Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přepěťové jevy a elektromagnetické interference u napěťových střídačů se spínacími prvky IGCT
Škramlík, Jiří ; Bartoš, Stanislav ; Jehlička, Vladimír
Příspěvek shrnuje zkušenosti získané se střídačem se spínacími prvky s IGCT provozovaným v laboratoři a také poznatky získané při nasazení prvků IGCT u vozidel městské hromadné dopravy. Sledovali jsme přepěťové jevy vznikající mezi střídačem a asynchronním motorem, vliv napájecích vodičů a vznikající elektromagnetické interference.
Zkratová ochrana napěťového střídače s tyristorovými součástkami pomocí polovodičových pojistek ve stejnosměrném meziobvodu
Bartoš, Stanislav ; Semerád, Radko ; Škramlík, Jiří
Tyristorové součástky jsou výkonové polovodičové spínací součástky založené na křemíkové 4-vrstvé tyristorové struktuře. Nejčastěji to jsou vypínací tyristory GTO nebo jejich zdokonalená podoba známá jako součástky IGCT. Tyristorové součástky, stejně jako výkonové polovodičové diody,je možno chránit před zkratovými proudy tzv. polovodičovými pojistkami.Název polovodičová pojistka je zkrácené označení pro velmi rychle působící tavné pojistky určené pro jištění výkonových polovodičových součástek zapojených s pojistkami do série.
Hlukové, vibrační a elektromagnetické jevy generované polovodičovými měniči v trakčních vozidlech
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří
S vývojem nových řídících elektronických, elektromechanických prvků, které jsou používány v prostředcích městské dopravy vznikají problémy z hlediska dynamiky, hluku a vyzařování elektromagnetických polí. Tyto vlivy na vnější prostředí nejsou zatím dostatečně popsány. Při vývoji nového vozidla nebo při jeho konstrukčních změnách většího rozsahu je vhodné provést měření hladiny hluku, vibrací a vlivu elektromagnetických polí na prostředí vně i uvnitř vozidla.
Elektromagnetické rušení trolejbusu s pohonem s IGCT
Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek popisuje použití nového IGCT prvku ve stejnosměrném měniči navrženém pro napájení stejnosměrného trolejbusového trakčního motoru. Zabývá se vyzařováním elektromagnetického pole (EMI) vytvářeném provozem měniče. EMI bylo měřeno a počítáno s pomocí zjednodušeného modelu. Byl uskutečněn předběžný test při jízdě trolejbusu malou rychlostí v rozsahu kmitočtů 150 kHz - 30 MHz. Výsledky měření magnetického pole vykazují shodu s Evropskou normou EN 50121-2, EN 50121-3-1.
EMI Generated by Trolley-Bus with IGCT-Based Drive
Budek, P. ; Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
The paper describes the employment of a new IGCT element in a dc chopper designed for feeding a dc trolley-bus traction motor. The discussed radiated EMI noise generated during the chopper operation was measured and calculated on a simplified model. The preliminary slow moving tests within the range 150 kHz - 30 MHz were performed. The results of the measurements of magnetic field exhibit the compliance with the European Standards EN 50121-2, EN 50121-3-1.
IGCT-Based Traction Drives for City Mass Transport
Bartoš, Stanislav ; Jehlička, Vladimír ; Valouch, Viktor ; Večerka, Tomáš ; Bureš, J. ; Kalčík, K. ; Venhoda, E.
The paper introduces a sunrise power semiconductor switching device called IGCT. Converters based on IGCTs might contribute in near future to the quality of electric drives.
Modern Switching Devices Will Improve Electric Vehicles in City Mass Transportation
Bartoš, Stanislav
First, the lecture outlines the prospective trends in city mass transportation. In further sections, principles of electric traction drives are discussed. As the lecture is intended for broad technical audience not specialized in power electronics, only the most elementary principles of converters are explained. Their improvement is based on the employment of IGBTs and IGCTs, which are the state-of-the-art semiconductor power switching devices.
Hlukové, vibrační a elektromagnetické jevy generované polovodičovými měniči v trakčních vozidlech
Budek, P. ; Chmelíček, M. ; Jehlička, Vladimír
S vývojem nových řídících elektronických a výkonových polovodičových prvků, které jsou používány v prostředcích městské dopravy vznikají nové problémy z hlediska dynamiky, hluku a vyzařování elektromagnetických polí. Tyto vlivy na vnější prostředí nejsou zatím dostatečně popsány a je nutné jim věnovat pozornost.
Metody řízení kombinovaného výkonového filtru pro potlačení harmonických proudů
Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
V příspěvku je probírána řídící strategie pro paralelní hybridní filtr (PHF) s vysokou odolností proti poruchám síťového napětí a umožňující řídit odebíraný jalový výkon ze sítě. Je zkoumána přímovazební a zpětnovazební strategie pro řízení tohoto filtru. Očekávané vlastnosti řízení PHF jsou ověřeny experimentálním testem v laboratoři. Data, obdržená při experimentu ukazují, že modifikovaná řídící strategie poskytuje lepší výsledky než původní řídící systém.Toto zlepšení se projevuje obzvláště v případě nesymetrického a nesinusového napěťového systému.
Polovodičová pojistka jako zkratová ochrana napěťového střídače se součástkami IGCT
Bartoš, Stanislav ; Semerád, Radko ; Škramlík, Jiří
Součástky IGCT vykazují vysoké hodnoty parametru I2t. Tato jejich vlastnost umožńuje chránit střídače s IGCT proti zkratu velmi rychlými, tzv. polovodičovými pojistkami. Správná volba pojistek při jejich zapojení ve stejnosměrném meziobvodu je však ztížena tím, že parametr I2t je u pojistek i u polovodičových součástek zpravidla definiván pro půlsinusový průběh proudu 50 Hz, zatímco zkratový proud ve stejnosměrném meziobvodu střídače má průběh odlišný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.