Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - trup
Růžička, Miroslav ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovové konstrukce trupu repliky letounu L-40 Meta Sokol dle předpisu CS-VLA. Pro tento letoun je stanoveno zatížení ocasních ploch, podvozku a motorového lože, dále je navržena konstrukce trupu, záďového podvozku, včetně systému jeho zatahování, závěsů křídlo-trup, motorového lože a základní návrh uspořádání kabiny. V závěru je pojednáno o technologii výroby trupu.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - základní rozměry - technologie
Lipková, Alica ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem této práce je připravit podklady k realizaci repliky letounu L-40 „Meta Sokol“ splňující požadavky předpisu CS-VLA (Certification Specification for Very Light Aeroplanes). Úvodní část pojednává o odlišnostech a změnách provedených vůči původnímu letounu, nutné k plnění požadované předpisové báze. Jednou z hlavních náplní první části práce je definice základních rozměrů repliky a příprava aerostatických podkladů, včetně kontroly podélné stability. Dalším řešeným úkolem je výběr vhodné pohonné jednotky a výpočet odpovídajících výkonů. Práce dále obsahuje podrobný hmotový rozbor a výpočet centráží, které jsou důležité při řešení stability letounu. Poslední kapitola je věnována stručnému popisu výrobního postupu jednotlivých dílů a pojednává také o možnosti ovlivnění technologičnosti výroby leteckých komponent.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.
Návrh letounu podle předpisu FAR 103
Tomala, Daniel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu podle předpisu FAR 103. Na základě zpracovaných statistických údajů je proveden základní geometrický a aerodynamický návrh jednomístného letounu. Pro navrženou koncepci je vybrána optimální pohonná jednotka včetně výpočtu základních zatížení a dimenzí.
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Koncepce přistávacího zařízení
Greň, Martin ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce rešeršního typu se zabývá přehledem koncepcí leteckých přistávacích zařízení. Rozbor bude proveden jako obecný přehled jednotlivých uspořádání s jejich výhodami, nevýhodami a pouţitím.
The conception of wing arrangement on aircraft
Líška, Lukáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The subject of this bachelor thesis is the vertical alignment of wing at civil and military aircraft as well as the influence of this choice on aerodynamic, flight and operational characteristics. The aim is to show differences between technical, structural and operational requirements on each type of aircraft and the resulting options for wing placement. The summary of this paper are the advantages and disadvantages of low, mid and high wing airplanes following some examples from daily life.
Koncepce uspořádání pohonné jednotky na letounu
Bauer, Martin ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepcemi umístění pohonných jednotek na letounech. Je zde vytvořen přehled uspořádání pohonných jednotek v jednotlivých kategoriích letounů. V práci jsou uvedeny výhody a nevýhody různých řešení z hlediska aerodynamického, pevnostního, konstrukčního, výkonnostního, provozního a bezpečnostního.
Koncepce uspořádání ocasních ploch na letounu
Podhorský, Matěj ; Pejchar, Jan (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce nabízí základní přehled koncepcí uspořádání ocasních ploch. Obsahuje teoretický úvod, který vysvětluje pojmy nezbytné pro pochopení problematiky ocasních ploch. V hlavní části jsou představeny nejpoužívanější koncepce uspořádání ocasních ploch, u každé koncepce je uveden stručný popis konstrukce, výhod a nevýhod a letouny, které danou koncepci používají.
Předpisy pro stavbu letadel
Seďa, Ondřej ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce zahrnuje soubor požadavků předpisů pro stavbu letadel. Rozebrány jsou kategorie způsobilosti a použití podle evropských předpisů CS, amerických předpisů FAR a předpisů pro ultralehké letouny. Zmíněny jsou také předpisy pro provoz a výcvik pilotů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.