| |
| |
| |
|
Elektromagnetické rušení trolejbusu s pohonem s IGCT
Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek popisuje použití nového IGCT prvku ve stejnosměrném měniči navrženém pro napájení stejnosměrného trolejbusového trakčního motoru. Zabývá se vyzařováním elektromagnetického pole (EMI) vytvářeném provozem měniče. EMI bylo měřeno a počítáno s pomocí zjednodušeného modelu. Byl uskutečněn předběžný test při jízdě trolejbusu malou rychlostí v rozsahu kmitočtů 150 kHz - 30 MHz. Výsledky měření magnetického pole vykazují shodu s Evropskou normou EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|
|
EMI Generated by Trolley-Bus with IGCT-Based Drive
Budek, P. ; Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
The paper describes the employment of a new IGCT element in a dc chopper designed for feeding a dc trolley-bus traction motor. The discussed radiated EMI noise generated during the chopper operation was measured and calculated on a simplified model. The preliminary slow moving tests within the range 150 kHz - 30 MHz were performed. The results of the measurements of magnetic field exhibit the compliance with the European Standards EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|
| |
|
Modern Switching Devices Will Improve Electric Vehicles in City Mass Transportation
Bartoš, Stanislav
First, the lecture outlines the prospective trends in city mass transportation. In further sections, principles of electric traction drives are discussed. As the lecture is intended for broad technical audience not specialized in power electronics, only the most elementary principles of converters are explained. Their improvement is based on the employment of IGBTs and IGCTs, which are the state-of-the-art semiconductor power switching devices.
|
| |
|
Metody řízení kombinovaného výkonového filtru pro potlačení harmonických proudů
Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
V příspěvku je probírána řídící strategie pro paralelní hybridní filtr (PHF) s vysokou odolností proti poruchám síťového napětí a umožňující řídit odebíraný jalový výkon ze sítě. Je zkoumána přímovazební a zpětnovazební strategie pro řízení tohoto filtru. Očekávané vlastnosti řízení PHF jsou ověřeny experimentálním testem v laboratoři. Data, obdržená při experimentu ukazují, že modifikovaná řídící strategie poskytuje lepší výsledky než původní řídící systém.Toto zlepšení se projevuje obzvláště v případě nesymetrického a nesinusového napěťového systému.
|
| |