| |
|
Srovnání dvou diagnostických metod využívajících matic fotodiod a lineárních kamer
Šonský, Jiří
Obě tyto metody optické diagnostiky plazmatu využívají obdobného uspořádání PIN fotodiod do tří řádků, liší se však počtem pixelů, způsobem převodu signálu a jeho následným uložením. Matice složená z fotodiod kontinuálně převádí světelnou intenzitu na elektrické hodnoty, které jsou pak jedna po druhé pomocí multiplexeru připojeny na vstup ADC, změřeny a uloženy v paměti počítače.
|
|
Diagnostics of Breakdown in Electric Arc Exposed to External Magnetic Field
Hlína, Jan ; Šonský, Jiří
An arc in external magnetic field acquires a helical shape and when the magnetic field exceeds a critical value the arc starts to oscillate. The oscillations may lead to many types of shortenings (breakdowns) between the adjacent windings of the arc path. We have investigated experimentally the steepness of the voltage fall reflecting the breakdown and the influence of mean arc voltage and electrode polarity on this characteristic.
|
|
Řízení aktivních výkonových filtrů s využitím desky dSPACE 1103
Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Řídící systém DS1103 je speciálně navržen pro vývoj vysoko rychlostních digitálních regulátorů pracujících s rozsáhlými algoritmy. Základem pro kompletní řízení v reálném čase je procesor Motorola PowerPC 604e. Pro rychlejší obsluhu I/O částí je systém doplněn podpůrným procesorem Texas Instruments TMS320F240 DSP. Celý systém je na jediné standardní desce. S hostujícím PC může komunikovat buď přes ISA-bus a nebo Ethernet.
|
|
Elektromagnetické rušení trolejbusu s pohonem s IGCT
Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek popisuje použití nového IGCT prvku ve stejnosměrném měniči navrženém pro napájení stejnosměrného trolejbusového trakčního motoru. Zabývá se vyzařováním elektromagnetického pole (EMI) vytvářeném provozem měniče. EMI bylo měřeno a počítáno s pomocí zjednodušeného modelu. Byl uskutečněn předběžný test při jízdě trolejbusu malou rychlostí v rozsahu kmitočtů 150 kHz - 30 MHz. Výsledky měření magnetického pole vykazují shodu s Evropskou normou EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|
|
EMI Generated by Trolley-Bus with IGCT-Based Drive
Budek, P. ; Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
The paper describes the employment of a new IGCT element in a dc chopper designed for feeding a dc trolley-bus traction motor. The discussed radiated EMI noise generated during the chopper operation was measured and calculated on a simplified model. The preliminary slow moving tests within the range 150 kHz - 30 MHz were performed. The results of the measurements of magnetic field exhibit the compliance with the European Standards EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|
| |
| |
|
Modern Switching Devices Will Improve Electric Vehicles in City Mass Transportation
Bartoš, Stanislav
First, the lecture outlines the prospective trends in city mass transportation. In further sections, principles of electric traction drives are discussed. As the lecture is intended for broad technical audience not specialized in power electronics, only the most elementary principles of converters are explained. Their improvement is based on the employment of IGBTs and IGCTs, which are the state-of-the-art semiconductor power switching devices.
|
| |