Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K problematice rázových jevů v planetových převodových soustavách s čelním ozubením
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Konstrukce pseudoplanetových převodových systémů má být založena na dokonalé znalosti dynamických jevů probíhajících v těchto slabě a silně nelineárních parametrických soustavách. Jedním z nebezpečných jevů vnitřní dynamiky těchto systémů jsou rázy v důsledku technologických zubových bočních vůlí. Příspěvek je zaměřen na simulační analýzu vlivu tlumení a rázových jevů na dynamické vlastnosti zvláštního případu soustavy s děleným tokem výkonu.
K některým dynamickým jevům v silně nelineárních parametrických soustavách s děleným tokem výkonu
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Planetové diferenciální soustavy s ozubenými koly tvoří základnístrukturu pohonových soustav v letecké a automobilní technice. Uvysokovýkonných tříd těchto soustav o minimálních dimenzích majívnitřní dynamické síly podstatný význam pro zajištění bezpečnostia spolehlivosti provozu. Důležitou roli zde hrají např. rázovéjevy v záběru ozubení, vzniklé většími dynamickými nežstatickoelastickými deformacemi zubů a vliv tlumení ve všechfázích záběru ozubení.
K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
V rámci vnitřní dynamiky vysokoparametrických převodových soustav s děleným tokem výkonu hrají významnou úlohu rázové jevy, vyvolané většími dynamickými než statickoelastickými deformacemi v záběru ozubení. Způsobují nejen přídavná dynamická zatížení párů zubů v záběru, ale i porušování podmínek existence souvislé nosné a mazací olejové vrstvy, což podmiňuje možnost vzniku polosuchého až suchého tření v záběru s důsledkem vzniku samobuzeného kmitání, a tím i snížení životnosti soukolí.
K vlivu zubové vůle a tlumení v zubové mezeře na dynamiku nelineárních parametrických soustav s kinematickými vazbami
Hortel, Milan ; Škuderová, Alena
Světový trend vysokoparametrických lehkých převodových soustav s ozubenými koly, jaké se poušívají v leteckém či automobilovém průmyslu, směřuje na konstrukce s minimálními rozměry a hmotnostmi, aš s přímým či děleným tokem výkonu. Zubová vůle a tlumení v ní u soukolí s přímým čelním ozubením významně ovlivňuje dynamické vlastnosti těchto vysokootáčkových převodových soustav.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.