|
Vliv tuhosti spojů na namáhání ocelových prutových konstrukcí
Šik, Jan ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu skutečného chování styčníků ocelových prutových konstrukcí. V úvodních kapitolách jsou popsány jednotlivé přístupy k modelování styčníků. První přístup je založen na algoritmech dle norem ČSN EN. Druhý přístup využívá numerický model řešený metodou konečných prvků (MKP) v systému ANSYS. Na závěr je provedeno porovnání výsledků jednotlivých přístupů k modelování styčníků.
|
|
Krytá motokárová dráha
Šik, Jan ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh, posouzení a porovnání dvou variant řešení ocelové nosné konstrukce areálu motokárové dráhy s přilehlým občerstvením. Stavba se skládá ze tří konstrukčně závislých objektů. Pro první objekt byly zpracovány varianty s příhradovou a rámovou konstrukcí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 75 x 45 m. Zastavěná plocha činí 2450 m2. Konstrukce dosahuje výšky 13,2 m. Práce obsahuje návrh dimenzí, statický výpočet a posouzení prvků konstrukce. Výpočet vnitřních sil byl proveden v programu SCIA Engineer 16.1.62. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|
|
Role Eliase Lönnrota při vzniku Kalevaly
Šík, Jan Marek ; Dlask, Jan (vedoucí práce) ; Velkoborský, Jan Petr (oponent)
Tato práce pojednává o postupném procesu vzniku Kalevaly a snaží se odpovědět na otázku, jakou funkci při něm zastával její kompilátor, Elias Lönnrot. Postupně se zaobírá Lönnrotovou rolí coby sběratele, historika, zapisovatele, pěvce, kompilátora, vydavatele a vlastence. Hlavním záměrem je zde nastínit skrze postavu tvůrce Kalevaly složitý vývoj, kterým toto dílo, označované jako finský národní epos, při svém vzniku prošlo. Klíčová slova: Kalevala, Elias Lönnrot, finská literatura
|
|
Krytá motokárová dráha
Šik, Jan ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh, posouzení a porovnání dvou variant řešení ocelové nosné konstrukce areálu motokárové dráhy s přilehlým občerstvením. Stavba se skládá ze tří konstrukčně závislých objektů. Pro první objekt byly zpracovány varianty s příhradovou a rámovou konstrukcí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 75 x 45 m. Zastavěná plocha činí 2450 m2. Konstrukce dosahuje výšky 13,2 m. Práce obsahuje návrh dimenzí, statický výpočet a posouzení prvků konstrukce. Výpočet vnitřních sil byl proveden v programu SCIA Engineer 16.1.62. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|
|
Vliv tuhosti spojů na namáhání ocelových prutových konstrukcí
Šik, Jan ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu skutečného chování styčníků ocelových prutových konstrukcí. V úvodních kapitolách jsou popsány jednotlivé přístupy k modelování styčníků. První přístup je založen na algoritmech dle norem ČSN EN. Druhý přístup využívá numerický model řešený metodou konečných prvků (MKP) v systému ANSYS. Na závěr je provedeno porovnání výsledků jednotlivých přístupů k modelování styčníků.
|