Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 790 záznamů.  začátekpředchozí779 - 788další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj empatie u dětí předškolního věku
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci se zabývám empatií u dětí. V teoretické části představuji emoce, které se na empatii významnou měrou podílí, a vymezuji klíčové pojmy. Tato část obsahuje i strategie, které vedou k rozvoji vcítění. V praktické části popisuji pozorování a především experiment, kdy jsem zkoumala, jestli jsou děti v předškolním věku empatické. Dále nabízím ukázku dvou tématických bloků, které jsem realizovala při mých praxích.
Vliv vývoje motoriky u zrakově hendikepovaného dítěte na jeho psychosociální vývoj
KRÁLOVÁ, Věra
Práce se zabývá zrakově handikepovanými dětmi v předškolním věku a jejich motorickým, emocionálním a psychosociálním vývojem a to s přihlednutím k intaktním dětem stejného věku.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí s příznaky hyperaktivity
ŠMÍDOVÁ, Kateřina
Grafomotorika je soubor pohybových dovedností v grafické oblasti. Její rozvoj je závislý na celkové úrovni psychomotorického vývoje, zejména hrubé a jemné motoriky. Hyperaktivita znamená nadměrné nutkání k činnosti, nadměrné pohyby. Velmi často se proto u dětí, které mají příznaky hyperaktivity, vyskytují problémy s některou oblastí psychomotoriky. Cílem práce bylo zjistit, nakolik úroveň rozvoje grafomotoriky ovlivňuje u hyperaktivních dětí odklad školní docházky a také jak se mateřské školy věnují u těchto dětí rozvoji jemné a hrubé motoriky. Oba cíle byly splněny. Teoretická část práce se zabývá podrobným popisem problematiky, snaží se podat ucelený přehled o tématu. Výzkumná část je tvořena integrovaným výzkumem. Kvalitativní výzkum probíhal pomocí řízených rozhovorů se zástupci mateřských škol. Rozhovor byl zaznamenáván písemně a následně analyzován a zpracován do tabulek. Kvantitativní část výzkumu byla postavena na sběru dat pomocí dotazníků a na následné analýze dat. Výsledky byly zpracovány do grafů. Dotazníky byly celkem dva, oba anonymní. Jeden byl určen pro pedagogické pracovníky mateřských škol, zaměřoval se na zachycení dětí s příznaky hyperaktivity a orientační posouzení úrovně jejich psychomotorického vývoje. Druhý dotazník vyplňovali rodiče dětí, které byly pedagogy uvedeny jako hyperaktivní. Zjišťoval úroveň hrubé i jemné motoriky, grafomotoriky a případný odklad (i zvažovaný) školní docházky. Byly stanoveny dvě hypotézy. Výzkum obě hypotézy potvrdil. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že nedostatky v rozvoji grafomotoriky u předškolních dětí jsou závislé na rozvoji hrubé motoriky a koordinace a že u hyperaktivních dětí jsou v těchto oblastech větší nedostatky. V předškolním věku by se proto měl psychomotorický vývoj, hlavně pohybová koordinace, hrubá a jemná motorika, cíleně podporovat a rozvíjet. Tím lze zvláště u hyperaktivních dětí předejít problémům s grafomotorikou.
Zjištění stavu mimoškolní organizované tělesné výchovy a sportu dětí předškolního a mladšího školního věku - České Budějovice
NOVÁK, Radim
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit stav sportovních organizací, věnující se pohybovým aktivitám pro děti předškolního a mladšího školního věku v Českých Budějovicích. Dává si za úkol zjistit základní informace o struktuře, zázemí a činnosti jednotlivých organizací. Vytvořit jejich přehled a za pomoci internetových stránek zveřejnit získané informace široké veřejnosti. Práce by měla být přínosem hlavně pro rodiče dětí, kteří hledají pro své děti vhodnou mimoškolní pohybovou aktivitu.
