Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma zla a morálního zájmu v románech George Orwella A Clergyman´s Daughter, Animal Farm a Nineteen Eighty-Four
ŤUPA, Jan
Tato diplomová práce se zabývá analýzou zásadních literárních děl anglického spisovatele George Orwella a sleduje souvislosti mezi filosofickou koncepcí francouzského filosofa Emmanuela Lévinase a zásadními východisky Orwellova díla. Práce se zabývá tématikou společenského zla ve všech jeho podstatných aspektech. Zkoumá příčiny některých historických událostí a hledá odpověď, proč je zlo v lidské společnosti stále latentně přítomné a může kdykoli v různých formách fungování společnosti ohrožovat. Práce konkrétně sleduje prvky jako demagogie, psychický a fyzický teror vůči lidskému jedinci v určitých fázích diktatur všech druhů. V závěru se autor pokusí na základě znalostí Orwellových děl a základních východisek Lévinasovy teorie stanovit určitá pravidla, která by měla být respektována při správném fungování společenského systému a jejich porušení může vést k různým diktaturám, fašistickým a jiným nacionalistickým úchylkám.
Škola jako nástroj integrace vietnamské menšiny v Týně nad Vltavou
ŤUPA, Jan
Ve své práci se zaměřím na děti z rodin, které se do České republiky přistěhovaly z Vietnamu. Děti, navštěvující Základní školu Hlinecká v Týně nad Vltavou, které budou mým cílem, se tady většinou uţ narodily a je to takzvaná druhá generace Vietnamců. V úvodu práce se budu věnovat historii migrace z Vietnamu do ČR, nahlédnu také do dob, kdy se první vietnamské rodiny objevily i v Týně nad Vltavou. Následně představím hlavní závěry prací výzkumníků věnujících se studiu vietnamské menšiny v ČR a to vzhledem k postavení dětí se zázemím ve vietnamské menšině v českých školách. Nespornou částí úspěšné integrace je také pohled médií na určitou menšinu, ten se pokusím shrnout. V analytické části práce se budu zabývat vlastním výzkumem- rozhovory, kde se budu snaţit nahlédnout do hodnotového zázemí rodin vietnamské menšiny v Týně nad Vltavou a pokusím se zjistit, zda škola můţe být více nápomocná v integraci vietnamské menšiny. Zároveň se pokusím zjistit, jakou roli hraje vzdělání v hodnotové orientaci rodin Vietnamců v Týně nad Vltavou. Pokusím se téţ charakterizovat školní prostředí, ve kterém jsou vzdělávány děti se zázemím ve vietnamské komunitě ve smyslu připravenosti školy, pedagogů, kontaktů s rodiči ţáků, přijetí spoluţáky z pohledu učitelů a ţáků. V závěru své práce budu výsledky svého výzkumu konfrontovat s výsledky zkoumání evropských výzkumníků, které se vztahují na integraci menšin.

Viz též: podobná jména autorů
7 TUPÁ, Jana
2 TUPÁ, Jiřina
7 Tupá, Jana
2 Ťupa, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.