Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skupinová integrace - nevyužitá příležitost českého školství?
ADAMCOVÁ, Pavlína
Cílem bakalářské práce s názvem Skupinová integrace-nevyužitá příležitost českého školství? je zjistit, jaká pozitiva přináší skupinová integrace subjektům zainteresovaným ve vzdělávacím procesu na základních školách, případně v čem spočívají její nevýhody. Práce shrnuje současný stav vzdělávacího systému v České republice a varianty vzdělávání pro žáky se zdravotním postižením. Blíže se pak věnuje školské integraci jako jedné z možností vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně skupinové integraci. Pro realizaci výzkumného šetření bylo vymezeno několik základních funkcí, které má škola hlavního vzdělávacího proudu a které by měly být zajištěny také v rámci skupinové integrace. V návaznosti na tyto funkce byly zkoumány výhody a nevýhody, jež vzdělávání ve skupinové integraci přináší. Do výzkumného šetření byly zapojeny tři základní školy v Jihočeském kraji, které zřizují speciální třídu. Použit byl kvalitativní přístup, konkrétně design případové studie. Základní metodou sběru dat bylo pozorování. Informace o organizačních záležitostech byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů, směrovaných k pedagogům a k ředitelům jednotlivých škol. Doplňující metodou sběru dat byla analýza již existujících dokumentů, které představují vnitřní normy školy, ŠVP, IVP a další relevantní zdroje, které byly školou poskytnuty pro výzkumné účely nebo jsou veřejně dostupné. Z výzkumného šetření vyplynulo, že se modely skupinové integrace aplikované na jednotlivých základních školách velmi liší. U všech těchto modelů je patrná tendence chápat speciální třídy jako odlišné a samostatné jednotky školy. U případové studie č. 3 se ukázalo, že žáci speciální třídy dochází do školní jídelny v jiný čas, než je stanoven pro ostatní třídy, aby se předcházelo posměškům mezi žáky. Postupně se začala rušit také společná výuka a žáci se zdravotním postižením se zdržují po celý den převážně ve své třídě. U případové studie č. 1 byl zaznamenán podobný trend s tím rozdílem, že speciální třídy mají zcela jiný program dne bez jakéhokoliv úmyslu. Pouze pokračují v modelu, který byl praktikován ve speciální škole. Ta byla stejně jako u případové studie č. 3 zrušena a její žáci byli zařazeni do nově zřízené speciální třídy na základní škole. Speciální třída zde navíc sídlí mimo hlavní budovu. Důležité je však zmínit, že ředitel má o fungování speciální třídy jasné představy a rád by ji do své školy začlenil a jejím žákům nabídl stejné možnosti jako žákům intaktním. Případová studie č. 2 ukázala, že speciální třída je mezi ostatními považována za zcela rovnocennou. Společná výuka probíhá pouze při tělesné výchově, ale přestávky žáci speciální třídy tráví společně s ostatními a vztahují se na ně stejná pravidla jako v paralelních ročnících. Domnívám se, že skupinová integrace je nevyužitou příležitostí českého školství. Škol, které zřizují speciální třídu, je velmi málo a ze zkoumaných modelů je patrné, že přínosy skupinové integrace zcela nevyužívají. Účelem bakalářské práce je snaha upozornit na tento model integrace, který může přinést řadů výhod a příležitostí ve vzdělávání některých žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, pro které individuální integrace není zcela vhodná. Větší podpora ze strany krajů a zřizovatelů škol by mohla vzbudit mnohem širší zájem o tuto formu vzdělávání a přinést tak školám, žákům a jejich rodičům vhodné řešení.