Komplexní rehabilitační péče dětí předškolního věku, které absolvují ozdravné pobyty
KREJČÍ, Andrea
Komplexní rehabilitační péče dětí předškolního věku, které absolvují ozdravné pobyty, je péčí, jejímž hlavním úkolem a cílem je podpořit zdraví dítěte jako celek nebo, je-li narušeno, vrátit jej k normě. Dětské ozdravovny jsou zdravotnická zařízení, která poskytují dlouhodobou preventivní péči svým dětským klientům a svými komplexními léčebnými a rehabilitačními metodami, v celém průběhu ozdravného pobytu, se snaží o dosažení optimalizace zdravotního stavu dítěte a o eliminaci možných dopadů. Ozdravné pobyty doporučuje dětský lékař. Obecně se ozdravné pobyty poskytují dětem ve věku 3 až 15 let. Ozdravné pobyty jsou hrazeny všemi zdravotními pojišťovnami. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou současné možnosti využití nabídky ozdravných pobytů v ČR a jak je využívána nabídka pobytů specificky v horských klimatických podmínkách. Dále bylo cílem práce zjistit, které faktory ovlivňují skutečnost, že některé děti využívají ozdravné pobyty opakovaně. Pro získání potřebných dat ke stanovení cíle byla využita metoda dotazování a jako technika sběru dat byl použit písemný dotazník. K výzkumu byli vybráni rodiče či jiní rodinní příslušníci dětí předškolního věku, kteří se alespoň jedenkrát zúčastnili ozdravného pobytu společně se svým dítětem/dětmi. Výzkum byl prováděn v Dětské ozdravovně Javorník na Šumavě a proběhl v průběhu měsíců ledna a února 2007. Hypotéza, týkající se toho, že možnost využití nabídky ozdravných pobytů dětí předškolního věku ovlivňují především sociálně ekonomické faktory se nepotvrdila. Bylo totiž zjištěno, že důležitou roli v této problematice, kromě socioekonomických faktorů, zaujímá i revizní lékař. Druhá hypotéza, týkající se toho, že opakované využití nabídky ozdravných pobytů nesouvisí přímo s léčebným efektem předchozích pobytů se též nepotvrdila, neboť důvody, které vedou doprovod k rozhodnutí poslat dítě/děti na ozdravný pobyt opět, souvisí přímo s tím, že právě absolvovaný pobyt pomohl jejich dítěti/dětem zlepšit jeho zdravotní stav.
Problematika úrazů u dětí předškolního věku
NOVOTNÁ, Jana
Tato práce se věnovala problematice úrazů předškolních dětí. Úrazy dětí jsou jednou z nejčastějších příčin dětské úmrtnosti a nemocnosti. Proto jde o celosvětovým problémem. Bohužel je Česká republika hodnocena podle úrazových statistik jako jedna z nejhorších v Evropě. Proto je třeba více se zaměřit na prevenci těchto jevů. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že znalosti dětí i jejich rodičů jsou nedostatečné. Zvýšení těchto znalostí u dětí bylo dosaženo vytvořeným preventivním programem.Pro rodiče byla zvolena forma informačního letáku. Podle mého názoru, by bylo pro snížení dětských úrazů třeba soustavného působení na děti, ale také na jejich rodiče.
Rizika deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy
KLUBALOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou deficitu dílčích funkcí v diagnostice dětí mateřské školy a možnosti identifikace specifických poruch učení v předškolním věku. V teoretické části vymezuje terminologii specifických poruch učení, příčiny jejich vzniku, dále možnosti prevence a diagnostiky specifických poruch učení v mateřské škole. V praktické části je přehled výsledků výzkumného šetření testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky provedeného ve dvou mateřských školách na předškolních dětech.
Problematika školní zralosti (se zřetelem na grafický projev)
HURDOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou školní zralosti se zřetelem na grafický projev. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem předškolní věk a školní zralost, zabývá se možnými příčinami školní nezralosti a jejich nápravou. Zvláštní zřetel je věnován kresebnému projevu dítěte v souvislosti se školní zralostí. Výzkumná část práce vychází z posuzování školní zralosti na základě grafického projevu dětí. Jsou posuzovány typické znaky a možné odlišnosti mezi grafickým projevem předškolních chlapců a dívek.
Mateřské centrum Máj - poskytované služby
MORAVCOVÁ, Dita
Práce popisuje rozsah služeb poskytovaných mateřským centrem Máj a spokojenost jeho klientů s těmito službami.
ODRAZ DOWNOVA SYNDROMU V KRESBĚ KLIENTŮ
KLOZOVÁ, Lucie
Problematika Downova syndromu je u nás stále aktuální. S touto vrozenou genetickou anomálií se u nás rodí přibližně 70 dětí ročně, což je asi jedno dítě s Downovým syndromem na 1500 živě narozených dětí. Downův syndrom provází řada typických příznaků ve zjevu, náchylnosti k určitým nemocem a vždy je přítomna mentální retardace různého stupně. Rozhodla jsem se v této práci věnovat porovnání kresby lidí s Downovým syndromem a dětí mladšího školního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 790 záznamů.   začátekpředchozí779 - 788další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.