Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody měření vibrací strojních částí za rotace
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Článek popisuje metody měření vibrací za rotace železničního dvoukolí a lopatek parních turbín, způsoby přenosů signálů z rotujících částí k vyhodnocovacímu zařízení. Autoři se v článku podrobněji věnují řešení problematiky radiotelemetrického přenosu signálů.
Predikace hluku a vibrací pomocí softwarových prostředků
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Účelem projektu je teoretické a experimentální vyšetřování nežádoucího vlivu hluku jednotlivých zdrojů na celkovou emisi uvnitř i vně dopravních prostředků městské hromadné dopravy s důrazem kladeným na propojení experimentálního měření a softwarových prostředků určených pro predikaci jmenovaných veličin.
Zjednodušené 2D zobrazení elektromagnetického pole pohonu s indukčním motorem
Nečesaný, Jakub ; Škramlík, Jiří ; Jehlička, Vladimír
Tato práce je zaměřena na modelování a analýzu elektromagnetického pole uvnitř a vně trolejbusu 21 TR. Výpočet je uskutečněn pro dva typy polovodičových spínacích prvků. Je hodnocen nežádoucí vliv na slaboproudé a telekomunikační zařízení v blízkosti. Je také určeno lokální maximum magnetického pole a jeho konvergence. Výsledek je porovnán s příslušnými normami a konkrétním měřením na vozidle.
Nežádoucí akustické jevy generované polovodičovými měniči
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Současně s rozsáhlým používáním moderních polovodičových prvků charakterizovaných rychlou strmostí nárůstu proudu a spínací frekvence v oblasti 2-3 kHz, dochází v elektrických pohonech prostředků MHD v řadě případů k nežádoucím akustickým jevům. Příspěvek se zaměřuje na lokalizaci jejich vzniku a přenos do interiéru vozidla.
Numerické modelování magnetického pole uvnitř a vně trolejbusu
Nečesaný, Jakub ; Škramlík, Jiří
Příspěvek se zabývá numerickým modelováním magnetického pole uvnitř a vně trolejbusu 21Tr se stejnosměrným pohonem a silovými polovodičovými prvky GTO resp. IGCT na základě experimentálně naměřených hodnot. Výpočty jsou provedeny v numerickém programu Quickfield. Související problematika přiřešení je rovněž v příspěvku diskutována.
Metody výpočtu šíření hluku, vibrací a elektromagnetického vlnění
Budek, P. ; Jehlička, Vladimír ; Nečesaný, Jakub
Při vývoji nového dopravního prostředku je v současné době kladen legislativou velký důraz na co nejnižší hladiny hluku a intenzity elektromagnetického vlnění vně i uvnitř vozidel veřejné dopravy z hlediska emisí těchto veličin v životním prostředí a působení na člověka. Proto se pro splnění předepsaných limitů a zejména pro snížení nákladů na výrobu prototypu a eventuálních dalších konstrukčních úprav, snaží konstruktéři maximálně využít počítačových simulací již v průběhu této vývojové etapy. Příspěvek pojednává o využití softwareových prostředků pro predikaci hluku a elektromagnetického vlnění v dopravních prostředcích a popisuje skloubení experimentálních měření s teoretickými výsledky matematické simulace spolu s tvorbou modelů.
Vliv impedance sítě na činnost hybridního výkonového filtru
Škramlík, Jiří
Pro nasazování hybridního výkonového filtru (Hybrid Power Filter = HPF) do reálného prostředí je žádoucí znát vliv impedance sítě na jeho činnost. Příspěvek vyhodnocuje vliv jednotlivých složek impedance sítě a zátěže pomocí harmonické analýzy fázových proudů.
Výpočtová simulace hluku a elektromagnetického vlnění v prostředcích MHD
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír ; Nečesaný, Jakub
Při vývoji, konstrukčních změnách nebo použití nových zařízení vyvstávají mimo jiné i problémy v oblasti hluku, vibrací a elektromagnetického rušení. Cílem je identifikovat jejich zdroje, ověřit jejich vlivy a najít metody pro jejich eliminaci.
Predikace šíření hluku a elektromagnetického vlnění ve vozech hromadné přepravy
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
Účelem projektu, který je řešen naším pracovištěm, je teoretické a experimentální vyšetřování nežádoucího vlivu hluku, vibrací a elektromagnetického záření jednotlivých zdrojů na celkovou emisi uvnitř i vně dopravních prostředků městské hromadné dopravy s důrazem kladeným na propojení experimentálního měření a softwarových prostředků určených pro predikaci jmenovaných veličin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.