Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozmanitost reprezentačních prostředí v primární geometrii
Roubíček, Filip
Poster se věnuje problematice reprezentací ve vyučování geometrii. Popisuje experiment, jehož cílem bylo sledovat vliv různých forem reprezentace na poznávání žáků.
Geometrické konstrukce z pohledu různých didaktických prostředí
Roubíček, Filip
Článek popisuje tři didaktická prostředí jako alternativu k rýsování. Týkají se konstrukcí geometrických útvarů užitím skládaček, překládáním papíru a pomocí provázku. Reprezentační prostředí jsou prezentována na konstrukcích mnohoúhelníků.
Reprezentace jako faktor ovlivňující prostředí vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Článek je věnován problematice reprezentací a jejich rolí ve vyučování geometrii. Jsou v něm popsány tři specifické reprezentační módy: reprezentace problému příběhem, neverbální reprezentace a geometrická etudy, které byly použity v didaktickém experimentu.
Geometrické kompetence a jejich hodnocení ve vyučování matematice
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Popisuje žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřené na poznání geometrických těles.
Geometrické etudy
Roubíček, Filip
Článek pojednává o neobvyklém způsobu reprezentace užitím prvků dramatizace. Geometrické útvary jsou ve scénkách personifikovány a rozpoznávány na základě indicií v jejich promluvách. Je uvedeno několik příkladů etud, ve kterých vystupují geoemtrická tělesa a obrazce.
Práce s textem ve vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech využití textu a rozvíjení dovednosti žáků pracovat s textem ve vyučování geometrii. Popisuje žákovské aktivity zaměřené na tvorbu a interpretaci geometrického popisu reálného objektu.
Několik cest do světa stereometrie
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Jsou popsány žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřenéna poznávání geometrických těles.
Didaktická hra Stavíme dům
Roubíček, Filip
V článku je popsána aktivita zaměřená na rozvoj některých geometrických dovedností,jako jsou modelování a zobrazování trojrozměrných objektů a komunikačních dovedností ve vyučování geometrii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.