Porovnání úlohy a činnosti lékařské posudkové služby v systému nemocenského pojištění v ČR a na Slovensku
ADAMCOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem Porovnání úlohy a činnosti lékařské posudkové služby v systému nemocenského pojištění v ČR a na Slovensku je ve své teoretické části zaměřena na informace týkající se systému sociálního zabezpečení se zaměřením na nemocenské pojištění jak v dobách Československa, tak v současném uspořádání České republiky a Slovenska. V návaznosti na to je dále rozpracována tematika lékařské posudkové služby. Jsou zde shrnuty nejdůležitější činnosti LPS a jednotlivé kompetence orgánů činných v nemocenském pojištění. Pro ucelenost problematiky je zmíněn také institut upravující veřejné zdravotní pojištění včetně souvisejícího revizního lékařství. Hlavním cílem diplomové práce je porovnání úlohy a činnosti lékařské posudkové služby v ČR a na Slovensku. Pro hlubší zpracování jsou stanoveny také dílčí cíle. Jedním z nich je porovnání benefitů, které jsou v těchto dvou zemích na základě zdravotního stavu přiznávány v rámci nemocenského pojištění, a druhým je porovnání zdravotního stavu českých a slovenských obyvatel na základě statistik o získání dočasné pracovní neschopnosti s přihlédnutím na podmínky pro jejich přiznávání. Pro dosažení výše uvedených cílů je použita technika analýzy dokumentů. V empirické části diplomové práce jsou získaná data uspořádána do přehledných tabulek s komentářem a v následující kapitole 5 Diskuze jsou znázorněné údaje porovnány. Mezi témata závěrečné diskuze patří základní porovnání systému sociálního zabezpečení a nemocenského pojištění České republiky a Slovenska. Značná pozornost je věnována také možnosti sloučení nemocenského a zdravotního pojištění v obou zemích s přihlédnutím na názory zainteresovaných oborníků v této oblasti. Stěžejním obsahovým zaměřením diskuze je porovnání úlohy a činnosti lékařské posudkové služby v České republice a na Slovensku. Z výsledků vyplývá, že úloha a činnost LPS je v obou zemích velmi podobná, což je logické vzhledem ke společnému historickému základu. Hlavní činností české i slovenské LPS v nemocenském pojištění je činnost kontrolní, a to jak kontrola posuzování zdravotního stavu ošetřujícím lékařem, tak kontrola dodržování léčebného režimu dočasně práce neschopných. Lze však spatřit nuance v propracovanosti obou dnes již nezávislých systémů LPS. S ohledem na legislativu lze říci, že slovenská lékařská posudková služba pracuje důsledněji, což potvrzují také statistické údaje, čítající více provedených kontrol dodržování léčebného režimu a častější používání sankčních prostředků vůči pojištěncům, což plyne z důkladného strategického plánování kontrol. Diplomová práce nabízí porovnání systémů nemocenského pojištění a úlohy a činností LPS v ČR a na Slovensku. Může být použita jako studijní materiál pro studenty sociální politiky a práva sociálního zabezpečení. Může sloužit také jako podnět k dalšímu zkoumání v této oblasti a k zamyšlení nad různými možnostmi uspořádání systému sociálního zabezpečení těchto dvou zemí.
Názory pubescentů na osoby se zrakovým postižením
ADAMCOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce s názvem Názory pubescentů na osoby se zrakovým postižením je ve své teoretické časti zaměřena především na informace o problematice zrakového postižení. Vzhledem ke zvoleným cílům jsou podrobněji rozebrána témata vzdělávání, pracovního uplatnění a začleňování osob se zrakovým znevýhodněním do společnosti. Vymezeny jsou zde také základní charakteristiky období dospívání.Pro vypracování empirické části byla použita metoda kvantitativního výzkumu, která byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvořili žáci v pubescentním věku ze ZŠ Smetanova a ZŠ Buttulova v Chotěboři. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou dospívající informováni o problematice zrakového postižení, jak vidí pracovní uplatnění osob s tímto znevýhodněním a jak nahlíží na jejich společenský život, včetně budování vztahů.

Viz též: podobná jména autorů
3 Adamcová, Pavla
3 Adamcová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.