Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza stravovacích zvyklostí při stravování mimo domov
ŽIŽKOVÁ, Adéla
Předmětem mé bakalářské práce jsou stravovací zvyklosti při stravování mimo domov. Stravování představuje proces uspokojení jedné ze základních potřeb člověka {--} potřeby výživy. Způsob a formy uspokojování potřeb člověka obecně závisí na stupni vyspělosti dané společnosti po stránce materiální, ekonomické, politické ale i společenské a duchovní. Hlavním cílem mé práce je analyzovat a zhodnotit současné stravovací zvyklosti při stravování mimo domov. Problémem, kterým se zabývám, je, jak se spotřebitelé rozhodují při výběru stravovacího zařízení. Jestli má na jejich rozhodnutí vliv cena, příjemné prostředí restaurací, reklama apod. Také jakému typu stravovacích zařízení dávají spotřebitelé přednost. První částí mé práce bylo studium odborné literatury. Zaměřila jsem se především na spotřební chování, obor gastronomie, na stravování všeobecně, na jednotlivé druhy stravovacích zařízení a na marketingový výzkum zaměřený na vypracování dotazníků, sběr a zpracování dat. Po teoretické přípravě jsem mohla přistoupit k praktickému řešení bakalářské práce. V této části jsem se věnovala vlastnímu výzkumu. Sestavila jsem plán výzkumu, definovala výzkumný problém, cíle výzkumu a prvotní pracovní hypotézy. Musela jsem také stanovit metodu sběru dat, místo sběru dat, formu dotazování a rozsah souboru. Dalším krokem bylo vytvoření dotazníku. Zvolila jsem formu osobního dotazování. Sběr dat probíhal v Jihočeském kraji v období únor 2007. Respondenti budou vybíráni na základě nahodilého výběru. Získané informace jsem následně zpracovala pomocí programu Microsoft Office Excel, údaje jsem popsala pomocí tabulek a grafů. V závěru práce bylo provedeno shrnutí výzkumu a vyhodnocení dat, které popisují současné stravovací zvyklosti při stravování mimo domov.
Přímý prodej bioprodukce ve vybrané lokalitě
ŽIŽKOVÁ, Adéla
Předmětem mé diplomové práce je přímý prodej bioprodukce. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit zájem spotřebitelů o prodej bioprodukce, respektive o přímý prodej bioprodukce. Dalším cílem bylo analyzovat současný stav přímého prodeje bioprodukce v Jihočeském kraji. První cíl diplomové práce jsem splnila na základě spotřebitelského výzkumu uskutečněného online pomocí dotazníku vytvořeného v aplikaci Google Docs. Z výzkumu vyplynulo, že přímého nákupu využívají více ženy. Nejčastějším důvodem žen, proč nevyužívají přímý nákup, je malá informovanost. Nejvíc mužů přímého nákupu nevyužívá pro nedostatek času a pro malou informovanost. Zájem o přímý prodej mají spíše ženy než-li muži. Nejvýznamnější důvod žen, proč by využili přímého nákupu je, že si myslí, že biopotraviny přímo od výrobce budou čerstvější, dalším důvodem je důvěra, že bioprodukt bude opravdu bio, důvěra ve výrobce (farmu). Nejvíc mužů by mělo zájem o přímý prodej také kvůli čerstvosti bioproduktů. Pohodlnost je hlavním důvodem mužů, proč by přímého nákupu nevyužili. Ženy jako důvod nezájmu o tento druh nákupu uváděly nejvíce nedostatek času. Druhý výzkum byl zaměřen na Jihočeské ekofarmy. Celkem bylo osloveno 64 biofarem, z nichž se průzkumu zúčastnilo 50 farem. U biofarem zabývajících se chovem dobytka je ze 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně. U ostatních komodit pěstovaných na ekofarmách v Jihočeském kraji, mají přímý prodej své bioprodukce pouze dvě firmy, které produkují mléko. U komodit ovoce, obiloviny, luskoviny a brambory ani jedna z firem, které pěstují tyto komodity, nemá přímý prodej své produkce.

Viz též: podobná jména autorů
3 Žižková, Alena
3 Žižková, Andrea
2 Žižková, Aneta
5 Žižková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.