Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody a organizační formy výuky v hodinách německého jazyka s přihlédnutím k věku žáků
Doležalová, Hana ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod a organizačních forem výuky s přihlédnutím k věku žáků. V první části je uvedena základní charakteristika psychického a tělesného vývoje žáků, klasifikace a charakteristika vybraných výukových metod a organizační formy vyučování a v neposlední řade typologie cvičení. V druhé, prakticky zaměřené části jsou uvedeny metody a organizační formy výuky, jež vyučující v hodinách německého jazyka nejběžněji využívají spolu s přihlédnutím k věku žáků jako jednoho z faktorů, jez ovlivňuje výběr těchto metod a forem. V příloze najdeme dva vzory pozorovacích archů, dotazník a hospitační záznamy spolu s ukázkami učebních materiálů, ktere vyučující používali ve svých hodinách.
Výuka německého jazyka na českých měšťanských a středních školách v letech 1869-1918
Kasinová, Barbora ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Výuka německého jazyka jakožto cizího jazyka se v průběhu 19. století poměrně výrazně měnila v souvislosti s rozvojem školství a také v souvislosti s prosazováním českého jazyka jako jazyka vyučovacího na českých školách. Německý jazyk se stal na mnohých školách nepovinným cizím jazykem, ačkoli o jeho studium mělo zájem velké množství žáků, neboť až do vzniku samostatné Československé republiky to byl úřední jazyk také v českých zemích. V úvodu práce se zabývám organizační strukturou českého školství v Rakousko - Uherské monarchii v období 1869 - 1918. V této době se nejvíce měnilo a rozvíjelo střední odborné školství, vznikaly tzv. reálky, reálná gymnázia a různě zaměřené odborné školy. Pozornosti věnuji také učitelům a jejich vzdělávání, neboť bez kvalitních učitelů by nemohla probíhat na školách dobrá výuka. Hlavní náplní mé práce je přehled vývoje metod pro výuku moderních cizích jazyků. Vývoj metod sleduji chronologicky zhruba od 17. století a podrobněji v 19. století, kdy vznikalo nejvíce metod. Proti gramaticko - překladové metodě, která se uplatňovala ve výuce cizích jazyků velmi dlouho, se začaly v této době prosazovat tzv. reformní metody, tedy metody přímé, založené na výuce jazyka po vzoru výuky mateřštiny u malého dítěte. V praktické části práce analyzuji učebnice německého jazyka z...
Obraz nemoci a smrti v současné německy psané literatuře pro děti a mládež (Analýza a didaktická adaptace vybraných děl v kontextu světové literatury)
Stavjaníčková, Kamila ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV:Obraz nemoci a smrti v současné německy psané literatuře pro děti a mládež (Analýza a didaktická adaptace vybraných děl v kontextu světové literatury) ABSTRAKT:Předkládaná diplomová práce se zabývá literární reflexi tématu nemoc a smrt v současné německé literatuře pro děti a mládež. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako je nemoc, smrt, dítě a vývojové fáze dětství, literatura a literatura pro děti a mládež, se kterými je dále pracováno. Podrobněji se práce věnuje analýze literárních děl s uvedenou tématikou. Díla jsou zkoumána z hlediska literárně estetické a tematické komponenty, kompoziční a jazykové komponenty. V praktické části se práce zaměřuje na vnímání zkoumeného tématu žáky a práci s konkrétními literárními texty. Závěrečná část srovnává aspekty recepce tématu nemoc a smrt žáky českých a rakouský škol ve věku od 14 do 19 let na základě dotazníků, které vyplňovali a který byly použity jako hlavní výzkumný materiál. KLÍČOVÁ SLOVA: nemoc, smrt, současná německy psaná literatura pro děti a mládež, Jutta Treiber, Sigrid Zeevaert, Petr Pohl, Eric-Emmanuel Schmitt, interkulturní aspekty.
Analýza současných učebnicových souborů z hlediska osvojení pravopisu
Jäschkeová, Barbora ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
V teoretické části jsou vymezené pojmy: co je to učebnice, jaké jsou její funkce. Kriteria výběru učebnice a kriteria analýzy učebnice. Součástí výzkumu bylo zjistit, jaké vyvolala reforma německého jazyka reakce v Čechách, v samotném Německu a v zahraničí. V praktické části je cílem výzkumu zjistit, jakým způsobem se pravopis na školách vyučuje, jak přistupují k osvojování pravopisu jednotlivé učebnice, jak čeští žáci zvládají nová pravidla německého pravopisu a jaký přístup mají učitelé.
