Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání prostoru - dimenze pohledovosti.
Vondruška, Prokop ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Práce pojednává o vnímání prostoru, jak divadelního, tak veřejného. Snaží se najít způsob, jak s vnímáním prostoru pracovat a jak prostor oživit pomocí aktivátorů. Dále vysvětluje pojem pohledovost a jaký je vliv pohledovosti na práci s prostorem. Vše vysvětluje na zpětných reflexích projektů, které vznikly během studia v letech 2010-2013. Práce je rozdělena do sedmi částí. V první části je vysvětlen cíl práce a její podněty. Druhá část objasňuje myšlenkové postupy vedoucí k vnímání prostoru. Třetí část popisuje vývoj úvah k aktivátoru. Čtvrtá část popisuje výrobu, aplikaci a transformaci aktivátoru. Pátá část se zabývá vnímáním divadelního prostoru a pohledovostí. Šestá část shrnuje mé poznatky. Sedmá obsahuje použité zdroje.
Mobilita a sociální aspekt divadla.
Hadravová, Kateřina ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi scénické mobility a jejím společenským významem především na skupinu realizátorů a místní komunitu. Text je shrnutím celkového výtvarného a technického řešení projektů Cantalon při festivalu Histeria a Kočovného divadla, jež vznikly během navazujícího magisterského studia KALD oboru scénografie v letech 2011-2012. Důraz je kladen na potřeby a možnosti při vzniku a realizaci mobilních autorských projektů.
Objekt v interakci s divákem
Stránská, Marianna ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
ANOTACE Tato diplomová práce není vědeckou prací čí historickou rešerší, je především reflexí mé vlastní praxe, tedy mé umělecké tvůrčí činnosti zaměřující se na diváka v interakci s objektem. Klíčová slova - divák, objekt, interakce, komunikace, zážitek, zkušenost, sen, imaginace, dětství, hra, kolaborace, happening, instalace, performance, site specific, "komunikační hra", Tato diplomová práce je rozdělena v zásadě na tři hlavní části: kontext, praxe a reflexe. První část reflexe / souvislosti přináší úvahu nad dnešní formou divadla jako svébytným a nenahraditelným médiem schopným uspět v dnešním zrychleném světě internetu a televize. Ptá se, jak by mělo dnešní divadlo vypadat. A v této souvislosti zkoumám vztah divadla a jiných druhů umění. Zároveň se zvoleným tématem Objekt v interakci s divákem přicházím s novým druhem terminologie a definuji umění, které se snaží zapojit do akce diváka. Snažím se téma zařadit do vědecko-historického kontextu a hledám podobnosti v tvorbě dalších umělců. Zkoumám možné druhy interakce a na konkrétních příkladech popisuji vztah mezi autorem, divákem a dílem. Druhá část práce předešlé myšlenky staví do konfrontace s vlastní praxí / zkušeností. Popisuje ideje, poznatky a postřehy. Dokumentuje vývoj projektu ?Odpočívárna smyslů? a dalších návazných projektů zaštítěných ?značkou? ORBIS PICTUS aneb... Z této zkušenosti formuluje záměr a smysl těchto projektů. Třetí část práce, reflexe / odraz, se zabývá možnostmi interakce v rámci jevištního díla. Vrací se k divadelní formě se zkušeností z interaktivních expozic. Zabývá se symboly, kterými lze diváka motivovat a vyprovokovat k participaci na procesu díla. Hledá možnosti jak upoutat divákovu pozornost. V neposlední řadě ukazuje vývoj tohoto smýšlení na praktických příkladech.
Scénografie a konceptuální umění
Hudcová, Jitka ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce sestává ze dvou částí. První část představuje teoretické seznámení s fenoménem instalace jakožto uměleckým žánrem, který představuje průsečík výtvarného umění a divadla. Jednotlivé kapitoly nejsou řazeny chronologicky, ale podle druhu prožitku, který divákovi jmenované instalace zprostředkovávají. Výjimku tvoří kapitola o meziválečné avantgardě, v níž popisuji jakési předchůdce současné instalace. Jednotlivé uvedené příklady jsou vybrány tak, aby dostatečně reprezentovaly různorodost umělecké tvorby. V druhé části se pak věnuji stručné reflexi své vlastní tvůrčí práce.
