Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka hry na barokní traverso ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze
Roubalová, Michala ; Semerádová, Jana (vedoucí práce) ; Braná, Julie (oponent)
Výuka barokního traversa ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze Hlavní náplní této bakalářské práce je srovnání současné výuky barokní příčné flétny s metodikou Johannna Joachima Quantze, prostřednictvím konzultace s několika předními interprety a pedagogy, kteří vyučují hře tento nástroj (Barthold Kuijken - Royal Conservatory v Brusselu, Royal Conservatory v Haagu, Linde Brunmayr-Tutz - Staatliche Hochschule für Alte Musik - Trossingen, Jed Wentz - Conservatory of Music v Amsterdamu, Jana Semerádová - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Collegium marianum - Týnská vyšší odborná škola). Konkrétně se pak budu zabývat problematikou tvoření nátisku, nasazení, artikulace, držení flétny, postoje při hře apod.
Antonio Ferradini - Stabat Mater
Roubalová, Michala ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Mikulášová, Ludmila (oponent)
Předkládaná práce je věnována kompozici Stabat mater italského skladatele a kapelníka Antonia Ferradiniho (1718/19-1779). Práce hodnotí dosavadní stav bádání k osobnosti Ferradiniho a vyhodnocuje dochovanné prameny. Základem je revize biografie dle dobových ohlasů na zmiňovné dílo. Dále práce zhodnocuje situaci hudebního provozu se zřetelem k oratorní tradici a zejména křižovnickému kůru. Pro analýzu kompozičního stylu byla použita komparativní metoda. Pro její vymezení bylo provedena rešerše vývoje zhudebňování sekvence Stabat mater v 18. století. Komparace vybraných skladeb je založena na následujících aspektech: užité tóniny, obsazení, rétorické fugury, práce s textem.
Výuka hry na barokní traverso ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze
Roubalová, Michala ; Semerádová, Jana (vedoucí práce) ; Braná, Julie (oponent)
Výuka barokního traversa ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze Hlavní náplní této bakalářské práce je srovnání současné výuky barokní příčné flétny s metodikou Johannna Joachima Quantze, prostřednictvím konzultace s několika předními interprety a pedagogy, kteří vyučují hře tento nástroj (Barthold Kuijken - Royal Conservatory v Brusselu, Royal Conservatory v Haagu, Linde Brunmayr-Tutz - Staatliche Hochschule für Alte Musik - Trossingen, Jed Wentz - Conservatory of Music v Amsterdamu, Jana Semerádová - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Collegium marianum - Týnská vyšší odborná škola). Konkrétně se pak budu zabývat problematikou tvoření nátisku, nasazení, artikulace, držení flétny, postoje při hře apod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.