Využití prvků uměleckých výchov ve vyučování němčině jako cizímu jazyku (se zaměřením na dramapedagogiku a práci s obrazovou knihou "Královna barev" od Jutty Bauerové)
Moravčíková, Eva ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Název: Využití prvků uměleckých výchov ve vyučování němčině jako cizímu jazyku (se zaměřením na dramapedagogiku a práci s obrazovou knihou "Královna barev" od Jutty Bauerové) Abstrakt: Tématem předkládané diplomové práce je integrace estetických prvků do hodiny německého jazyka, které pomáhají zlepšovat jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů a rovněž rozvíjejí jejich osobnost. Předmětem mé práce je sepětí jazyka s uměním - dílčí umělecké výchovy, dramatická, hudební, literární a částečně i výtvarná výchova a jejich aplikace ve vyučovací hodině. Práce vychází z teorie dramapedagogiky a rozboru autentického cizojazyčného literárního textu, konkrétně žánru obrazové knihy. Náměty v praktické části jsou čerpány z uměleckých zdrojů, zkoumané metody a jejich konkrétní formy byly ověřeny ve zkušebních vyučovacích hodinách. Klíčová slova: Estetický prvek, dramapedagogika, hudební výchova, obrazový materiál, literární text, projektové vyučování, jazykové prostředky, řečové dovednosti
Assumption of vocabulary practise in the German language teaching and learnig by the means of didactic games
Leštinová, Jana ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Název: Osvojování slovní zásoby ve výuce německého jazyka prostřednictvím didaktických her Autorka: Jana Leštinová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Pavla Nečasová Ph.D. Anotace: V diplomové práci byly nashromážděny základní poznatky o hře, jazykové hře a slovní zásobě ve výuce německého jazyka. Tyto poznatky slouží jako přehled základních informací o této problematice a dále jako teoretický základ pro analýzu učebnicových souborů, které se používají k výuce německého jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Cílem analýzy bylo zjistit zda a v jakém množství se jazykové hry v učebnicích vyskytují a jaké je zastoupení her k osvojování slovní zásoby. Dále se v diplomové práci nachází sborník 15 her k osvojování slovní zásoby včetně materiálu ke hrám, které mohou vyučující využít v praxi. Klíčová slova: hra, jazyková hra, hra na procvičování slovní zásoby, slovní zásoba Datum: 20.11.2009
Možnosti využití didaktických her ve výuce němčiny pro dospělé
Menclová, Michaela ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Autor: Michaela Menclová Vedoucí práce: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. Název práce: Možnosti využití didaktických her ve výuce němčiny pro dospělé Anotace: Ve výuce cizích jazyků u dětí patří hraní her k často používaným metodám. V předložené diplomové práci se zabýváme využitím této metody ve výuce dospělých s ohledem na jejich specifika. Po vymezení pojmu "didaktická hra" hry klasifikujeme a poukazujeme na jejich přínos ve výuce. Nejrozsáhlejší část práce je věnována konkrétním hrám. Analyzujeme již vytvořené hry nebo na základě našich zkušeností navrhujeme hry vlastní, resp. různé modifikace her již vymyšlených. Po vyhodnocení dotazníků i provedené analýze učebnicových souborů jsme dospěli k závěru, že hraní her je vhodná metoda i ve výuce dospělých. Dále jsme zjistili, že četnost hraní her není dána věkem studentů. V závislosti na pokročilosti studenta se však mění zaměření her. Klíčová slova: specifika vzdělávání dospělých, didaktická metoda, sociální formy výuky, hra, didaktická hra, klasifikace her, analýza učebnicových souborů z hlediska her, návrh vlastních her
Stav výslovnostních dovedností vybraných konsonantů u studentů v době zahájení bakalářského stupně studia
Kokešová, Michaela ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stavem výslovnostních dovedností vybraných konsonantů u studentů v době zahájení bakalářského stupně studia. Cílem práce je zjistit úroveň výslovnosti konsonantů u studentů prvního ročníku germanistiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V teoretické části je detailně popsán německý a český konsonantický systém. Následně je provedena komparace obou systému. V praktické části jsou na základě porovnání obou systémů stanoveny problematické výslovnostní jevy. Tyto jevy jsou zkoumány pomocí sluchové analýzy nahrávek studentů, kteří zahajují studium germanistiky. Studentům šetření byl předložen text, ze kterého byla vybrána slova obsahující výslovnostní problematické jevy. Zkoumanými výslovnostními jevy byly hlásky Ich-Laut ve slovech welcher a Veilchen, Ach- Laut ve slovech suchen, dachte, nach a macht, Ang-laut ve slovech ging, Jünglinge, Fasching a bringt, konsonantické /r/ ve slovech grüßten, fragten, April, prodlužující /h/ ve slovech ihr, blüht a geht, jevy aspirace (přídech) u slov Wald, schönste, April a Oktober, a asimilace (spodoba) u slov Veilchen, wird, gelb, webt a sind. Asimilace byla v práci zkoumána z pohledu znělosti. Pro vyhodnocení výsledků byla zvolena hodnotící škála správně-dobře- chybně. Nejproblémovější byla hláska Ang-Laut, protože se tento...
Error correction of pronunciation of Czech students in German lessons
Michalcová, Petra ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Aussprachefehlerkorrektur der tschechischen Lernenden im Deutsch als Fremdsprachenunterricht ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá opravami chyb ve výslovnosti českých žáků při výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část pojednává o důležitosti fonetiky ve výuce německého jazyka, definuje pojem chyba nejprve v obecné rovině a dále se specifikuje na chyby ve výslovnosti českých mluvčích. Zabývá se způsoby korektur výslovnosti, otázkou, co se v oblasti fonetiky považuje za chybu a zamýšlí se nad tolerancí vyučujících při opravování chyb ve výslovnosti. Praktická část představuje fonetický experiment, který byl realizován na pražských základních školách a gymnáziích. Na základě vyhodnocení fonetických dotazníků a analýzy hospitací práce dochází k závěru o tolerančním prahu vyučujících při opravách chyb ve výslovnosti českých mluvčích. KLÍČOVÁ SLOVA: Fehler, Aussprachefehlerkorrektur, Selbstkorrektur, Toleranzschwelle der Lehrpersonen, Aufforderungsarten

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.