Recyklace a autenticita materiálu v diva dle
Ráčková, Karolína ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této práci se zabývám fenoménem recyklace a autenticity. Na počátku pokouším se vymezit dle svého pojetí stěžejní pojmy a zamýšlím se nad nimi na poli obecném, uměleckém a divadelním. Následuje obsáhlejší praktická část. V ní zmiňuji se nejdříve o svých dřívějších pracech, jež souvisí s daným tématem, a demonstruji na nich svůj dlouhodobý zájem. Poté věnuji již zbytek textu své závěrečné práci na rodinné téma, jež se podobala archeologii a jíž byl nakonec přisouzen název V domě straší duch. Podrobný popis celého procesu tvorby sahá od výběru tématu, přes shromažďování fyzického i nefyzického materiálu, určení formy, zpracování zvukové složky až po závěrečnou instalaci a její podobu. To vše opět se zaměřením na projevy a využití jevů recyklace a autenticity. Textovou část uzavírám fotografickou dokumentací výsledného tvaru v příloze.
Práce v tvůrčím týmu versus práce s reži séry solitéry
Venclová, Tereza ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této diplomové práci se budu zabývat svou rolí scénografky v konkrétním tvůrčím týmu, jehož členy jsou: Jakub Vašíček ? režisér a autor, Tomáš Jarkovský ? dramaturg a autor, Tereza Venclová ? scénografka, Kamil Bělohlávek ? scénograf, Ondřej Müller ? hudební skladatel. Na jednotlivých příkladech realizací inscenací budu porovnávat způsob práce v týmu se spoluprací s režiséry, které v této práci nazývám ?solitéry?, jsou jimi: Dodo Gombár, Jiří Jelínek, Janek Jirků, Ondřej Pavelka, Ivan Rajmont, Martin Tichý. Z vlastní zkušenosti budu zkoumat aspekty určující kvalitu spolupráce se solitéry a týmem, dále výhody a nevýhody práce v kolektivu. Nejsem teoretička, za těžiště své práce považuji tvorbu. Mým cílem proto není vypracovat vyčerpávající studii zabývající se obecnými zákonitostmi, nýbrž podat zprávu o tom, kterak se mé uvažování o vlastní tvorbě vyvíjelo během studia a kam jsem v tomto vývoji dospěla. Věřím, že právě takovou reflexi mohu při své další tvorbě zúročit nejlépe.
Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.
Teorie avantgardy jako základ divadelní praxe
Ryabets, Olga ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Abstrakt práce vymezuje některé klíčové aspekty divadelní avantgardy - sice práce Richarda Foremana, Marie Overlie a Stanisława Ignacy Witkiewicze - ve vztahu k uměleckému vývoji autora během posledních dvou let s podrobnými příklady praktické činnosti (Vodní Slípka, The Foreman Notebooks Workshop a Zkažené dítě Dong prodává svou matku).
Picture and the framing in (non)theatrical context
Syrůčková, Klára ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
These bachelor thesis is devided to three main parts. The first one is trying to look to the subject theoretically. That´s also the main source for every definitions and keywords which were the basement for my following writing about the art painting and his frame. The next part takes some inspiration from the history of art. According to these chapter I was trying to remember what is the main inspiration from the history for me and my work. The main aim of the thesis is to discover the phenomenon of the art painting from each sides and forms. Like on the one straight line is in this work possible to see the painting, photographic and film picture next to each other. In the third part I would like to compare the dramatic picture with the other forms according to already completed projects.
CONCEPTS OF SCENOGRAPHY AS LIMITATION OF SPACE AND SETTINGS FOR SCENIC IMPROVISATION
Straub, Mathias ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
In this work I reflect and analyse different concepts of scenography in theatre and site-specific production, that I have tried in several projects from the year 2011 to 2012. The main focus is stressed on possibilities of interaction with the audience, where spectators turn to be participants. The reflection of following projects are item of the work: 1. PQ2011: SixActs (2011) ? Praha (CZ); 2. Kam Ústíme? ? úSTÍNADLAbem? (2012) ? Ústí nad Labem (CZ) 3. Ethno Hist(e)ria (2011) ? Gračiště (SL); 4. Česko-polský projekt (2011) - Varšava (PL); 5. Fliegerträume/Okřídlené Sny (koncept) ? Železná Ruda/Bayerisch Eisenstein (2011) (CZ/D);

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Žižka, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.