Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zend Framework
Odehnal, František ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit Zend Framework z hlediska vývoje enterprise aplikací. První část práce je věnována popisu návrhových vzorů enterprise aplikací. Jsou zde popsány návhrové vzory doménové logiky, datové vrstvy a webové prezentace. Následuje seznámení se Zend Frameworkem, které obsahuje stručný popis jeho knihoven. Ve třetí části je znázorněno, jakým způsobem implementuje Zend Framework návrhové vzory a jak s touto implementací zacházet. Práce pokračuje demonstračním příkladem aplikace, která je naprogramována nejdříve za pomocí Zend Frameworku a následně bez něj. Poslední část je věnována zhodnocením silných a slabých stránek Zend Frameworku.
Framework Wicket
Kvapil, Hynek ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Java framework Apache Wicket, který slouží předně k usnadnění tvorby prezenční vrstvy webových aplikací. Práce se v prvé řadě snaží seznámit čtenáře se stěžejními vlastnostmi, architekturou a komponentovým přístupem k tvorbě v prostředí tohoto aplikačního frameworku. Práce nemá za cíl být výukovým materiálem pro tento nástroj, ale může sloužit při výběru mezi frameworky obdobného zaměření. Jelikož si klade za cíl umožnit čtenáři vytvořit si detailnější představu o tom, co framework Apache Wicket může nabídnout vývojářům, jež se rozhodnou jej používat.
Programy pro podporu výuky programování v OOP
Bauer, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikacemi pro podporu výuky programování v objektově orientovaných jazycích Java a C#. Práce popisuje jednotlivé ve světě používané aplikace -- pro programovací jazyk Java programy BlueJ, Greenfoot, Alice, JKarel, jGRASP a DrJava, pro jazyk C# SGP Baltie 4 C# a dále některé další aplikace využitelné při výuce programování nebo objektově orientovaného přístupu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké programy se pro výuku OOP používají, analyzovat a porovnat jejich možnosti a použitelnost pro výuku na středních a vysokých školách a doporučit jejich optimální využití ve výuce. V práci jsou také okrajově zmíněny aplikace, které mohou být při výuce použity, ale nejsou přímo zaměřené na výuku programování v OOP. Přínosem této práce je sestavení seznamu aplikací pro výuku, srovnání jednotlivých aplikací co se týče rozsahu zaměření, přístupu k výuce, možností a použitelnosti v praxi a návrh jejich využití při výuce na středních a vysokých školách. Na začátku se práce zabývá historií výuky programovacích jazyků, popisuje principy objektově orientovaného programování a jeho vztah s objektově orientovanými jazyky. Dále popisuje prostředí a možnosti aplikací, které podporují výuku objektově orientovaného vývoje. Závěr práce je věnován srovnání přístupu aplikací k výuce OOP, vyhodnocení vhodnosti jejich použití a návrhu jejich využití pro výuku principů OOP.
Využití maket objektů k testování a návrhu aplikací
Weigel, Tomáš ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této práce je poskytnutí ucelených informací o použití maket objektů při testování a návrhu software. S rostoucí komplexitou vyvíjených aplikací roste i potřeba odhalovat chyby již v průběhu vývoje. V tom nám velkou měrou může pomoci včasné jednotkové testování podle metodiky Test-Driven Development. V úvodu se proto věnuji motivační části, kde jsou poskytnuty základní informace o této metodice, včetně úvodu do její neodmyslitelné součásti, kterou je jednotkové testování. U netriviálního kódu však testování není vždy snadným úkolem. Použití testovacích dvojníků, především maket objektů, pak přímo reaguje na některé nedostatky a problémy klasického jednotkového testování a doplňuje tak soubor technik používaných k testování o další silný nástroj. Jeho přínosy objasňuje tato práce. Rozšíření metodiky Test-Driven Development o použití maket objektů pak slibuje zajímavé možnosti při návrhu software. V závěrečné kapitole práce představuje vybrané nástroje pro podporu práce s maketami objektů, včetně nastínění základů jejich syntaxe.
