Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,373 záznamů.  začátekpředchozí1684 - 1693dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova dítěte v problémové rodině
JÍLKOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se věnuje tématu "Výchova dítěte v problémové rodině" a je zaměřena na druhy problémů v jednotlivých rodinách. Cílem bakalářské práce je zjištění daných problémů, jejich příčin, dopady na výchovu dětí, jak svoji situaci zvládají a jaká pomoc je jim nabízena. Teoretická část je věnována vymezení základního pojmu rodina, její funkce a definování druhů problémů. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumného šetření, jež byl veden na pozadí polostrukturovaného rozhovoru a rozpracován do podoby výpovědí jednotlivých respondentů.
Dítě, střed vesmíru? Dětství a jeho proměny v české společnosti v letech 1994-2014
PODLAHOVÁ, Kamila
Diplomová práce se bude zabývat fenoménem proměny dětství v České republice v posledním téměř čtvrtstoletí, a to z historicko-antropologické a sociálně-historické perspektivy. První kapitoly budou zaměřeny na proměny rodinného práva a práv dětí po roce 1989, zpracována bude rovněž tematika náhradní rodinné péče. V následujících kapitolách se posléze autorka zaměří na charakteristiku vzdělání a výchovy v rodině coby procesů formujících lidskou osobnost, na proměny rodiny a jejich dopady na vývoj dítěte. Pozornost bude rovněž věnována i specifikám dětského světa, charakteristického oblékáním, hračkami, hrami či odlišným vnímáním světa. Vedle interpretace zákonů, právních předpisů a opatření se stane hlavním východiskem analýza soudobých časopisů o životním stylu (především s tématem mateřství, dětí a výchovy), jejímž cílem bude odhalení hlavních proudů a proměn ve vztahu společnosti k dítěti. Součástí práce bude rovněž dotazníkové šetření. Klíčová slova:
Efektivita spolupráce rodiny a agentury domácí péče v ošetřovatelské péči o seniora v období po propuštění z nemocnice
ŠTĚPÁNOVÁ, Hana
Svou prací jsem chtěla podpořit a zviditelnit důležitost služeb poskytovaných Domácí péčí ČČK ve Strakonicích při péči o seniory v jejich vlastních domovech. Teoretická část je věnována charakteristice seniora, rodiny a domácí péče. Výzkumná část této bakalářské práce je zpracována pomocí metodiky kvalitativního výzkumu, kde dotazovanými byly sestry z domácí péče a klienti s rodinami, kteří využívali jejich služby. Cílem této práce bylo zjistit, jestli rodinní příslušníci využívají služeb domácí péče při péči o seniora, zda při této péči spolupracují a pokud ano, tak v jakých oblastech jejich spolupráce spočívá. Výsledky výzkumu vycházejí zejména z rozhovorů se sestrami z domácí péče a s rodinnými příslušníky a seniory. Jako hlavní výzkumné otázky byly položeny tyto: Jakým způsobem je pacient a jeho rodina informována o možnostech využití služeb domácí péče při propuštění z nemocničního zařízení? V jakém rozsahu využívají rodinní příslušníci služeb domácí péče? Chybí rodinným příslušníkům v nabídce služeb domácí péče určitá činnost? Jak spolupracuje rodina se sestrami z domácí péče v péči o seniora po jeho propuštění z nemocničního ošetření? Jakou činnost potřebují rodinní příslušníci vykonávat od sester domácí péče při péči o seniora po jeho propuštění z nemocničního šetření? Na základě těchto otázek jsem vytvořila podotázky k rozhovorům pro sestry z domácí péče a pro rodiny s klienty. Sestry odpovídaly na 16 otázek a rodina se seniory na 13 otázek. Tato práce je sepsána jako důkaz důležitosti a nezastupitelnosti domácí péče při ošetřování seniora v jeho přirozeném prostředí. Výsledek práce vypovídá o spokojenosti klientů s poskytovanými službami a současně o jejich nepostradatelnosti pro ně.
Psychologické aspekty péče o seniory
LACINOVÁ, Irena
Práce se zabývá psychologickými aspekty péče o seniory v závěrečné fázi života. Zaměřuje se na pečující profesionály a pečující laiky. Teoretická část popisuje fyziologické stárnutí a jednotlivé psychologické aspekty, které se mohou během péče o seniory v závěrečné fázi života vyskytnout. V praktické části zaznívají krátké výpovědi pečujících profesionálů a pečujících laiků, kteří mají zkušenost s péčí o umírající seniory. Práce se věnuje negativní pocitům a stavům, které se u pečujících profesionálů i laiků mohou vyskytnout a mohou vést k syndromu vyhoření. Nabízí i možnosti řešení tak, aby péče v poslední fázi života přinášela všem pečujícím vedle ztráty i naději.
Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
ŠIMANOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá Montessori pedagogikou a postoji rodičů, z jakého důvodu volí tuto vzdělávací alternativu pro své dítě v předškolním věku. Teoretická část je věnována předškolním institucím v České republice, její charakteristice, vymezením typů předškolních zařízení jako jsou běžné mateřské školy a alternativní předškolní instituce. Jedna podkapitola je věnována současné rodině a jejímu vztahu ke vzdělávání předškolního dítěte. Dále se zmiňuji o samotné Marii Montessoriové a jejích vzdělávacích metodách a principech. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření s rodiči, jejichž dítě navštěvuje Montessori mateřskou školu. Výzkumná část zjišťuje postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, důvody jejich výběru předškolní instituce a jejich následnou spokojenost s vybranou mateřskou školou.
Sociální kompetence dětí v období předškolního věku
SOBOTOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá významem sociálních kompetencí dítěte v předškolním věku, jejich projevy a také faktory, které ovlivňují jejich rozvoj a to jak v rodině, tak v mateřské škole. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy včetně charakteristiky předškolního dítěte a sociálních kompetencí v tomto období, zmíněna je i osobnost pedagoga a jeho vzdělání, které určuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praktická část se věnuje posouzení vztahu kvality rodinného prostředí a sociálních kompetencí dětí v prostředí mateřské školy za pomoci dotazníků.
Adaptace dítěte na vstup do mateřské školy
JANOUCHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá procesem adaptace dítěte na mateřskou školu. Úvodní část je teoretická. Je zaměřena na dítě v předškolním období. Mapuje fáze procesu adaptace dítěte na mateřskou školu a faktory ovlivňující proces adaptace. Zahrnuje také doporučení pro rodiče. Další část je praktická. Zabývá se výzkumným šetřením, které pozorováním poukazuje na možné potíže v období adaptace. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací pozorování dětí v mateřské škole a rozhovorů s rodiči. Následují kazuistiky dětí, u kterých se při adaptaci projevily nesnáze. Následuje interpretace výzkumných dat. Závěry, návrhy a doporučení pro výchovnou praxi.
Spoluúčast rodičů na vzdělávání v mateřské škole
KAHOUNOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá současnou participací rodičů na vzdělávání dítěte v mateřské škole. Obsahem teoretické části je charakteristika současné rodiny s předškolními dětmi, vývoj vztahu školy a rodiny, charakteristika současné mateřské školy a spoluúčasti rodičů na vzdělávání dítěte v ní. Je zde vymezeno legislativní zakotvení participace rodiny na vzdělávání v mateřské škole a její zastoupení v různých programech mateřských škol. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jakým způsobem rodiče participují na vzdělávání svých dětí ve vybraných mateřských školách v Českých Budějovicích a okolních obcích. Následně je porovnána spoluúčast rodičů v jednotlivých typech mateřských škol ve městě a na vesnicích.
Školní a mimoškolní aspekty rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ
MUŽÍKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda a jak je rozvíjeno a budováno čtenářství žáků středního školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. Teorie vysvětluje hlavní pojmy vztahující se ke čtenářství, uvádí psychologickou charakteristiku období pubescence a podává informace o působení školního a mimoškolního prostředí na dítě a jeho vztah k četbě. Empirická část, jež je stěžejní částí práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků 2. stupně základní školy, které je zaměřeno na budování a podporu dětského čtenářství především ze strany rodiny a školy. Není vynechán ani pohled na vlastní vztah žáků k vybraným titulům určeným pro děti a mládež. Obsahem závěru této části je konfrontace výsledků výzkumného šetření s výzkumem dětského čtenářství a také podněty pro podporu čtenářství žáků základní školy, na níž bylo šetření realizováno.
Dítě s mutismem v mateřské škole
ZEMANOVÁ ZLATUŠKOVÁ, Simona
Práce se zabývá projevy mutistického dítěte v mateřské škole. Cílem je snaha o zachycení konkrétních spouštěčů vzniku mutismu a popis specifického postupu při odbourávání komunikační bariéry. V teoretické části je popsaný řečový vývoj dítěte, charakteristika mutismu, jeho dělení, etiologie a terapie. Praktická část popisuje chování dětí v mateřské škole, komunikaci s učitelkami, s personálem a s ostatními dětmi. Dále popisuje výchovné postupy a uplatňovaný výchovný styl v rodině. Jsou uvedeny i záznamy z logopedických a psychologických vyšetření dětí. V závěru jsou rozebrány edukační postupy učitelek, které byly použity při práci s těmito dětmi a jsou zde popsány pravděpodobné spouštěče vzniku mutismu u sledovaných dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,373 záznamů.   začátekpředchozí1684 - 1693dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.