Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skupinový stimulační program se zaměřením na řeč pro děti předškolního věku romského etnika
Dostálková, Petra ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem této práce je vytvoření skupinového stimulačního programu pro děti předškolního věku romského etnika, který se bude věnovat stimulaci dílčích složek řečového projevu a dalších oblastí, které s řečí souvisí. Teoretická část se zaměřuje především na oblast kultury, výchovy a jazyka Romů. Dále se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí, jejich specifiky a příčinami školní neúspěšnosti v českém školském systému. Teoretická část práce se také věnuje problematice zajištění logopedické péče u romských dětí. Praktická část detailně popisuje skupinový stimulační program pro děti předškolního věku. Jedná se o program zaměřený na řeč. Dále jsou porovnávána získaná data z realizace programu a analyzován výsledný materiál. Výstupem diplomové práce je právě vytvoření tohoto programu.
Výkon paměťových mechanismů u dospělých osob s narušenou komunikační schopností
Nestávalová, Hana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Přestože se v posledních desetiletích zvedá vlna zájmu o problematiku paměti, z hlediska logopedie, je paměť v této oblasti stále "tabula rasa". Proto se pokusím ve své práci "Výkon paměťových mechanismu u dospělých osob s narušenou komunikační schopností" postihnout komplexní pohled na paměť ve spojitosti s problematikou jejího selhávání u lidí s afázií, Alzheimerovou chorobou a Parkinsonovou nemocí. Cílem této práce je zmapovat paměťové mechanismy a funkce u těchto osob na základe vytvořeného testu paměti. Tento test paměti adresuji nejen na populaci dospělých osob s narušenou komunikační schopností, ale také na zdravou populaci dospělých osob, u níž předpokládám funkci kontrolního vzorku. Zároveň také předpokládám, že by tento materiál mohl vyplnit mezeru v oblasti testových materiálu týkající se paměti. Dále by mohl sloužit i jako materiál pro cvičení paměti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.
Adaptace programu PACE v zařízení pro seniory
Jantačová, Lenka ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem této diplomové práce je vytvoření skupinového stimulačně-aktivizujícího programu dle principů terapeutického programu PACE pro osoby trpící afázií. Teoretická část se zaměřuje především na oblast logopedické terapie, na terapii afázie a na charakteristiku terapeutického programu PACE. Empirická část detailně popisuje skupinový stimulačně-aktivizující program pro osoby trpící afázií. Jedná se o program zaměřený na rozvoj komunikace. Dále jsou zde analyzována data získaná v průběhu realizace programu v zařízení pro seniory. Výstupem diplomové práce bude snadno využitelný stimulačně-aktivizující program sloužící k rozvoji komunikace osob s afázií. Klíčová slova: terapie v logopedii, terapeutický program PACE, osoba s afázií, skupinový stimulačně-aktivizující program.
Přínos P-P-Pes (Pro-Parki-Program edukačně stimulační - skupinový logopedický program na rekondičních pobytech)
Kramerová, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Přínos P - P - Pes (Pro - Parki - Program edukačně stimulační) (skupinový logopedického programu na rekondičních pobytech) Mgr. Michaela Kramerová Abstrakt Hlavním tématem rigorózní práce je skupinová logopedická terapie, která je součástí rekondičních pobytů. Tato skupinová terapie je orientovaná na osoby s Parkinsonovou chorobou, se získaným neurodegenerativním onemocnění. Cílem práce bylo zjištění přínosu logopedického programu na rekondičních pobytech. Jelikož není v současné době k dispozici žádný takovýto ucelený program, bylo nutné pokusit se o vytvoření uceleného programu skupinové logopedické terapie, který by vyhovoval požadavkům a potřebám rekondičních pobytů. Empirickým šetřením, prováděném dotazníkovou formou, byl zjištěn přínos vytvořeného edukačně stimulačního programu "P-P-Pes", který by mohl být logopedy využíván při přípravách logopedické terapie ve skupině. Klíčová slova: neurodegenerativní onemocnění, Parkinsonova choroba, rekondiční pobyt, skupinová terapie, struktura terapie, edukace, stimulace, přínos terapie
Funkčnost komunikačních systémů u dětí a žáků s kongenitální hluchslepotou
