Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proces získání značky kvality a její význam pro neziskovou organizaci
PĚNKAVOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá značkou kvality Prověřená veřejně prospěšná organizace (alias Značkou spolehlivosti), a to konkrétně procesem jejího získání, významem značky a jejím postavením na trhu. Značka spolehlivosti je prestižním oceněním pro neziskové organizace, důkladně je totiž prověří a zaručí tak celé společnosti, že daná nezisková organizace je důvěryhodná, spolehlivá, řádně naplňuje své poslání a efektivně hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Tuto značku spravuje Asociace veřejně prospěšných organizací ČR. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována formou literárního přehledu pomocí knih a internetu. Sběr dat potřebných pro praktickou část byl proveden pomocí dotazníkových šetření, do kterých byli zapojeni respondenti z řad jednak držitelů značky, ale také z řad potencionálních či pravidelných dárců ze široké veřejnosti. Dále byl proveden kvalitativní polostrukturovaný rozhovor se spoluzakladatelkou neziskové organizace Temperi o.p.s., které je v této bakalářské práci věnován značný prostor. V neposlední řadě byla vytvořena SWOT analýza. Pomocí indukce i dedukce následovalo závěrečné ustanovení - konkrétně zhodnocení současného stavu značky a návrh změn. Výsledkem práce je zjištění, že proces získání Značky spolehlivosti je finančně, administrativně i časově náročný, proto značku získají jen neziskové organizace fungující na profesionální úrovni. Právě pro neziskové organizace má tato značka význam prestiže a ocenění kvalitně odvedené práce, než jako např. vidina přilákání dárců. Dále bylo zjištěno, že Značka spolehlivosti není u široké veřejnosti dostatečně známá, což je celkem problém, protože má potenciál fungovat jako skvělý nástroj pro dárce při výběru neziskové organizace, kterou podpoří.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.