Implementace closures v objektových programovacích jazycích
Švec, Pavel ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce si dává za cíl vysvětlit a shrnout podstatu closures v objektových programovacích jazycích a to z několika hledisek. Těmito hledisky jsou historický vývoj, funkcionalita, syntaxe a komplexnost. Hlavním přínosem této práce je pokus o komplexní shrnutí tématiky napříč nejdůležitějšími objektovými programovacími jazyky se současným porovnáním těchto implementací. Dalším přínosem je také aktuálnost popisovaných implementací, zahrnující aktuální verze implementací včetně implementací oficiálně ještě nevydaných. Práce se více zabývá teoretickými aspekty tématiky s krátkými a názornými praktickými ukázkami. Struktura práce je rozdělena na dva hlavní bloky. V prvním se věnuje jednotlivým implementacím samostatně. Ve druhém bloku jsou tyto implementace porovnávány mezi sebou podle nastavených kritérií.
Framework comparison for Java unit testing
Vasko, Peter ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Testovanie jednotiek zdrojového kódu, v tomto prípade tried programovacieho jazyka Java, je v dnešnej dobe súčasťou mnohých metodík vývoja software a jedným z predpokladov vytvorenia kvalitného programu. Nástroje uľahčujúce tento proces, čiže frameworky pre jednotkové testovanie a ich porovnanie, sú predmetom tejto práce. Vybrané boli konkrétne tieto: TestNG, JTiger a JUnit 4. Porovnanie prebieha na základe vopred definovaných kritérií. Vybrané nástroje, ktoré reprezentujú najkvalitnejšie a najpoužívanejšie frameworky, sú podrobne predstavené v samostatných kapitolách, kde sa kladie dôraz na ich konkrétne možnosti, implementované funkčnosti a špecifické prvky. Tie sú ilustrované na jednoduchých príkladoch. Samotné hodnotenie v závere práce v prvej časti porovnáva implementáciu spoločných funkčností, v druhej sa zameriava na špecifické prvky. U oboch skupín hodnotí kvalitu a pridanú hodnotu pre užívateľa daného nástroja.
Porovnání frameworků pro tlustého klienta v Javě
Hybler, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
V úvodní části práce jsou vysvětleny základní pojmy a vytvořen přehled základních vlastností frameworků a rozdělení aplkací na typy vhodné k rozřazení frameworků. V hlavní části práce je uvedena analýza frameworků, které jsou určeny pro tvobu tlustého klienta v programovacím jazyce Java. Na konci práce je uveden přehled aplikací, ke kterým jsou jednotlivé frameworky vhodné.
Moznosti využití platformy Java ME ve vstupních kurzech programování
Dušek, Ondřej ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Bittnerová, Lucie Rút (oponent)
Cílem této práce je implementovat výukovou knihovnu Tvary pro kreslení a jednoduchou animaci tvarů. Součástí je také ukázka použití zmíněné knihovny na aplikaci, která simuluje provoz ve městě. Teoretická pasáž je zaměřena na charakteristiku platformy Java ME, její odlišnosti od populární Java SE a některé nové vlastnosti. Další část je věnována popisu samotné implementace zmíněné knihovny a zejména odlišnostem, které změna platformy přinesla. V závěru kapitoly je uveden návod, jak připravit aplikaci využívající této knihovny do fáze, kdy bude spustitelná na mobilním zařízení.
E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.
Anotace v Javě
Šírová, Helena ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Práce popisuje tvorbu, použití a význam anotací v programovacím jazyce Java. Dále poskytuje popis několika obecně použitelných anotací, které jsou v Javě definovány, a návod na tvorbu vlastních anotací a jejich zpracování pomocí anotačních procesorů. V práci je obsaženo i srovnání s jinými nástroji, které mají podobné použití jako anotace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.