Pavlíčková, Hana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Rigorózní práce Hana Pavlíčková ABSTRAKT Funkčnost komunikačních systémů u dětí a žáků s kongenitální hluchoslepotou Hana Pavlíčková, Mgr. Abstrakt: Tématem rigorózní práce je problematika funkčnosti komunikačních systémů u dětí a žáků s vrozenou hluchoslepotou v běžných životních situacích, kdy cílovou věkovou skupinou jsou děti a žáci školního věku. Práce je rozčleněna na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje definiční vymezení pojmu komunikace a hluchoslepota, spolu s nastíněním nejčastější etiologie a klasifikací tohoto duálního senzorického postižení v rámci České republiky i několika zahraničních zemí. Dále je přiblížena charakteristika hluchoslepého dítěte, problematika rodiny a institucí věnujících se péči o tyto děti s důrazem na vzdělávání. Empirická část se formou kvalitativního průzkumu - s využitím analýzy videonahrávek, pozorování a rozhovorů soustředí na úroveň a zřejmá úskalí sledované oblasti komunikačních kompetencí jednotlivých probandů. Následuje komparace získaných výsledků průzkumného šetření, na základě nichž je možno vysledovat zda, a případně s jakými, odchylkami a zákonitostmi se v oblasti pragmatické roviny komunikačních dovedností u dětí a žáků s vrozenou hluchoslepotou setkáváme. Klíčová slova: hluchoslepta, komunikace, alternativní a augmentativní...
Spolupráce logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností
Součková, Helena ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována spolupráci logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností, přičemž je především zaměřena na vzdělávací aktivity pro rodiče dětí s tímto typem postižení. Práce je členěna do čtyř kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů, strukturou a formami logopedické péče v ČR, analýzou dostupných zahraničních podpůrných programů pro rodiče dětí s narušenou komunikační schopností a také popisem aktivit rozličných občanských sdružení s logopedickým i jiným zaměřením. Čtvrtá kapitola je zaměřena prakticky, první část je věnována analýze dotazníkového šetření zaměřeného na zmapování vzdělávacích aktivit pro rodiče. Obsahem druhé části čtvrté kapitoly je vlastní experiment-vytvoření podpůrného programu pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Vytvoření tohoto podpůrného programuje hlavním cílem diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA: spolupráce logopeda s rodinou, logopedická péče, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie
Lexikálně - sémantická rovina u dětí s vývojovou dysfázií z dynamického pohledu
Jehnětová, Martina ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce má dvě hlavní části, část teoretickou a část praktickou. V části teoretické jsou shrnuty poznatky o slově a slovní zásobě, o uložení slovní zásoby v mozku a dále je nastíněn fyziologický a patologický vývoj slovní zásoby. Praktická část je zaměřena na zmapování slovní zásoby u děti s vývojovou dysfázií ve věku od 4 do 8 let. K tomuto účelu byl sestaven test, který se skládá ze čtyř subtestů. První subtest je založen na pojmenování obrázků, ostatní subtesty už se o obrázky neopírají. Cílem této práce je zjistit, jak roste slovní zásoba u dětí s vývojovou dysfázií v závislosti na věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podpora a stimulace komunikačních dovedností u dětí s vrozenou hluchoslepotou
Pavlíčková, Hana ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je problematika komunikace dčtí s vrozenou hluchoslepotou raného véku s jejich rodiči a nejbližším okolím. Práce je rozčleněna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje definiční vymezení pojmu komunikace a hluchoslepota, spolu s klasifikací hluchoslepých v rámci České republiky i několika zahraničních zemí. Dále je přiblížena charakteristika hluchoslepého dítěte a problematiku rodiny, která o takové dítě pečuje. Jedna z kapitol je pak věnována samotným komunikačním systémům využívaným osobami s hluchoslepotou. Jako podklad pro teoretické zpracování tématu jsem využila informace z dostupné tuzemské literatury doplněné o zahraniční zdroje. V empirické části pak na 10 kazuistikách formou kvalitativního průzkumu mapuji rozvoj komunikačních dovedností jednotlivých dětí, abych získané výsledky komparovala a zjistila, zda a případně s jakými, zákonitostmi se při rozvíjení komunikačních dovedností u dětí s vrozenou hluchoslepotou setkáváme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Štěpáníková, Alexandra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.