel a jeho výběr učebnice, vzhledem k interakci mezi ním a žákem při vyučování. Protože se výzkumná část zabývá prací učitelů s učebnicí prvouky, je jako poslední kapitola teoretické části uvedena vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, jeho náplň i názory odborníků na jeho obsah. V rámci výzkumné části byl zkoumán vliv výběru učitelů a jejich práce s učebnicí na soulad autorů učebnice a realizace výuky ve třídě. Výzkum se zaměřil na jednu základní školu, kde byly distribuovány dotazníky a realizovány rozhovory s pedagogy. Výsledky byly...

Viz též: podobná jména autorů
1 BARTOŇOVÁ, Bohdana
2 Bartoňová, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.